וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי גלידה הכי רכה: הקאמבק של הגלידה האמריקאית

21.7.2019 / 12:05

יום הגלידה הבינלאומי הוא תירוץ מצוין בשבילנו לסקור את הטרנד הכי חם, כלומר קר, של השנה - גלידת הסופט-סרב, או כמו שכולנו חוטאים וקוראים לה "גלידה אמריקאית", אז איפה אוכלים, באיזה טעמים ובאילו צבעים? הנה כל הפרטים

הגלידות של ליאור קוקה. רעות סהר, מערכת וואלה!
סופט-סרב בסטייל חדש אצל ליאור קוקה/מערכת וואלה!, רעות סהר

ילדי שנות השמונים בוודאי זוכרים שגלידה אמריקאית היתה אחת מתענוגות הילדות שלהם. גלידה רכה ממכונה, שעושה נעים בפה ונעים בלב. לא ברור מתי בדיוק זה קרה ולמה, אבל הגלידה האמריקאית, שככה קוראים לה רק בישראל ובכלל נקראית באנגלית סופט-סרב (מוגשת רכה), נעלמה לה לאט מהגלידריות והדרך כמעט היחידה שבה אפשר היה להשיג משהו דומה היתה ב-1.90 במקדונלדס (שכבר מזמן לא עולה 1.90). לא היה לנו זמן להתאבל על הסתלקותה של הגלידה הרכה, היינו עסוקים בעידן חדש בו כל אחד מגלגל על הלשון את המילה ג'לטו, גלידריות גורמה נפתחות גם בחורף וגלידות ארטיזנליות הן ארוחת צהריים לגיטימית.

אבל הכדור (גלידה) הוא עגול ובשנים האחרונות יש חזרה לעולמות הישנים, זה קורה בכל התחומים אבל בעיקר באוכל כשהנוסטלגיה מכתיבה את הטרנדים, וככה גלידת הסופט-סרב חזרה והפעם היא טובה יותר ומעניינית יותר- מכונות הגלידה מפותחות יותר, המרקם מוצלח יותר והטעמים- אין גבול ליצירתיות. בניו יורק מובילת הטרנד תמצאו סופט-סרב של רוב-הרב, מאצ'ה, ספירולינה כחולה, אבטיח, שעועית אדומה, ובליווי תוספות כמו עלי זהב, שערות סבתא, מרשמלו שרוף ועוד. כמו תמיד, כאן בישראל הטרנד רק בחיתוליו, אבל כבר אפשר למצוא יותר ויותר מקומות בהם מגישים סופט-סרב בגרסאות שונות. הנה כמה מקומות בהם כבר אפשר ללקק גלידה רכה ולחזור לילדות.

וניליה סופט-סרב, ת"א

מי שלקחו את הטרנד הזה ברצינות ובידיעה שזה כאן כדי להישאר הם וניליה, שפתחו שלוחה שלהם- וניליה סופט-סרב שמגישה אך ורק גלידת סופט-סרב בהמון טעמים שעל הפיתוח שלהם עמלו זמן ממושך. אין עוד מקום שמגיש כל כך הרבה טעמים, ביניהם גם כמה טעמים טבעוניים, כמו למשל פיסטוק, מנגו פסיפלורה, קוקוס, פטל, אגוזי לוז, קרם עוגיות, קרמל מלוח, תותים בשמנת ועוד.

SOFTSERVE VANIGLIA, שער קפלן קניון עזריאלי ת"א

עוד באותו נושא

שלוש גלידריות חדשות בתל אביב

לכתבה המלאה

קפטן בורגר, כל הארץ

אדם זיו, מצמד המייסדים של גלידת בוזה, למרות שהוא עצמו אינו מחזיק מכונות סופט-סרב בששת הסניפים של הגלידרייה שלו ברחבי הארץ, עסוק תדיר בפיתוח טעמי גלידות סופט-סרב חדשות ובשילובן בתפריטים של מסעדות. כאן למשל הוא יצר עבור רשת קפטן בורגר גלידת סופט-סרב בטעם חמאה חומה שמוגשת במיני טילונים קטנים.

בסניפי קפטן בורגר בכל הארץ

רוברטה'ס בורגר, הרצליה

גם רוברטה'ס בורגר, מזללת ההמבורגר החדשה של השף עידו פיינר, מעניקה מגע של גורמה גם למנה האחרונה ומציעה גלידת סופט סרב אף היא מבית היוצר של בוזה, בטעם מסקרפונה, בתוספת רטבים של שוקולד או תות.

רוברטה'ס בורגר, ביילינסון 1 הרצליה, 09-9777333

גלידה טובה, ת"א

הגלידרייה הקטנטנה של ליאור קוקה, גלידה טובה, היתה אחת מהסנסציות הגדולות בתחום בשנה שעברה עם תורים בלתי נתפסים ואנשים שהגיע מכל הארץ לטעום את הסופט-סרב שלה אשר מוגש בצורה מקורית, גלידה אשר שוכבת בקופסת קרטון עם מגוון רטבים שקוקה מכינה בעצמה ומבחר של תוספות מגניבות.

גלידה טובה, רוטשילד 8 תל אביב

אמריקה בורגר, ת"א

גם באמריקה בורגר בתל אביב מציעים גלידת סופט סרב בטעם אגוזי לוז לבנים, אבל לא פעם יש שם ספיישלים מתחלפים כמו ספיישל של גלידת שוקולד, קרמל וחמאת בוטנים.

אמריקה בורגרס, אלנבי 112 תל אביב, 03-5280281

קרמרי דה לה אקלייר, כל הארץ

ברשת הקינוחים קרמרי דה לה אלקייר עושים לא מעט דברים משוגעים וביניהם לא מעט טעמי גלידת סופט-סרב שמוגשים לא רק בגביע פשוט אלא גם בתוך קיורטוש ועם מגוון רטבים, קישוטים ותוספות שלא הייתם מעיזים לחלום עליהם אפילו. יש גלידת קוקוס שחורה, גלידת תות, סופט-סרב בננה, תות בננה, דודבן אמרנה, שוקו בננה, שוקולד וויסקי, קרם נוגט ועוד המון נוספים.

בסניפי קרמרי דה לה אקלייר ברחבי הארץ

רד וולווט, ת"א

ברד ולווט, מאפיית קאפקייקס קטנה וקסומה בתל אביב, מגישים לאחרונה גם גלידת סופט-סרב וניל, אותה תוכלו לקבל בתוך לחמניית בריוש עם תוספות וקישוטים או לצד עוגיית סניקרדודל ענקית, עוגית חמאה אמריקאית רכה, מצופה בקינמון וסוכר, או לצד הקאפקייק שלכם כמובן. אמריקה.

רד וולווט, דיזנגוף 134 תל אביב, 076-5402022

דייזי סטוריז, מודיעין

דייזי היא גלידה חדשה שנפתחה בקניון מודיעין ממש בשבועות האחרונים, אשר מציעה קונספט מיוחד של גלידה אמריקאית בה כל אחד בוחר את השילובים שמתאימים לו, החל מהבסיס עם אפשרויות כמו שמנת, שוקולד, יוגורט, או גלידה ללא סוכר, לאחר מכן בוחרים את הטעם שמוסיפים לבסיס, למשל פיסטוק, קרמל מלוח, טחינה גולמית, וניל, נוטלה ונוספים, ובסוף בוחרים תוספות כמו פררו רושה, קינדר, M&M, גרנולה, בייגלה ועוד. בדייזי יש גם גביעים מקושטים שתוכלו לבחור ביניהם.

דייזי סטוריז, קניון עזריאלי מודיעין

קצפת, ירושלים

אמנם ההבדל בין סופט-סרב ליוגורט הוא גדול, אבל במקרה הזה החלטנו להוסיף את רשת הגלידריות קצפת הירושלמית לרשימה, בעיקר בזכות מבחר מסחרר של פירות וטעמים שיצרים מראה קסום שנראה ממש כמו גלידה רכה. יש גם סופט-סרב בטעמי וניל ושוקולד אבל היוגורטים הרכים והצבעוניים נותנים פייט הוגן.

בסניפי קצפת ברחבי ירושלים

גלידת תל חנן, כל הארץ

אי אפשר לדבר על סופט-סרב מבלי להזכיר את הגלידה המיתולוגית שמגישה גלידה אמריקאית מאז שנות ה-60, שהיתה חלוצה בתחום והביאה את אמריקה לישראל בתקופה שהיא היתה הרבה פחות קרובה אלינו. גם כיום במגוון הסניפים ברחבי הארץ, ובזה המקורי בנשר, מגישים את אותה גלידה אמריקאית עם תוספות ורטבים, היא אמנם לא עומדת בסטנדרט הגבוה של גלידה היום אבל אנחנו שומרים לה חסד נעורים.

  • עוד באותו נושא:
  • גלידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully