וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור החדש של המטבח המקסיקני פוגש את הדור החדש של המטבח הישראלי

24.6.2019 / 13:27

שלושת השפים המוכרים ביותר במקסיקו מגיעים לשבוע בישראל, לאכול חומוס, אבל גם לבשל אוכל מקסיקני מודרני מחומרי הגלם המקומיים שלנו ב-3 המסעדות הלוהטות של הרגע. למה הם פה, מי הביא אותם, ומה הם הולכים להכין לנו לאכול? כל התשובות

שבוע הקולינריה המקסיקנית של פטרון. באדיבות פטרון,
סביצ'ה בגזרים של שף חואקין קרדוסו/באדיבות פטרון

הרומן של אסף דוקטור עם מקסיקו

כבר מאז פתיחתה של מסעדת האחים, אי שם באמצע 2011, לאחים אסף ויותם דוקטור יצא שם של מי שאליהם מביאים אורחים מחו"ל, כשתחת הקטגוריה הזאת נכנסים גם די.ג'ייז מחו"ל. הסצנה האלקטרונית בתל אביב הביאה לכאן הרבה כוכבים מהתחום בשנים האחרונות, ורובם, אכלו בשלב כזה או אחר במסעדת האחים. מאוריציו ריבולדו, די.ג'יי מקסיקני מוכר, הפך בכמה ביקורים בישראל ובמסעדת האחים לחבר של אסף דוקטור. החברות הזאת הובילה לשתי נסיעות לברנינגמן, מקום שלדוקטור לא היו מעולם שאיפות להגיע אליו, אבל ההצעה לבשל לכמה מהדי.ג'ייז הכי חשובים בברנינגמן היתה מסקרנת מדי. ההרפתקה הזאת, שקרתה פעמיים, הובילה את דוקטור להתחבר לכמה שפים מקסיקניים בעקבותיהם נסע למקסיקו ולבאחה קליפורניה, בזכותם התאהב בקולינריה המקסיקנית, בישל להם אוכל ישראלי, אכל את האוכל שלהם, ואפילו הכיר את ההורים שלהם. זה היה רק מתבקש שהשלב הבא במערכת היחסים הזאת, הוא שדוקטור יביא את חבריו השפים המקסיקנים לבשל בישראל.

שבוע הקולינריה המקסיקנית של פטרון. באדיבות פטרון,
שף ז'איר טלר/באדיבות פטרון

הדור החדש של המטבח המקסיקני מגיע לישראל

בשביל רוב הישראלים אוכל מקסיקני זה בוריטו, טאקו ותירס עם גבינה, אבל הקולינריה המקסיקנית המודרנית היא הרבה יותר מזה, אם לא משהו אחר לגמרי. ז'איר טלר, מהשפים החשובים והמוכרים במקסיקו ומי שנחשב למוביל המטבח המקסיקני החדש, התמקם לו באיזה כפר נידח בבאחה קליפורניה ופתח שם את לאחה (Laja) מסעדה שמגישה אוכל מקומי וכפרי, אבל מודרני עם זיק של תחכום, כזה שמבוסס על דגים טריים ופירות וירקות מאזור. השפה והגישה הקולינריות הייחודיות שלו הביאו לו את ההצלחה הבינלאומית ואיתה הגיעו מסעדות נוספות שפתח במקסיקו סיטי.

תומאס ברמודז הוא שף מקסיקני ומי שמנצח על מסעדת La Docena שנחשבת למוסד של דגים ופירות ים במקסיקו סיטי ובגוואדלחרה, מסעדה שנמצאת באופן קבוע ב-50 Best, מין אויסטר בר פשוט אבל משובח שמביא את הטעמים המקסיקניים המוכרים לגבהים חדשים. שף חואקין קרדוסו הוא אושיית יין מקסיקנית ומי שמוביל את מסעדת Loup Wine Bar בשכונת רומא במקסיקו סיטי, השכונה הכי מדליקה בעיר וזו שיש בה הכי הרבה מסעדות חדשות ומודרניות.

עוד באותו נושא

מסע הנשמות: לחם מקסיקני מסורתי

לכתבה המלאה
שבוע הקולינריה המקסיקנית של פטרון. באדיבות פטרון,
דג בירקות מקומיים של שף תומס ברמודז/באדיבות פטרון

מתל אביב לשער שכם וכפר יאסיף

קרדוסו, ברמודז וטלז, נענו לקריאתו של אסף דוקטור ולהזמנה של טקילה פטרון, ומגיעים לשבוע בישראל שכולל שלוש ארוחות מיוחדות. דוקטור הולך לבשל עם חברו טלר ארוחה מיוחדת במסעדת אייבי (יום ראשון ה-30 ביוני) שבה יביא לידי ביטוי את היצירה הייחודית שלו עם חומרי גלם ישראליים כמו מולים מכמה סוגים, פוסולה מרק תירס מסורתי שבדרך כלל עושים עם עוף אבל הפעם ייעשה עם דגים, דג מקומי בפיפין שהוא רוטב דומה למולה אבל ירוק, וטוסטדוס מפיתה ולא מטורטיות ועוד.

את קרדוסו שידך דוקטור לשף עינב אזגורי במסעדת נורדוי (ביום רביעי ה-26 ביוני) שם יוגש תפריט עם מנות כמו טרטר שרימפס בפיקו דה גאיו, סלט מקסיקני מוכר של עגבניות, בצל ופטרושילה, עם משמשים וחמאה חומה, טוסטאדה של מולים, שעועית לוביה, ומיונז צ'ילי מותסס, או מנה של תמנון מוקפץ בתפוחי אדמה ונקניק לונגאניסה, נקניק מקסיקני שמנמן ומנות נוספות שישתנו על פי זמינות חומרי הגלם. את ברמודז חיבר דוקטור עם שף מושיקו גמליאל שיגישו יחד בבר 51 ארוחת צהריים של שבת (ב-29 ביוני) עם תפריט מקסיקני מודרני מעניין.

שלושת הארוחות ילוו בקוקטיילים המבוססים על טקילה פטרון, שלוקחת חסות על האירוע, וגם לוקחת את השלושה לטיול קולינרי בארץ - בעיר העתיקה של ירושלים לטעום את הקבב של שער שכם וחומוס לינה, בצפון לכפר יאסיף לשווארמה של מוראד קארם, לארוחה בשראביכ ולסיור במזקקה הגלילית של יובל ג'וב. את השבוע המקסיקני - ישראללי הזה יחגגו גם במסיבה ענקית בבית רומנו ביום חמישי ה-27 לחודש (כניסה חופשית), שם יתקלט הדי.ג'יי מאוריציו ריבולדו, מי שהחברות שלו עם אסף דוקטור בכלל גרמה לכל הקרנבל הזה להתהוות.

להזמנת מקומות:
קפה נורדוי, נחלת בינימין 27, תל אביב, 050-3388833
בר 51, הירקון 59, תל אביב, 03-5406680
אייבי, לינקולן 16 תל אביב, 03-7775161

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully