וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי שוק: 5 עצירות חובה בשוק הכרמל

8.11.2018 / 11:30

אחרי כמה ימים של גשם, השמש שוב חזרה לזרוח, ואת יום שישי השמשי הקרוב שווה לנצל לביקור בשוק הכרמל, שלא מפסיק להתחדש, הנה 5 עצירות טעימות במיוחד, ששווה לפקוד

בורקס בשוק הכרמל. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
TLV Borekasבורקס שף בשוק הכרמל/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

שוק הכרמל הוא המוקד הקולינרי הגדול ביותר בתל אביב והוא מציע עשרות דוכני אוכל אטרקטיביים ועשרות מסעדות בסביבתו, מסעדות מכל הז'אנרים האפשריים. במהלך כל השבוע אפשר למצוא בשוק נקודות שוות לעצור בהן, או להגיע אליהן במיוחד, אבל לכבוד יום שישי השוק מתקשט בכמה פנינים שלא מנצנצות באף יום אחר. הנה כמה המלצות, חלקן אפילו די חדשות, לבילוי בשוק הכרמל בזמן שבין קודש לחול.

עוד מסעדות באזור שוק הכרמל ששוה לבדוק:
עמליה בית קפה שכונתי בפאתי השוק
ארוחת הצהריים המושלמת ב-M25

שווארמת דג או פירות ים אצל אלון פלד

השווארמה של אלון פלד. אלון פלד,
ישר מהים/אלון פלד

במהלך ימי השבוע תוכלו למצוא את אלון פלד במטבח של יא-פאן, מבשל את התפריט של יובל בן נריה, אבל בימי שישי, כבר חצי שנה, הוא מתייצב בפינה שלו בשוק הכרמל מול שבתאי דגים ויחד עם בת הזוג שלו נופר הם מכינים שלוש מנות המורכבות ממרכיבים טריים מהשוק. שני סוגים של שווארמה, האחת שווארמה דג בטורטייה (35 שקלים) והשניה שווארמה פירות ים בטורטייה (45 שקלים) שעשויה מבשר סרטנים, קלמרי ושרימפס טריים מוקפצים על הפלאנצ'ה בחמאת ציר סרטנים וזרעי שומר, לצד סלט טרי ורוטב ציזיקי שפלד מכין בעצמו כמובן. חוץ משתי המנות האלה יש גם קונוס פירות ים של שרימפס, מולים, קלמרי ותפוחי אדמה בחמאת שום ורוטב טרטר (35 שקלים), מנה שהחלה כספיישל והקהל דרש שתישאר. פלד מספר שבקרוב יהיו גם קינוח טפיוקה וקינוח של מלבי ריבת חלב וקוקוס. תרשמו לכם.

השווארמה של אלון, יחיא קפח 2 תל אביב, ימי שישי בלבד 10:30-15:30

עוד באותו נושא

פסטיבל מסעדות פתוחות ירושלים 2018 - איפה כדאי לבקר?

לכתבה המלאה

סביצ'ה הכרמל מבית שבתאי דגים

סביצ'ה הכרמל. הילה מאיר בטיש,
עם ותק של 20 שנה בתחום הדגים/הילה מאיר בטיש

השווארמה-דג של אלון אמנם התמקמה לפני חצי שנה מול שבתאי דגים, אבל כבר חמש שנים שאצל שבתאי, בימי שישי בלבד, פועל סביצ'ה הכרמל, דוכן סביצ'ה המבוסס כולו על הדגים הטריים של החנות. הילה, כלתו של שבתאי, בעל ותק של 20 שנה בתחום הדגים, חותכת וקוצצת מדי שישי את כל המרכיבים הטריים שנרכשו בשוק, ומגישה סביצ'ה המבוסס על פירות העונה, ירקות טריים ומלא עלים ירוקים (30 שקלים). מדובר במנה די ייחודית בנוף, כיוון שהיא עושה שימוש בשלושה סוגי דגים בסביצ'ה שלו: סלמון, טונה אדומה ובורי ים בדרך כלל. מנת הדגל של הילה הוא סביצ'ה עם אצות שהקליינטורה הקבועה ממשיכה לדרוש ולקבל, יש גם סביצ'ה בג'בטה (40 שקלים) והילה מכינה גם ערכות סביצ'ה לקחת הביתה (140 שקלים), רק לערבב ולהגיש.

סביצ'ה הכרמל (אצל שבתאי), יחיא קפח 2 תל אביב, ימי שישי 8:00-15:00

Burekas TLV

בורקס בשוק הכרמל. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
בורקס שף/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

הבורקס של יונתן הלר ומאיר קלדרון, שהתמקם בחודשים האחרונים בסמטה אחורית בשוק הכרמל, הוא טייקאוף מוצלח במיוחד לבורקס שכולנו גדלנו עליו. כאן מגישים בורקסים ארוכים מבצק פריך במיוחד ושלל מילויים יצירתיים עם טאץ' של שף (30-40 שקלים), שהתור המשתרך אל מול הדוכן שלו מצדיק בהחלט. יש למשל שרימפס קצוצים עם גבינת עזים, מנגולד ובצל סגול; כרישה, גבינת קשקבל וצ'אטני אננס; שקדי טלה עם שום קונפי, מנגולד בצל ותפוחי אדמה ובתיבול ראס אל חנות וגם אנטרקוט קצוץ, פלפלים קלויים, פפריקה מעושנת וגבינת מוצרלה. לצד מוזיקה יוונית עליזה, גזוז טורקי שמחכה בגיגית של קרח, או סאקה קפוא, ותודו שציפיתם לאוזו. לא סתם הפך המקום הזה בחודשים האחרונים לעצירת חובה בשוק הכרמל ביום שישי, ולאחרונה אף החלו לפתוח כאן גם בימי שלישי. ותהיו סבלנים עם התור.

TLV Borekas, מל"ן 41 תל אביב, ימי שלישי ושישי 10:00 ועד אחרון הבורקסים

הסביצ'ה של לארה ב-Lara's Backyard

סביצ'ה של לארה. לארה פדלון,
הסביצ'ה של לארה/לארה פדלון

ברזומה של לארה פדלון תמצאו את מסעדת פופינה של שף אוראל קמחי, ומסעדת OCD של שף רז רהב, שני המקומות האלה הם מספיק בשביל להעיד על חיבתה של פדלון לטעמים מדויקים ולאוכל מוקפד. בדוכן הסביצ'ה שלה בשוק, שנולד בזכות היותה לקוחה קבועה של רמי הדייג, היא עושה שתי מנות בלבד אך מלאות תשומת לב ומחשבה, סביצ'ה המבוסס בעיקר על מוסר ים של רמי, עם פירות, ירקות ומרכיבים נוספים שנרכשים כולם בשוק (35 שקלים), ועבור הצמחונים היא מערבבת במקום בכל הזמנה סלט אטריות זכוכית עמוס בעלים ירוקים והפתעות שגורר תגובות נלהבות לא פחות.

Lara's Backyard, חיים חבשוש 40 תל אביב, ימי שישי 11:00-16:30

פיתה פנדה: הפיתה הכי משוגעת בשוק

עידן פיינבורג פתח לפני שנה וחצי את דוכן הפופ-אפ שלו בשוק הכרמל "פיתה פנדה" והפך לסנסציה. ההצלחה דחפה את הפופ-אפ להפוך למשהו די קבוע כך שכמעט כל השבוע (שני עד שישי) תוכלו ליהנות מהפיתות הרכות של פיינבורג שעוברות אידוי לפני ההגשה ולכן אווריריות במיחד. בתפריט יש שלוש וריאציות בלבד, סביח (27 שקלים), סביצ'ה דג בסגנון טוניסאי (39 שקלים) ובשר מפורק (37 שקלים) כשמנת הדגל שלו היא הסביח: פיתה עם חצילים אורגניים אפויים ומקורמלים, טחינה, צ'אטני סלק וסלט ביצים. ויש גם "גורים של מנות" כפי שפיינבורג מכנה אותם במחירים של 19-27 שקלים. ההתלהבות מצדיקה את עצמה, לפיתה פנדה כבר שמור מקום של כבוד בסיבוב של שישי בשוק.

פיתה פנדה, מל"ן 47 תל אביב, ימי ב'-ו' 11:00 ועד שנגמר האוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully