וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דוכנים חדשים בשוק הכרמל

2.9.2019 / 11:25

שוק הכרמל מתחדש בעוד חמישה מיזמים קולינריים מסקרנים, החל מגלידה, דרך קוקטיילים ועד שיפודים, קבלו את כל הפרטים שיהפכו את הביקור הבא שלכם בשוק לעוד יותר טעים ומעניין

קרמפטיה. יותם שפאן,
הקרמפט שצ'רצ'יל הכי אהב/יותם שפאן

הקרמפטיה

קרמפט (Crumpet) הוא מאכל אנגלי מסורתי, מין מאפה שהוא שילוב בין פנקייק ולחמנייה, מבלילה המבוססת על חלב ושמרים, מה שיוצר בועות אוויר בתוך הבצק. אם הייתם באנגליה בוודאי נתקלתם בקרמפט שמוגש בדרך כלל כארוחת בוקר קלילה בליווי חמאה וריבה, הוא כל כך מבוקש, שכמו שהאמריקאים המציאו גרסה קפואה לוופל, לבריטים יש קרמפטים קפואים בסופר. ניר רוסו ואופיר סלוצקי התאהבו בקרמפט במהלך שהייתם בלונדון והחליטו להגיש אותו בקרמפטיה, מקום חדש שהקימו בשוק הכרמל שפועל רק פעם בשבוע. בתפריט יש ארבע גרסאות מלוחות של הקרמפט המוקדשות כל אחד לאישיות בריטית מפורסמת אחרת, כמו למשל צ'רצ'יל, קרמפט עם בשר עגל בבישול ארוך, על קרם בטטה, עם בטטה קראנץ' וסירופ יין (42 שקלים), או הקרמפט של לורד בלפור עם קוביות חזה אווז ברוטב סצ'ואן על קרם קולורבי (40 שקלים). יש גם קרמפט צמחוני על שם פול מקרטני, וקרמפטים מתוקים כמו הדוכסית מייגן מרקל- קרמפט נוטלה עם בננה בטמפורה וקצפת (22 שקלים) ועוד. כזה עוד לא היה לנו.

קרמפטיה, ישכון 4 תל אביב, 050-7781997, מדי יום שני החל מ-16:00

פופ-אפ הקוקטיילים של ויויאן

הקוקטיילים של ויויאן. רעות סהר, רעות סהר
הקוקטיילים הכי שמחים בעיר/רעות סהר, רעות סהר

ויויאן כבר כמה שנים בתחום הלילה והאלכוהול של תל אביב ולאחרונה היא החליטה לקחת את התשוקה והכשרון שלה לקוקטיילים לשלב הבא, ולפתוח דוכן בימי שישי בשוק הכרמל, לא רחוק מפיתה פנדה (במקום הקודם של בורקס TLV). תפריט הקוקטיילים היצירתי של המקום משורבט בצבעים על הקיר ומציע 9 משקאות שונים עשויים ממרכיבים טבעיים בלבד, מיצוי פרי שנעשה במקום, סירופים תוצרת בית, עשבים שגדלים בעציצים מסביב, פירות מהבסטות הסמוכות ואלכוהול משובח. יש למשל קוקטייל מרוקאית עצבנית שהוא מרגריטה של צ'ילי וכוסברה, או קוקטייל מדד המעוף עם ויסקי מעושן, ליים ורוזמרין, קוקטייל שפריץ קסום עם מנגו וגרניום, או יאמממס, קוקטייל על בסיס אוזו עם אננס וטימין. אבל הקוקטייל המיוחד ביותר והוא גם זה שויויאן הכי אוהבת: קוקטייל ג'ין ירוק עם מלא עלים ירוקים וכפיר ליים. אפשר לשבת על הספסלים והכסאות שפזורים ברחוב הצר, ליהנות מרוח המאווררים, מכונת בועות הסבון, המוזיקה הקצבית והצוות האדיר של ויויאן שהוא חבורה של אנשים עליזים וצבעוניים. חוויה.

הקוקטיילים של ויויאן, מל"ן 41 תל אביב, 054-2510997, מדי יום שישי בלבד

עוד באותו נושא

שישי שוק: 5 עצירות חובה בשוק הכרמל

לכתבה המלאה

השיפודים של דרקסלר

דרקסלר בשוק הכרמל. רעות סהר, רעות סהר
קבב טורקי בסאלוף/רעות סהר, רעות סהר

בני דרקסלר פתח לאחרונה שיפודיה הנושאת את שמו היכן שהיה עד לא מזמן בר-דג, ברחוב השומר 1 בשוק הכרמל. זוהי אינה שיפודיה גנרית, מדובר בתפריט לא גדול של כמה מנות בשרים מעניינות שדרקסלר משפד ומניח על הגריל, ביניהן מעורב ירושלמי עם עוף וכבדי עוף (38 שקלים), קבב טורקי (40 שקלים), נתח קצבים (42 שקלים), אשכי עגל (36 שקלים, או שקדי עגל (46 שקלים). גולת הכותרת של המקום היא לחמי סאלוף ענקיים מהמאפייה הסמוכה שמונחים לאחר כבוד על הבשר שנצלה על הגריל, ולאחר מכן נפרשים על הדלפק ועליהם נמשחות טחינה ועמבה, וגם עגבניה, בצל ופלפל חריף צלויים, וגם פטרוזיליה ועגבניות טריות. הסאלוף מתגלגל ועוטף את כל התכולה הזאת בצורה די יציבה יש לומר, גם אם יש טפטופים פה ושם. ברוך הבא לשוק.

דרקסלר, השומר 1 תל אביב, 050-5616093, שעות הפעילות בימים ב'-ו' 12:00-18:00

תחנת גלידה

תחנת גלידה. רעות סהר, רעות סהר
צבעים וטעמים/רעות סהר, רעות סהר

תחנת גלידה היא חנות גלידה עליזה וצבעונית של טל נחמיאס, שמציעה גלידת סופט-סרב, מה שנקרא "גלידה אמריקאית" במגוון טעמים מיוחדים עם תוספות משוגעות. הגביעים הם גביעי שוקולד פריכים, ומהמכונות תוכלו לבחור טעמים כמו וניל מדגסקר, קרם עוגיות צהוב, קרמל מלוח בצבע אפור, גלידת מלבי בניחוח ורדים, גלידת תותי פרוטי אדומה ויפה, ויש גם גלידת פיסטוק ירוקה, ועוד המון טעמים מתחלפים (20 שקלים). תוכלו לקשט את הגביע שלכם בשברי עוגיות, בייגלה מצופה שוקולד, סוכריות צבעוניות, סוכריות גומי, שקדים פרוסים, נשיקות מרנג, עוגיות אוריאו, ויש גם רטבים אם כל זה לא מספיק לכם.

תחנת גלידה, רמב"ם 1 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ו' 10:00-18:30

גלידה עלמקל

עוד גלידה מעניינת וחדשה יחסית באזור השוק היא עלמקל. עלמקל פעלה בעבר בפלורנטין ולאחרונה קמה לתחייה בימי שישי בשוק הכרמל. המקום מוזר במקצת ומדובר בחלון הפונה לתוך דירה (ומסביבו מצויר אוטו גלידה), צלצול בפעמון יזעיק את בעל הבית לתת לכם שירות. הגלידה היא מתוצרת בית על בסיס שמנת והיא מוגשת על מקל שאותו טובלים באיזה רוטב שתבחרו ומקשטים בשוקולד נוסף לבחירתכם. אין תפריט קבוע ואין טעמים קבועים, ולפעמים יש מנות ספיישל כמו וופל בלגי, תלוי כמה מזל יהיה לכם באותו היום.

עלמקל, יום טוב 28 תל אביב, שעות פעילות: בימי שישי בלבד 12:00-18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully