וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק היום: 5 מסעדות שוק מומלצות

24.10.2018 / 12:40

הן מקצרות את הדרך מהבסטה למטבח, מביאות לצלחת את הסחורה הכי טרייה שיש בשוק בדגש על חומרי גלם עונתיים ולא שוכחות להכניס פנימה גם את האווירה השמחה והצבעונית שבחוץ. חמש מסעדות השוק הכי מומלצות

תלפיות, שוק תלפיות חיפה

קבב בורי עם יוגורט , תלפיות. אלון מסיקה,
חמארה בשוק/אלון מסיקה

החמארה של אילן פרון שהתמקמה בשוק תלפיות לפני כמעט ארבע שנים והביאה איתה תקווה לתחייתו המחודשת של האזור, היא עדיין אחת האטרקציות הקולינריות היחידות בשוק. פרון יצא מעולם המסעדנות התל אביבי עם חזון מאד ברור למסעדת שוק חיפאית המבוססת על החברות הקרובה שלו עם בעלי הבסטות השכנות, עם ספקים מקומיים זעירים ועם דייגים כמובן. התפריט מתחלף לפי מה שמגיע למטבח מדי יום, הצלחות צבעוניות ומרהיבות ובשעות הערב מסעדת השוק הופכת לחמארה עליזה רוויית אלכוהול. גן עדן לחובבי הדגים ופירות הים שמשתדכים במטבח של תלפיות לפירות העונה, עלים רעננים וגבינות בוטיק, והכל באווירה נינוחה ולא מתאמצת.

תלפיות, סירקין 28 חיפה, 04-6992296

מסעדות חדשות ששוה לכם לבדוק:
זותי וג'וליה בית קפה צמחוני חדש בתל אביב
הדקל, הבר החדש של קבוצת מחניודה בירושלים

הקובייה, שוק התקווה תל אביב

בוריק חלקי פנים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
בוריק חלקי פנים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

לפני כחודשיים פתחו שי אלפסי ושף ג'לאל סלאם את הקובייה, מסעדה ים תיכונית כשרה באחת הסמטאות של שוק התקווה בתל אביב. השמועה על המסעדה הקטנה וצלחות האמייל הצבעוניות שלה התפשטה די מהר וגם גובתה בתמונות מגרות באינסטגרם שהיה להן קו משותף- מנות גדולות עמוסות מרכיבים טריים, צבעוניות מרהיבה, פירות וירקות אקזוטיים, והכל עשוי בנונשלנטיות שאפשרית רק במסעדה הממוקמת בשוק. התפריט מתחלף מדי יום ונכתב על חתיכת קרטון ומציע מנות בשר ודגים, בסקאלה רחבה של ז'אנרים החל משניצל, דרך עראייס ועד סביצ'ה, הכל עמוס ברטבים, תבלינים ועלים ירוקים בהשראת הבסטות הסמוכות ועם המון אהבה לשוק התקווה ולשכונה.

הקובייה. הודיה 22 תל אביב, 03-9747333, כשר

עוד באותו נושא

שוק לילי: סיור לילה במקומות הלוהטים של מחנה יהודה

לכתבה המלאה

מטבח יום, שוק הכרמל תל אביב

בראנץ'. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
באור היום/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אנשי מטבח לילה פשטו את הפיג'מות והגיחו, באור יום, באחת הסמטאות של שוק הכרמל, עם מסעדת שוק שמחה וצבעונית, שמבוססת כולה על תוצרת השוק הסמוך ועל האנרגיות המיוחדות של אנשי מטבח לילה. התפריט מציע לא רק ארוחות בוקר ובראנץ', אלא גם קונספט של ארוחות חברים שמתאים במיוחד לאזור כרם התימנים והשוק, עם מזאטים מגוונים, אלכוהול מעורבב בגרסאות שונות, ומנות עיקריות שהן בעיקר ישראליות מאוד, החל מבורקס שרימפס וכלה בקציצות דגים. המנות מוגשות בתלוליות יפות על מגשים גדולים, המשקאות מקושטים בפירות ועלים ירוקים, וברקע מתנגנת מוזיקה מפטיפון ישן. תוסיפו לזה את השירות החייכני של הצוות ויש לכם ג'וקר ביד.

מטבח יום, רבי מאיר 21 תל אביב

יריחו, שוק הפשפשים יפו

מסעדת יריחו. אנטולי מיכאלו,
מהטאבון לצלחת/אנטולי מיכאלו

נכון שלא מדובר בשוק פר אקלסנס, אבל מסעדת יריחו, שממוקמת בשוק היווני, לא רחוק משוק הפשפשים ביפו, מתפקדת יפה על המשבצת של מסעדת שוק מבלי להיות צמודה לבסטה של ירקות. שף עידן פרץ, יוצא סנטה קתרינה, מוציא מהמטבח של יריחו מנות שף לא מתוחכמות ויפהפיות, עמוסות עשבי תבלין וירקות צבעוניים, כשהוא נשען, כמו רוב המסעדות בימינו, על טאבון אבן שפולט אל השולחנות מנות לוהטות כמו חלקי פנים על סלט משוואיה או מסחאן עוף על לחם עם יוגורט. באווירה משוחררת מגישים כאן תפריט ערבי ישראלי שמתבסס על חומרי גלם טריים ומקומיים ומתאים להפליא לאווירת השוק.

יריחו, פנחם בן יאיר 4 יפו, 058-6666921

מחניודה, שוק מחנה יהודה ירושלים

פולנטה במסעדת מחניודה.
הפולנטה האייקונית

מסעדת השוק הפרועה של שף אורי נבון ושף אסף גרניט, ומי שהיתה המסעדה הראשונה של הקבוצה מתחה את קונספט מסעדות השוק עד לונדון ופריז. בין ארגזי הירקות וסירי האמייל התלויים מהקירות המלצרים של מחניודה מתמרנים בין השולחנות העליזים ברעש והמולה שמזכירים את השעות העמוסות ביותר בשוק. התפריט, שמאז כבר זכה להמון טייק-אופים ורימייקים, מבוסס על הסחורה שמגיעה מהבסטות הסמוכות ומציע בשר, דגים וירקות בטכניקות פשוטות ובטעמים המבוססים על המטבח הערבי, בלקני, יווני, ועוד, בכיוון קולינרי שאפילו קיבל את הכינוי מטבח ירושלמי. הכותל המערבי של מסעדות השוק.

מחניודה, בית יעקב 10 ירושלים, 02-5333442

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully