וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל מסעדות פתוחות ירושלים 2018 - איפה כדאי לבקר?

6.11.2018 / 12:30

עם כל הכבוד לת"א, פסטיבל האוכל המסקרן בארץ קורה דווקא בירושלים החל מאמצע שבוע הבא. עשרות אירועי אוכל מלהיבים החל מאירוע פתיחה של קפה קדוש באקווריום בעיר ועד סיור אוכל לשבת ברחוב היהודי

צילום: עידו שחם, עריכה: נועה לוי

בווידאו: אירוע הפתיחה של קפה קדוש באירוע מסעדות פתוחות בשנה שעברה

עם כל הכבוד לתל אביב, בירת הקולינריה הישראלית, דווקא ירושלים היא זו שמארחת את פסטיבל האוכל הגדול והמעניין בארץ. פסטיבל מסעדות פתוחות הוא סופשבוע עם מעל ל-100אירועי אוכל, ארוחות, הרצאות, סדנאות, ומפגשים שמתרחשים במגוון מוקדים בעיר ובעיקר במסעדות, שמשלבים אוכל עם תרבות, אמנות וחדשנות.

מי שעומדת מאחורי האירוע הענק הזה היא היזמית מרב אורן, שהרימה את האירוע הזה לראשונה במתכונת מצומצמת ב-2013. מאז האירוע הספיק לבקר בתל אביב, ולגדול בירושלים לכדי פסטיבל-על, אירוע עצום שמאגד סביבו לא רק עשרות דמויות מובילות מעולם הקולינריה הישראלי והירושלמי בפרט, אלא אלפי מבקרים, חובבי אוכל ושוחרי תרבות, שבאים לקחת חלק בחוויות השונות שמציע הפסטיבל וביניהן אירוע פתיחה מרהיב של קפה קדוש, ששנה שעברה התקיים בהשראת מרי אנטואנט עם תצוגה מהפנטת של קינוחים (ראו בווידאו), והשנה מתקיים באקווריום החדש של ירושלים.

כמו כן, אסף גרניט הולך לדבר על 70 שנות קולינריה ואופנה בתרבות הישראלית במוזיאון ישראל; זוכת מאסטר שף נוף עתמאנה, תתארח אצל השף אסף סרי ביודל'ה; אמנית הנייר אפרת דה בוטון בתערוכת מחווה לאושיות קולינריה ירושלמיות; סדנאות בישול לילדים בהשראת סיפורים ואגדות אהובים; ענת לב אדלר תתארח אצל שושנה קרבסי בבית העתיק בעין כרם; רפרם חדד עם זוכת בייק-אוף חן קורן יתארחו במשק עפאים; מפגש חד פעמי של יזמיות חרדיות בתחום הקולינריה; "דיסקו-שוק"- שף נדב מלין ותנועת סלואו-פוד בחגיגה של אוכל, מוסיקה ואהבה.

הנה פירוט של כמה מהאירועים הבולטים שיתקיימו השנה בפסטיבל מסעדות פתוחות בירושלים, אז תל אביבים - ודאו שהדרכון שלכם בתוקף כי עיר הקודש קוראת לכם לבוא לאכול.

לרשימת כל האירועים והזמנת כרטיסים

בחזרה לפינק: מחווה לבר המיתולוגי שהפך לסמל הבוהמה הירושלמית

מסעדות פתוחות ירושלים. עודד אנטמן,
שחזו הבר כולל ספר האורחים וכוסות מקוריות/עודד אנטמן

במוזיאון מגדל דוד יחזירו את הלילות הסוערים של בר הפינק לחיים. הבר המיתולוגי, שהוקם ב-1932, הפך לאורך השנים למוקד לעלייה לרגל של ידוענים רבים - אלכסנדר פן, דן בן אמוץ, ארתור רובינשטיין, ליאונרד ברנשטיין, גינתר גראס, מרק שאגאל, קירק דגלאס, רומי שניידר, פול ניומן, דני קיי, ג'ון סטיינבק, מרתה גרהאם, קלוד לנצמן, סימון דה בובואר, שירלי מקליין ועוד, שהתענגו על השניצל הווינאי והקוויאר.

פוליטיקאים רמי מעלה קיימו פגישות חשאיות, קצינים בריטים לגמו ג'ין מיובא, אמנים חסרי פרוטה שילמו על קערת גולאש באיורים, ואנשי הבוהמה שרבטו גסויות בספר האורחים. בבר המשוחזר במוזיאון יחכו לכם הרהיטים המקוריים, הבקבוקים, ציורי האמנים שהיו על הקיר, התקליטים הישנים, ספר האורחים המצהיב ואפילו את קופסאות הסיגרים מאותה התקופה כבר הונחו במקומם בבר, לצד אוכל, שתיה, סיפורים ומוזיקה.

מתי: יום חמישי 15.11, סבב ראשון 20:00-21:30, סבב שני 22:00-23:30, יום שבת 17.11, 20:00-21:30.

עלות: 80 שקלים.

מוזיאון מגדל דוד, ירושלים

עוד באותו נושא

שריינו מקום: השפיות הטובות בעולם מגיעות לארץ

לכתבה המלאה

הים מגיע לירושלים באירוע הקולינרי Bon Voage בבית אליאנס

מסעדות פתוחות ירושלים. תומר פולטין,
הפלגה משוגעת בבית אליאנס/תומר פולטין

בית אליאנס יהפוך ללילה אחד לספינת מסע שתיקח אתכם להפלגה חלומית בעיר שאין בה ים. הערב הולך לשלב בין אוכל לפרפורמנס, כשהמשתתפים ייסחפו למעמקיה של פנטזיה על אוכל, מסעות וים. החל מהכניסה לאירוע תרגישו שעליתם על הסיפון ויצאתם ללב ים, תחוו חגיגת ימאים רווית אוכל ים תיכוני ואוזו שנשפך כמו מים ואפילו תיקחו חלק במסיבת מטריות, המסע הזה ילווה במיצגים חיים של אמנים לצד עבודות סאונד, וידאו, תפאורה ומוזיקה שיכניסו אתכם לאווירת הפלגה ויחד עם קולקטיב פנדורה והופעה של להקת ינוקיס ייקחו אתכם אל יעדים אקזוטיים שרחוקים מרחק אוקיינוסים שלמים מירושלים.

מתי: יום חמישי ה-15.11 20:00 עד הכוסית האחרונה.

עלות: 30 שקלים.

בית אליאנס, כי"ח 5, ירושלים

סעודת נזירים בהשפעת המסדר הפרנציסקני בכנסיית יוחנן בהרים

מסעדות פתוחות ירושלים. שי דרור,
האב סברינו והפסטה הטרייה שלו/שי דרור

במעלה הגבעה, צפונה משכונת עין כרם, מתחבאת לה כנסיית Casa Nova הנקראת גם מנזר יוחנן בהרים. על פי המסורת כאן נולד יוחנן המטביל. בין המבנים העתיקים בני מאות השנים, יצירות אמנות מרחבי העולם מהמאות הקודמות ועתיקות ארכיאולוגיות מימי בית שני מתקיימים כאן חיי קהילה עשירים של נזירים פרנציסקנים שלומדים, מתפללים, עובדים ומארחים אלפי עולים לרגל בשנה באכסניה שקמה כאן עוד במאה ה-19 ושמה Casa Nova, "בית חדש".

לא מדובר בבית מלון, אלא בהזדמנות של עולי הרגל לקחת חלק באורח החיים של הנזירים. האב סברינו האחראי על בית ההארחה וחדר האוכל של המנזר הוא אדם שאוהב לארח בכל מאודו, הוא מגדל תרנגולות, מלקט עשבים, ומכין נקניקיות תוצרת בית ותבשילים לאורחי המנזר ולאחים.

לרגל הפסטיבל מתקיימת סעודה חד פעמית מעשה ידיהם של האב סברינו והשף האיטלקי סילביו בוטגה - לשעבר השף הראשי והבעלים של כפר הנופש "אמינטה"- המתארח בימים אלו במנזר. סעודה כמיטב המסורת הפרנצ'סקאנית - פשוטה אך עשירה, לא מתחכמת - אבל מאוד מפנקת. כאן, בין הקירות רוויי ההיסטוריה הנוצרית, היהודית ואפילו ההלניסטית, בתוך הכפר היפיפה של עין כרם, יוגשו ברוסקטה ופיצה קטנה בליווי מרק, פסטה ביתית עם רטבים שונים, לזניה, ריזוטו ורביולי ולסיום טירמיסו וגלידה ביתית.

מתי: יום שישי 16.11 בשעה 13:00.

עלות: 160 שקלים.

Casa Nova ירושלים

טעימה לקראת שבת : סיור ברחוב היהודי

מסעדות פתוחות ירושלים. תומר פולטין,
סיור אוכל ברחוב החרדי/תומר פולטין

בשכונות החרדיות בירושלים מוגשים מיני תבשילים, ומזונות מיוחדים לקראת שבת, סעודה ירושלמית שמתחילה להתבשל כבר ביום רביעי. במהלך הסיור יבקרו המשתתפים באתרי אוכל יוצאי דופן בירושלים החרדית כולל טעימות ממגוון המאכלים שבושלו במטבח המזרח אירופאי ותשובות לשאלות כמו מה ההבדל בין קוגל לקיגל? ממה עשוי גפילטא פיש באירופה? ומדוע בארץ הוא שונה? מה המקור לבייגל האמריקאי? במה ממלאים קרפלך? איפה ניתן לקנות צ'ולנט כל השבוע? מהיכן מגיע הרינג? הסיור ילווה בטעימות של הדליקטסים האלה כמו הרינג וחמוצים, גפילטא פיש, קוגל, צ'ולנט, בלינצ'ס גבינה, קרנץ' אגוזים ועוגיות קמיש.

מתי: יום רביעי 14.11 בין השעות 19.00-21.00, יום חמישי 15.11 בין השעות 17.00-19.00 - אנגלית, יום חמישי 15.11 בין השעות 17.00-19.00 - אנגלית

עלות: 60 שקלים

כיכר הדוידקה, ירושלים

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully