וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש מסעדות שיוציאו אתכם מהבית בחורף הקרוב

29.10.2018 / 14:40

משב הרוח הסתווי שהגיע לאזורנו, הביא עמו גם פתיחה של מסעדות חדשות ומעניינות: מתחם אוכל ולילה חדש במקומה של ננוצ'קה, מיזם אוכל מסקרן של האחים ירזין והמסעדה החדשה של האחים דוקטור. חורף חם יהיה כאן

ארטישוק א לה רומנה. אמיר מנחם,
ארטישוק במסעדת אמש/אמיר מנחם

קיץ מעט יבשושי עבר על סצנת המסעדנות התל אביבית, מסעדות מיעטו להיפתח, פרויקטים קולינריים התעכבו, ואנחנו חזרנו לאכול שוב ושוב באותם מקומות, נואשים למשב רוח רענן של טעמים וחוויות חדשות. לאחרונה, משב הרוח הסתווי שהגיע לאזורנו, הביא עמו גם פתיחה של מסעדות חדשות ומעניינות. זה התחיל עם איגרא רמא, המסעדה החדשה של אנשי מונאר שמעלה חומרי גלם מקומיים על הפודיום, והמשיך עם OPA של השפית הטבעונית שיראל ברגר, עם מטבח המבוסס על מרכיבים מהצומח בלבד בטכניקות מתקדמות ובהגשה אלגנטית. לשמחתנו, זה לא נעצר כאן. החורף המתקרב מביא איתו עוד פרויקטים קולינריים חדשים, בחלקם כבר עולים האדים מהמנדפים ובחלקם עדיין בונים קירות, מלבד ספקולציות על המסעדה החדשה של יהלומה או החדשות על חזרתו של אייל לביא אל המטבח עם מסעדה בלקנית, הנה שלוש מסעדות חדשות ומסקרנות שהולכות להוציא אתכם מהבית בחורף הקרוב.

במקום ננוצ'קה: אמש של קבוצת NOX

ספגטי מולים. אמיר מנחם,
ספגטי מולים של אמש/אמיר מנחם

לאחר שסיימה תל אביב לקונן על סגירתה של מסעדת ננוצ'קה ברחוב לילנבלום, באים החבר'ה של קבוצת נוקס, עם רזומה של 7 מקומות נוספים בתל אביב כמו המנדלימוס, הקנטה, והביר גארדן, ופותחים מסעדה חדשה, ואולי אפילו יש כאן מקום להשתמש בתואר - מתחם. מדובר בארבעה חללים שמכילים מסעדה, בר, גלריה וחצר אורבנית, הפתוחים בשעת הערב בלבד. כמי שיש להם חלק בעיצוב חיי הלילה התל אביביים, מביאים כאן הפעם חברי הקבוצה זווית קולינרית חדה יותר משאר מקומות הבילוי שלהם, כאשר החלל המרכזי של אמש יהיה מסעדה ים תיכונית עם השפעות ממטבחים שונים. את המטבח שלה תוביל השפית אורטל רוזנברג (שילה, פלורנטין האוס). התפריט שבנתה רוזנברג יציע מנות של ירקות ועשבים, בשר ודגים, בטיפול מינימלי והגשה מוקפדת. נוכל לטעום שם ארטישוק א-לה רומאנה עם סלסה אנשובי וצלפים על יוגורט צאן (38 שקלים); סלט סלנובה עם בייבי ג'אם, בושה עיזים ופרי העונה (48 שקלים); סשימי דג ים לצד פריקי ותמר מג'הול (62 שקלים); סטייק טרטר בקר ואנשובי, צלפים, איולי חרדל וברוסקטה (56 שקלים); ספגטי מולים טריים בחמאת שאטה ויין לבן (84 שקלים) ועוד. בקומה התחתונה יש גינה אורבנית שמתאימה לדרינק באווירת צ'יל-אאוט, ובין שתי הקומות יש בר לילי לטובת חובבי האלכוהול והלייט-נייט, באווירה אפלולית כיאה לרחוב לילנבלום שמצליח לשמור על המוניטין שלו כעורק ראשי בחיי הלילה בתל אביב.

אמש, לילנבלום 30 תל אביב, הזמנת מקומות דרך עמוד הפייסבוק של המסעדה.

עוד באותו נושא

רק היום: 5 מסעדות שוק מומלצות

לכתבה המלאה

הפרויקט הקולינרי של האחים ירזין: L28

כעשרים צעדים מאמש הולך ומתהווה אחד הקומפלקסים המעניינים בתל אביב, המטה החדש של חברת "סטארטאפ ניישן סנטרל" עמותה שעוסקת בקידום טכנולוגיה ישראלית. מדובר בבניין זכוכית חדיש בן 5 קומות שבו תוכל העמותה להתמקד באג'נדה שלה לקידום עולמות היי-טק הישראלים. כל זה יכול היה להישמע משעמם מאוד למדור האוכל אלמלא האחים ירזין (קפה איטליה, מגזינו ועוד) לא היו מופקדים על הקומה התחתונה במתחם, בו תפעל מסעדת L28 שהנושא שלה הוא חדשנות ישראלית באוכל והיא תהיה פלטפורמה קולינרית ונקודת זינוק לשפים ישראלים.

על גג הבניין הוקמה גינה אורבנית אליה יוזמנו חקלאים ישראלים לגדל את חומרי הגלם של המסעדה ואף לפתח זנים חדשים. כל חומרי הגלם של המסעדה יהיו מקומיים ועונתיים עם זרקור על ספקים ישראלים, גדולים וקטנים ויין ישראלי בלבד. האחים ירזין רק מנהלים את האופרציה במסעדה, כאשר מדי חצי שנה מתחלף השף ומפנה את הבמה לשף אחר שיעמוד בפרונט של המקום. הראשונה שצפויה להשתתף בפרויקט היא השפית שולי וימר, שסללה את דרכה דרך ריבר קפה בלונדון ולאחריה השף גבריאל ישראל, שהתפרסם כשמשאית השקשוקה שלו כבשה את ניו יורק, ומי שאחר כך גם היה השף במסעדת גרין פיג שמציגה מטבח ישראלי עילי במנהטן (שהיום מוביל שף יובל ליטמנוביץ').

ב-L28 מתכוונים להציג את חווית האירוח המקצועית ביותר, לצד עיצוב מרהיב באחד הפרויקטים היקרים שהוקמו כאן לאחרונה. יש למה לחכות.

L28, לילנבלום 28 תל אביב

אייבי

אייבי היא המסעדה החדשה והמסקרנת של שף אסף דוקטור, הצלע השלישית של משולש המסעדות שלו שכולל את מסעדת האחים המבוקשת ואת דוק האלגנטית. מדובר בהמשך העבודה המעמיקה של דוקטור עם חומרי גלם מקומיים, לדבריו באופן פחות נוקשה ממה שנעשה בדוק, אבל עם התמקדות מובהקת בדגה מהים התיכון בלבד, לצד גידולי שדה מקומיים ועונתיים, ספקים ויצרנים קטנים וזעירים ויקבים ומזקקות ישראליות. המקום, שנפתח היום להרצה והתמקם ברחוב לינקולן פינת עבודות הרכבת הקלה, יציג שיטת בישול הרפתקנית על להבות אש גלויות, טכניקה שתתרחש אל מול עיני הסועדים, והיא המשך ישיר של העבודה הצמודה שעושה דוקטור עם הגחלים במסעדת האחים. כנראה שהולך להיות די חם ברחבה של מסעדת אייבי בחורף הזה.

אייבי, לינקולן 16 תל אביב, שעות הפעילות ימים א'-ש' החל מ-18:00 מדי ערב, 03-7775161

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully