וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מחניודה לא עוצרת: מקום חדש בניצוחם של יוצאי משחקי השף

2.10.2018 / 14:05

קבוצת מחניודה ממשיכה לזגזג בין ירושלים ללונדון, עם מסעדה חדשה נוספת בעיר הקודש - הדקל. על המטבח הופקדו שני זוכי משחקי השף, שמגישים שם מנות יצירתיות ואלגנטיות ויחס אישי לכל אחד מ-30 הסועדים ברי המזל

ג'ילארדו. יהב דרייזין,
צדפות ג'ילארדו/יהב דרייזין

השף אסף גרניט אמנם עסוק בימים אלו בקולוניאליזם קולינרי בלונדון, אבל לא שוכח גם את המגרש הביתי שלו בעיר הבירה ירושלים, ופותח מסעדה נוספת. קבוצת מחניודה שבראשה גרניט ושף אורי נבון, מחזיקה כבר בשלוש מסעדות (מחניודה, טלביה והסדנא) ושני ברים (בר יין ויודל'ה) בירושלים, שלוש מסעדות בלונדון (פאלומר, ברברי והחדשה - Coal office), ומסעדה אחת בפריז - בלגן. אל הרשימה המכובדת הזו הצטרפה בשבוע שעבר מסעדת הדקל . הדקל, אמנם נפתחה כבר לפני כשנה כמועדון חברים סגור עם תפריט מאוד מצומצם, אך בשבועות האחרונים עברה טרנספורמציה למסעדה בהובלתם של שף אסף סרי ואורן אסידו. הראשון שותף בקבוצה ועבד בשנים האחרונות במחניודה וביודל'ה, והשני רק לאחרונה לקח את המקום הראשון בעונה השלישית של משחקי השף, שם בישל בנבחרת של אסף גרניט, שנתן את אמונו בזוכה הצעיר וצירף אותו להוביל את הפרויקט לצידו של סרי.

הדקל. יהב דרייזין,
הגשה ייחודית וסקס אפיל/יהב דרייזין

"ניסינו להביא משהו קצת שונה למטבח של הדקל", מספר סרי, "השימוש הוא בחומרי גלם מקומיים כי זה הדי.אנ.דיי שלנו, אבל רצינו להתעסק עם האוכל בצורה קצת שונה, הכנסנו גם פירות ים, חומר גלם פחות נפוץ במסעדות שלנו". התפריט בדקל, כמו גם העיצוב של המקום, הוא אלגנטי ויצירתי. המקום מכיל רק 30 מקומות ישיבה בסרוויס, והמנות מוכנות מול עיני הסועדים ומוגשות בכלים המיוחדים של טום דיקסון, מעצב העל והשותף במסעדה החדשה של הקבוצה בלונדון, ה-Coal Office.

עוד באותו נושא

אופס, הוא עשה את זה שוב: אסף גרניט מקבל 5 כוכבים מהסטנדרט

לכתבה המלאה
הדקל. יהב דרייזין,
הרבה אש במטבח/יהב דרייזין

התפריט של הדקל נפתח במנה של אויסטר ג'ילרדו עם טבסקו וליים (28 שקלים), ממשיך לסלט שופלור, סלט של כרובית מטוגנת ברוטב, עם רימונים, סלרי, שקדים ויוגורט כבשים (48 שקלים). יש מנה של חסה אייסברג עם גבינת טולום בויניגרט הבנרו ופסיפלורה בהגשה מגניבה על פסל של כפות ידיים (52 שקלים); מחבת של צדפות ושרימפס על קרם תירס עם פנקו בייקון ומנצ'גו (108 שקלים) כבד אווז עם ריבת אגוזים וטוסטונים (98 שקלים); פילה בקר עם ראגו שקדי עגל על קרם ארטישוק ירושלמי (156 שקלים) ועוד.

מחבת צדפות ושרימפס. יהב דרייזין,
מחבת צדפות ושרימפס/יהב דרייזין

כמובן שלצד כל האוכל הזה יש תפריט אלכוהול מרשים, מקוקטיילים ועד יין. סרי ואסידו נותנים דגש על אירוח אישי, כפי שהם מגדירים את זה, "זה מטורף לעבור מסרוויס של 200 איש לסרוויס של 30 אנשים", אומר סרי, "היחס האישי עושה את כל ההבדל, אנחנו מדברים עם הלקוחות על הבר, מגישים להם ומסבירים להם על המנות, הכל ברוגע ובשקט". הקירות של הדקל מעוטרים בתמונות מיוחדות ונועזות של רון קדמי, אש נדלקת על הצלחות ברגע ההגשה ויש למקום סקס אפיל שנדיר למצוא בירושלים. תשעה קבין של יופי זה בטוח, עכשיו גם יש עוד כמה קבין של טעם.

הדקל, הדקל 3 ירושלים, 02-5333442, שעות הפעילות ימים א'-ה' ושבת 19:00-אחרון הלקוחות. שישי סגור.

דגים נאים. יהב דרייזין,
דגים נאים/יהב דרייזין
שף אסף סרי. יהב דרייזין,
שף אסף סרי/יהב דרייזין
הדקל. יהב דרייזין,
תמונות של רון דקמי וכלים של טום דיקסון/יהב דרייזין
הדקל. יהב דרייזין,
חומרי גלם מקומיים/יהב דרייזין
הדקל. יהב דרייזין,
ליד הרבה אלכוהול/יהב דרייזין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully