וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וניליה סופט-סרב: הגלידריה שהגשימה לנו חלום מתוק

25.5.2019 / 11:46

רשת גלידריות הבוטיק וניליה פתחה בשבוע האחרון סניף חדש, וניליה סופט-סרב אשר מגיש גלידה רכה (או בכינוי שהודבק לה כאן בארץ - גלידה אמריקאית), בטעמים מופלאים ובסטנדרטים של מסעדת שף, קבלו את המאכל שהולך לשגע את האינסטגרם שלכם בקיץ הקרוב

וניליה סופט סרב. יורם אשהיים,
וניליה סופטסרב משנה את חוקי המשחק/יורם אשהיים

גלידת Soft Serve, או בשם שהודבק לה כאן בארץ - גלידה אמריקאית (שאף אחד בעולם לא מכיר חוץ מאיתנו), הפכה בשנים האחרונות לאחד הקינוחים הכי פוטוגניים ומצולמים באינסטגרם. מקומות מעבר לים בעיקר בלונדון, יפן, ניו יורק ואל.איי, בהם נראות הגלידות המסולסלות במגוון צבעים וצורות הגשה הוציאו לנו את העיניים וגרמו לנו לא פעם לתהות "איך אף אחד עוד לא עשה את זה בארץ כמו שצריך?". נכון, ניתן למצוא פה ושם גלידה כזאת, ליאור קוקה מוכרת ברוטשילד את הוורסיה שלה, ועדיין עם שלל הגלידריות האיכותיות הקיימות בתל אביב, הייתה תחושה שהפוטנציאל לא מוצה.

כל זה השתנה בשבוע האחרון. את המקום החדש - וניליה סופט סרב, מקום שמציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור לגלידת סופט-סרב (גלידה רכה) בישראל, פתחו הבעלים של רשת וניליה המצליחה, רן דנה ואיתי רוגוז'ינסקי. זאת לא המהפכה הראשונה שהאנשים הללו מחוללים. כיום כאמור, לא קשה למצוא כאן גלידת בוטיק איכותית, אבל ב-2001 כאשר הם הקימו את הסניף הראשון של וניליה במתחם בזל בתל אביב, היא הציבה רף חדש של גלידת שף בוטיקית, כזאת שלא נתקלנו בה לפני כן, והייתה (ועדיין) שם נרדף לגלידה איכותית.

וניליה סופט סרב. יורם אשהיים,
טיול שנתי/יורם אשהיים

את הסניף הראשן של וניליה סופט-סרב, שנפתח כאמור השבוע, בחרו השניים לפתוח בקניון עזריאלי, בקומת הכניסה לקניון משער קפלן. לא מעט תל אביבים ירימו גבה על בחירת הלוקיישן, אבל להם לא היה ספק שהם רוצים מוצר שייחשף לקהל גדול ככל האפשר, חיילים, צפוניים, דרומיים, יש כאן מוצר שפונה לכולם. "היתרון של עזריאלי זה שהוא מצד אחד תל אביבי אבל מצד שני נגיש לכל הארץ" מסביר דנה את הבחירה. "מאוד רציתי שהמקום הראשון שנפתח לא יהיה רק מותג תל אביבי איזוטרי, טרנדי שמגיע לרוטשילד, אלא מקום שמגיע לכל הארץ".

מעבר לבחירת הלוקיישן, היה להם ברור גם כי הסניף הראשון צריך לעמוד בפני עצמו, ולא פשוט להכניס מכונה של גלידה רכה לסניף קיים. "אנחנו לא אומרים שלא נכניס את הגלידה הזו לסניפים בהמשך" אומר דנה "אבל היה ברור לנו שכרגע אנחנו רוצים להביא אמירה".

שנתיים של עבודה לקח להם לפתח את הגלידה הנהדרת הזאת. תהליך שהחל משלב גיבוש הרעיון והבנה שיש מקום ל"סופט סרב" בארץ, דרך פיתוח המוצר, הקונספט, העיצוב. "התהליך שעברה גלידת הסופט סרב בארץ, שרק כאן זכתה לכינוי גלידה אמריקאית, הוא איזה שהוא תהליך של הוזלת המוצר" מסביר דנה את הרצון לשקם את התדמית השלילית שיצאה בארץ לגלידה הנהדרת הזאת. "כדי להדגיש את היתרונות שיש בגלידה הזאת, עם האיכויות שוניליה מביאים, רצינו לעשות את זה באמת בתור משהו שעומד בפני עצמו, כדי שאנשים יבינו שאפשר לעשות גלידת סופט-סרב שאין לה הרבה קשר למוצר שהתרגלנו לראות כאן ב-30-40 השנים האחרונות בארץ".

עוד באותו נושא

וניליה: הצצה למפעל הכי קריר בארץ

לכתבה המלאה
וניליה סופט סרב. יורם אשהיים,
תותים בשמנת עם וניל, שילוב מושלם/יורם אשהיים

אז מה זאת בעצם גלידת סופט-סרב? "גלידה רגילה שמיוצרת במפעל עוברת תהליכים כדי שתוכל לעמוד במינוס 15 מעלות, למשך זמן ממושך בוויטרינה והמרקם שלה יישמר טוב. לאחר שהיא יוצאת ממכונת הגלידה היא עוברת למעשה תהליך של התיישנות, חלקו במינוס 40 מעלות וחלקו במינוס 25 מעלות, הגלידה על פי מתכונה המסורתי חייבת לעבור את התהליך הזה" מסביר דנה. "בגלידה רכה אנחנו מקבלים למעשה גלידה שמגיעה ישירות מהמכונה, שלא עוברת את התהליכים הללו. הטמפרטורה שלה היא במינוס 8 מעלות, מה שמאפשר לטעמים להיפתח ולפרוץ החוצה בצורה הרבה יותר אידיאלית".

10 טעמים יש כאן - פיסטוק, מנגו פסיפלורה, וניל, שוקולד, קוקוס, פטל, אגוזי לוז, קרם עוגיות, קרמל מלוח ותותים בשמנת. בכל מכונה יש שני טעמים, וברז אמצעי המשלב את שני הטעמים יחד. גם בחירת השילובים נעשתה כאן לאחר חשיבה מרובה, תוכלו גם לבחור לשלב כל שני טעמים שתרצו (אחד למעלה ואחד למטה, ולא זה לצד זה כמו בשילובים המובנים), אבל תסמכו על האנשים כאן שהם יודעים מה הם עושים, כך שהווניל הולך נהדר עם התותים בשמנת, השוקולד עם אגוזי הלוז, מנגו-פסיפלורה עם פיסטוק, קוקוס עם פטל, וקרם העוגיות עם קרמל מלוח (15 שקלים עבור גביע קטן, 24 שקלים עבור גבע גדול).

יש גם את הטעמים המשוגעים יותר (28 שקלים) כמו גלידת טיול שנתי - גלידת וניל עם במבה נוגט, בייגלה מצופה שוקולד, מרשמלו מדורה, מקופלת ורודה ורוטב שוקולד, או אוראו דרים - גלידת קרם עוגיות אוראו עם מיני אוראו, בייגלה, פירורי אוראו, מקל כיף-כף ורוטב שוקולד לבן, סך הכל יש שש הצעות הגשה מיוחדות כאלו, כל אחת יותר מפתה מהשנייה.

אבל שהמראה האינסטגרמי לא יטעה אתכם, מדובר קודם כל בגלידה פשוט מעולה, שנעשית בסטנדרטים הגבוהים ביותר. "מדובר למעשה בתערובות די דומות לאלה שאנחנו מבשלים עבור הגלידות הרגילות שלנו, פשוט עם התאמה מסוימת לגלידות הרכות" מסביר רוגוז'ינסקי "הטמפרטורה אמנם שונה, אך מדובר באותם חומרי גלם איכותיים ללא צבעי מאכל כמובן, אותם אחוזי שומן, אותו עושר, רק עם ויסותים קטנים להתאים את המוצר".

וניליה סופט סרב. יעל לאור, יעל לאור
הטבעונית - קוקוס ופטל/יעל לאור, יעל לאור

כמה רציניים כאן בכל הקשור להכנת הגלידות? קחו למשל את גלידת הפיסטוק המעולה שמוגשת כאן, היא עשויה משילוב של 5 זני פיסטוק שמגיעים מחמישה אזור גידול שונים בעולם - פיסטוק מאירן, רוב גדול של פיסטוק מגזיאנטפ (גבול תורכיה - סוריה) שזה למעשה הפיסטוק חלאבי המקורי, פיסטוק סיצילאני, יווני וקליפורני. הפיסטוקים למעשה לא נקלים, כדי לשמור על טעמם המיוחד. טעם אגוזי הלוז, עשוי מאגוזי לוז מחבל פיימונטה שבאיטליה, המקום האיכותי ביותר לגידול אגוזי לוז, שם יש מישהו שמגדל עבור וניליה את האגוזים, קוטף אותם כשהם מגיעים לגודל מאוד ספציפי, ומכין את המחית באיטליה, בקלייה עדינה מאוד.

השאיפה הזאת לשלמות באה לידי ביטוי בכל טעם וטעם, כך למשל גלידת מנגו-פסיפלורה, מבוססת על יוגורט טרי, עם אחוזי שומן נמוכים יחסית לגלידה (5-6 אחוזי שומן), ואחוזי פרי גבוהים בהרבה מהרגיל (50 אחוז פרי). את המנגו מגדלים עבור וניליה במשק וייץ - מנגו מאיה ישראלי. המנגו מגיע למפעל בשל מהעץ, לא קונים כאן מחיות פרי. בין יולי לאוגוסט, תקופת השיא של המנגו, מעבדים אותו למחית, והוא נכנס למקפיא במינוס 25 מעלות, ללא חומרים משמרים כמובן - ככה יש פה מנגו טרי לכל השנה, וגם הפסיפלורה היא פסיפלורה ישראלית, שילוב של פסיפלורה של קיץ וחורף, אשר יוצרות יחד את הטעם המושלם.

להמשיך? בטעם התותים בשמנת יש 40 אחוז פרי, מ-3 זנים של תותים, שלושתם מגודלים בקלנסוואה, במיוחד עבורם. תות שהוא לא 97% אדום לא ייכנס למפעל. טעם הווניל עשוי מתרמילי וניל ממדגסקר וטהיטי. לא קונים כאן תמציות וניל, אלא רק את הדבר האמיתי. בעוד מחירי הווניל היום כל-כך יקרים גלידריות רבות בוחרות לוותר על שימוש בווניל אמיתי, אך לא כאן.

וניליה סופט סרב. יורם אשהיים,
הטרנדית ביותר/יורם אשהיים

הגלידה שמושכת כנראה הכי הרבה תשומת לב היא הגלידה האפורה, מדובר למעשה בקרם עוגיות, שעשוי מהמון עוגיות אוראו טחונות ושמנת, השילוב המומלץ כאן (שהוא לא רק יפה ממש, הוא גם משתלב נהדר) הוא עם קרמל מלוח. גלידת הקרמל עשויה ממלח אטלנטי שחור וקרמל שמכינים לבד במפעל.

יש גם שתי אופציות טבעוניות - כדי לאפשר גם לקהל הטבעוני להנות, כמו גם לקהל שומר כשרות שרוצה קינוח אחרי ארוחה בשרית וגם לרגישים ללקטוז. קוקוס, פטל - וטוב מכך - שילוב של שניהם יחד. הקוקוס מורכב מ-40 אחוז פרי ומגיע מהפיליפינים, והפטל הוא זן פטל מיוחד שמביאים מסלובניה. ושילוב פשוט נכון ונהדר.

לכל אלו ניתן להוסיף רטבים שונים - כמו טופי, קרמל, שוקולד, וכל מיני תוספות כמו מקופלות איכותיות ומיוחדות, מרשמלו שמיובא במיוחד מאיטליה, מגוון ממתקים של עלית, סוכריות גומי של מיה ללא ג'לטין וללא צבעי מאכל ועוד. בהמשך יפותחו גם גביעים צבעוניים מצבעי מאכל טבעיים של גזר שחור וסלק.

וניליה סופט סרב. יורם אשהיים,
יש גם עוגילידות/יורם אשהיים

מעבר לנראות הטרנדית, חייבים לציין שמדובר כאן בגלידה פשוט מעולה, בסטנדרטים מהגבוהים שפגשנו. והכמיהה לגלידה מוצלחת, לא תחלוף אף פעם מהעולם. הרבה מאוד זמן עבדו בוניליה על פיתוח המוצר הזה, אחרי שעברנו וטעמנו את כל עשרת הטעמים, אנחנו יכולים להכריז בפה מלא (בגלידה), מדובר בלהיט שהיה שווה את ההמתנה.

SOFTSERVE VANIGLIA, שער קפלן קניון עזריאלי ת"א, שעות פעילות: ראשון עד חמישי: 08:00-22:00, שישי: 08 עד כניסת השבת, שבת: החל מצאת השבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully