וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

L28: מסעדה חדשה ומסקרנת מבית הירזינים

22.11.2018 / 13:44

אל רחוב לילינבלום התוסס הצטרפה בימים האחרונים L28 מסעדה שהיא פרויקט קולינרי, בייעוץ מקצועי של האחים ירזין, אשר תיתן במה לשפים צעירים ומוכשרים, ע"י החלפת שף המקום בכל חצי שנה. את הפרויקט פותחת השפית שולי וימר, בוגרת הריבר קפה בלונדון. הצצנו פנימה

רוטולו חובזה ותרד. אנטולי מיכאלו,
רוטולו חובזה ותרד/אנטולי מיכאלו

כבר כמה שנים טובות שאיזור לילנבלום בתל אביב הוא מוקד לחיי לילה וקולינריה תוססים. מסעדת מטבח לילה, ההמבורגר הנהדר של ויטרינה לילי, וכמובן צפון אברקסס של אייל שני, לצד בר האברקסס מייצגים את חלקו האחד של הרחוב. בקצה השני שלו נמצאת האנוי האהובה, ועל רחוב הרצל העובר בין שני החלקים, תמצאו את הרצל 16 הטרנדית מבית R2M ואת הלחמניות המדוברות של גיא גמזו בנונונו.

ממש לאחרונה נפתח ברחוב גם בר-מסעדה בשם אמש, במקומה של מסעדת ננוצ'קה, אשר הייתה בולטת מאוד בנוף הלילי של הרחוב, וממש בימים האחרונים הצטרפה לחגיגה L28, המסעדה החדשה והמסקרנת בקומת הרחוב של ה"סטארט-אפ ניישן סנטרל", עמותה שעוסקת בקידום טכנולוגיה ישראלית.

ירך טלה וסלקים צלויים. אנטולי מיכאלו,
ירך טלה וסלקים צלויים/אנטולי מיכאלו

אל המשימה הזו ניגשה קבוצת ירזין-סלע, של האחים ארי ויורם ירזין ושותפם יובל סלע, מי שעמדו מאחורי צ'ימיצ'נגה המיתולוגית, ופרויקטים קולינריים מצליחים אחרים כמו מוזס וטוני וספה, והיום מפעילים בהצלחה את קפה איטליה ומגזינו.

הקבוצה החליטה להפוך את L28 לקנבס מתוח, ועם מבט לכיוון הקומות העליונות של הבניין שם עוסקים בחדשנות ישראלית, להביא אל המסעדה החדשה שפים שיתחלפו מדי חצי שנה, יציגו תפריט מקורי משלהם ויהפכו את החוויה במקום לכזו המבוססת על האינטרפטציה האישית שלהם, במה ליוצרים צעירים מתחום הקולינריה.

עוד באותו נושא

לא רחוק משם: 5 עצירות חובה בשוק הכרמל

לכתבה המלאה
ריקוטה אפויה וסלט עשבים. אנטולי מיכאלו,
ריקוטה אפויה וסלט עשבים/אנטולי מיכאלו

בהדרכתם של האחים ירזין המנוסים, על הבמה עולה ראשונה השפית שולי וימר, שהחל משבוע שעבר, מגישה ב-L28 תפריט קטן ופשוט, במובן הטוב של המילה, המבוסס על טריות ועונתיות. וימר מביאה איתה אל המסעדה החדשה השפעות מהגליל בו גדלה, וממסעדת ריבר בלונדון, שם גדלה מקצועית בשנים האחרונות, מוסד קולינרי איטלקי בעיר הבירה הבריטית.

קוקטיילים. אנטולי מיכאלו,
קוקטיילים/אנטולי מיכאלו

התפריט הסימטרי של וימר כולל שש מנות ראשונות ושש עיקריות, בין הראשונות תמצאו מנות של קריספי פולנטה וגספצ'ו (32 שקלים), שהיא בעצם צ'יפס פולנטה עם גספצ'ו חריף בתפקיד הקטשופ. יש גם סלט עשבים עם שקדים, לימון וסוגים שונים של זיתים, ונתחים גדולים של גבינת ריקוטה אפויה (43 שקלים), או טייק-אוף על גונדי, עם כופתאות סולת ולאבנה בציר עלי גפן (62 שקלים) ועוד.

שפית שולי וימר. אנטולי מיכאלו,
שף שולי וימר הראשונה לקפוץ למים/אנטולי מיכאלו

בגזרת העיקריות מרגישים קצת יותר את ההשפעות האיטלקיות על וימר, עם מנה של קוואטלי אל דנטה, פסטה קצרה עבודת יד, בראגו שייטל עם בזיליקום, נענע ופקורינו (87 שקלים); או את השפעות הגליל עם מנה של רוטולו, פסטה מגולגלת ממולאת בחובזה, תרד, גבינת המאירי, צנוברים וחמאת אורגנו (72 שקלים).

לינגוויני בוטרגה. אנטולי מיכאלו,
לינגוויני בוטרגה/אנטולי מיכאלו

חלל המסעדה רחב וגבוה ומעוצב בהקפדה כשמעבר לבר השקיעו גם כן מחשבה ובנו תפריט קוקטיילים משקעף לצד הצעות ישראליות בלבד בתחום היין, של ארבעה יקבים מארבעה אזורים בישראל, יקב פלטר ברמת הגולן, פלם בהרי יהודה, יתיר בצפון הנגב, ונגה במצפה רמון.

כדי לסיים את החוויה שלכם בסטארט-אפ ניישן כמו שצריך, יש ל-L28 תפריט קינוחים קטן ומסקרן עם סורבה אנונה (28 שקלים), עוגת סולת, שקדים ושמן זית, בסירופ עשבים לצד שמנת חמוצה (42 שקלים) או איטון מס, מעין פבלובה מפורקת עם קרם הדרים ופירות העונה (42 שקלים) ועוד.

מסעדה חדשה L28. אנטולי מיכאלו,
חלל מעוצב/אנטולי מיכאלו

גם במהלך החצי שנה הקרובה בה וימר תחזיק במושכות של הסוס הזה, היא עדיין תקפיד לחדש ולשנות את התפריט, כך שיש עוד למה לצפות. בעוד כחצי שנה את מקומה של וימר צפוי להחליף השף גבריאל ישראל, שהתפרסם כשמשאית השקשוקה שלו כבשה את ניו יורק, ומי שאחר כך גם היה השף במסעדת גרין פיג שמציגה מטבח ישראלי עילי במנהטן. סטארט-אפ ניישן או פוד-ניישן? זה כנראה הולך ביחד.

L28, לילבלום 28 תל אביב, 03-9003560, שעות הפעילות ימים א'-ש' החל מ-19:00 ועד אחרון הלקוחות. בשבועות הקרובים ייפתח גם בצהריים.

כדורי סולת ולאבנה בציר עלי גפן. אנטולי מיכאלו,
"גונדי" כדורי סולת ולאבנה בציר עלי גפן/אנטולי מיכאלו
פולנטה קריספי וגספצ'ו. אנטולי מיכאלו,
קריספי פולנטה וגספצ'ו/אנטולי מיכאלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully