וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיץ הזה תלבשי לבן ותתפללי לטוב: 15 עוגות הגבינה הכי טובות לשבועות

הצחורה, הכלה וזאת ששברה את כל הכללים

עוגת גבינה איטלקית/עידו שחם

הביכורים וסיפורי המגילה, תבואת האדמה והדברים הנפלאים שעושים איתה - נראה ששבועות מביא איתו תחושה קצת אחרת. מין חגיגיות שאינה תלויה בדבר - לא במסורות כבדות מדי ולא בחשבון נפש שרק אחריו אפשר להתחיל לאכול.

אולי זה הרוח הלבנה של החג, או סיפורי האהבה האופטימיים (יחסית, בכל זאת) שמקיפים אותו. אולי זה פשוט לוח השנה העברי שמציב אותו בתזמון הזה, מחייך, בטוח בעצמו. ממש אחרי המכבש של פסח, נכון, אבל גם קליל יותר באופן טבעי. נכון יותר וגם טעים יותר. בבירור.

ועוגות הגבינה גם. מדובר כמובן בקונצנזוס רחב ולא בקביעה פרובוקטיבית מדי, אבל אין מכירה קלה יותר לטועמים רעבים מקינוחי שבועות. כן, כולל טירוף הסופגניות של חנוכה. איכשהו, וגם אחרי כל השנים האלה, הן מצליחות לנצח כל סיטואציה ולהשקיט כל תשוקה. קלאסיות ושמנתיות או מופרעות בשחיתותן, זה לא באמת משנה. בכל זאת חג שמח, ועוגה ששמחה יחד איתו, ואנשים ששמחים את העוגה. בתיאבון!

המסחררת: מאפיית לחמים

שבועות 2024, לחמים. דניאל לילה,
שבועות במאפיית לחמים/דניאל לילה

הכלה הלבנה של אורי שפט חוגגת שבועות עם ריקוד כפרי טעים, מתפקע מאפשרויות וסוגר כל פינות - מלחמים שהם הגו-טו המפורסם שלה, ועד קינוחים, מבקבוקי יין ועד ממרחים, לרבות עצירה משתאה מול יצירה אחת מרהיבה על אמת.

"החלה הלבנה של אורי" (69 שקלים) היא כיכר ענקית במשקל 1.2 ק"ג, מכוסה פודרה לבנה של עבודת יד ועיטורי שיבולי חיטה נפלאים, עד כדי התאפקות לא להרוס ולבצוע (האיפוק הזה מחזיק רק כמה שניות, אל דאגה). לצדה, ועליה כמובן, נמרחים ריבת בצל (33 שקלים), סקורדליה (40 שקלים), פסטו (40 שקלים), טפנד זיתים (36 שקלים), וממרח פלפלים ואגוזי לוז (42 שקלים) מתקתק-מריר-מצוין.

החלקה המלוחה כוללת מן הסתם את הספנקופיטה של יקי שגיא מקיבוץ בארי (110 שקלים), קישים על בסיס בצק פריך (זוקיני ואספרגוס, גבינות צאן, ים-תיכוני, בצל, פטריות, 110 שקלים), וכן מגשי גבינות לאירוח.

לקינוח, מציע שפט עוגת ריקוטה שטרויזל על בסיס בצק שמרים (49 שקלים), עוגת גבינה "כמו של פעם" (עם הפעם שלכם היה מושלם) על בסיס בצק ברטון (59 שקלים), בלינצ'ס גבינה וצימוקים (מארז שמינייה ב-62 שקלים), עוגת גבינה שוקולד אפויה (71 שקלים), עוגת גבינה קלאסית אפויה (150 שקלים) שהיא עדיין מהטובות ומהמצטיינות במדינתנו, וגם טירמיסו (142 שקלים) כמו שצריך, מתוק-מריר, עם הרבה גבינה סמיכה וקקאו כהה.

מהמקרר, שהרי זה לא מספיק, יישלפו גם תוצרים קפואים ומקצרי דרך - בצק פריך ובצק עלים, שבלולי תרד וגבינות ושבלולי פיצה, מקלות גבינה ובורקסים.

מאפיית לחמים

כל הסודות כולם

עמוד המתכונים הגדול של שבועות

לכתבה המלאה

הטוטאלית: דליקטסן

שבועות 2024, דליקטסן. עידית בן אוליאל,
שבועות בדליקטסן/עידית בן אוליאל

סל הביכורים הגדוש של רותי ברודו לשבועות כולל פנורמה דליקטסנית מרשימה, ובכל זאת מייצג מקסימום פרומיל מתוצרת קבוצת R2M.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מוס יוגורט ואוכמניות (תחתית טורט שקדים עם קולי אוכמניות, מוס יוגורט, ציפוי גנאש שוקולד לבן ואוכמניות טריות, 112 שקלים) שסוחב לקלילות האלגנטית (ובצדק אחרי ארוחת החג הזאת), עוגת גבינה קופיבר (118 שקלים) שאין לתארה אלא כעוגן לבן ושמנתי, קסטה סיציליאנית הדרית, סנט הונורה כמובן, וגם גבעת פלצ'ינטה, טרייפל, טירמיסו ופודינג אורז.

בצד, אך לגמרי בפרונט, מחכות גבינות המחלבה הלבנה - ברי כבשים עם עובש לבן ונוכחות בלתי קולנית, למשל, או מורבייר טעימה לא פחות מחלב עזים ובקר, המבליטה פס פחם כהה במרכזה.

מה עוד? לחם מוזלי (36 שקלים) עתיר פירות יבשים שדורש רק חמאה (אבל במריחה עבה) ומקלות פקורינו, פוקאצ'ה איטלקית ועוגיות מדלן צרפתיות-ישראליות עם שוקולד חלב, רושה שקדים מקורמלים שאיכשהו נגמר כמעט מעצמו וטבלת שוקולד מריר ופטל יפהפיה, אך מתחסלת, יין חרוצים לבן (89 שקלים) ששיתף פעול העם יקב פלטר ואנספור אפשרויות נוספות למארזים, משלוחים, הרכבות והפתעות.

דליקטסן

הכפרית: דלאל

שבועות 2024, דלאל. גיא אשכנזי,
שבועות בדלאל/גיא אשכנזי

הקונדיטוריה הפלאית בשכונת נווה צדק התל-אביבית חוגגת שבועות עם קולקציה מושחתת למדי של אפשרויות בהובלת תימור לביא, ורוח כפרית-מקומית מתבקשת.

מה טורפים כאן? עוגת ביסקוויטים (שכבות סבלה ברטון וקרם גבינה וניל עם מקופלת שוקולד חלב, 152 שקלים) טובה יותר, "ה-עוגת גבינה של דלאל" (138 שקלים) עם תותי שדה ועץ וגישה ממזרית לחיים של לבוא צחורה ולתת לאחרים להתפרע, וגם בחושה ריקוטה ופטל (73 שקלים) לימונית ומצוינת.

במקביל, רץ פה תפריט מלוחים שמייתר כל עבודה מצדכם - בצק עלים פתוח עם המון דברים טובים (עגבניות שרי צלויות ומקורמלות, מסקרפונה וסטראטצ'ילה של מחלבת עברי, שום קונפי, בזיליקום, 68 שקלים) מעליו, בורקס ענקי (36 שקלים מתפקע מתרד-ריקוטה-פטה, "פוקצ'ה אלה" (48 שקלים) צבעונית שמשלבת זוקיני, קממבר וענבים סגולים (46 שקלים) וכן מארז גריסיני (46 שקלים) לרגעים שבהם הכול תם, ובכל זאת אי אפשר להפסיק לאכול.

דלאל

האחת: We Like You Too

שבועות 2024, We Like You Too. שירה כפיר,
שבועות ב-We Like You Too/שירה כפיר

קבוצת האוכל התל-אביבית חוגגת שבועות עם להיט אחד מוכח ובלתי מעורער, והרבה מאוד אופציות שמתחרות על תשומת הלב והפרעת הקשב, ואפילו מנצחות מדי פעם.

בראש, כרגיל, ניצבת עוגת הגבינה הבאסקית (160-270 שקלים), עדיין עשירה ועדיין מספקת את אותו שילוב קרמלי חיצוני וקרמי פנימי, ובעיקר, אחרי כל כך הרבה שנים, עדיין היחידה כמעט שמצליחה לעשות את הדבר כפי שהוא אמור להיות, ואפילו לשנע אותו הביתה בלי להרוס כלום.

לצדה, יש טארט פלאן (150 שקלים) על בסיס שכבה עבה יחסית של בצק פריך, שעוטף מצדו קרם פטיסייר אפוי, עם "קראסט" דקיק ונהדר, טירמיסו (86 שקלים) קלאסי ומתוק-מריר, וכן עוגת ביסקוויטים (86 שקלים) שמשדכת קרם גבינה חמצמץ-מתקתק לגראהם קרקר אמריקני.

עוד לפני כן, ותוך כדי למעשה, יש גם מלוחים כמו "מאפה האלים" (74 שקלים) שהוא אצבעות פילו ממולאות גבינות שמקבלות מלמעלה קצח ומעט דבש, מגש בורקס גבינה (180 שקלים ל-20 יחידות) עתיר פריכות ופירורים טעימים, פס ספנקופיטה (86 שקלים) עבה של פילו, גבינות ותרד וגם אופציות להרכבת מגש גבינות וקרקרים (290 שקלים9 מייתר כאבי ראש של אירוח.

We Like You Too

הפסגה: מימי

שבועות 2024, מימי. דניאל לילה,
שבועות במימי/דניאל לילה

רשת האפייה והמתוקים הנהדרת חוגגת שבועות עם שמירה על פורמט יעיל של התרת רסן קלורית, אך רק כזו ששווה את זה.

יש כאן, בין היתר, טארט מסקרפונה פקאן (מוס מסקרפונה, פרלינה פקאן, טופי קרמל, סבלה שקדים, שונטי שוקולד לבן וקראמבל פקאן, 133 שקלים לקוטר 20 ס"מ) שיוצא מקופסת הנישה שהיא עוגות גבינה לשבועות, וטוב שכך, טארט פירות יער וענני וניל (פירות יער אדומים על סבלה ברטון וקולי תות פטל, 144 שקלים), עוגת גבינה אפויה קלאסית עם שדרוג נהדר של בסיס קראמבל תחתון (138 שקלים) ומלכה של ממש, בדמות ניו יורק שוקולד צ'יזקייק (עוגת גבינה שמנת ושוקולד אפויה, פאדג' שוקולד ושוקולד מריר, ללא קמח חיטה, 138 שקלים) שהייתה, ועדיין, מפסגות החג.

מלבדן, יש בריוש גבינות וקראמבל וקראנץ ריקוטה ודובדבני אמרנה (48 שקלים), קישים (ארטישוק, כרישה וגבינת עזים, מנגולד, 104 שקלים), מקלות גבינה ולחמי מחמצת, חלות, גבינות של ממש, רטבים ויין סוגר פינות.

מימי

המפוארת: רולדין

שבועות 2024, רולדין. רונן מנגן,
טירמיסו של רולדין/רונן מנגן
שבועות 2024, רולדין. רונן מנגן,
עוגת שיש שוקולד של רולדין/רונן מנגן

רשת הפיתויים הגדולה חוגגת שבועות עם טנא מתפקע, עמוס לחמים ומאפים, אפשרויות וחטאים קטנים (וגדולים).

הקולקציה הלבנה של רולדין כוללת, בין היתר, עוגת שיש שוקולד חדשה (סבלה ברטון קקאו, גבינה באסקית אפויה בשילוב שוקולד מריר, 169 שקלים), עוגת גבינה באסקית (סבלה ברטון, גבינת שמנת ומסקרפונה, 149 שקלים) קרמית ועשירה כמצופה, קלאסיקת גבינה פירורים (149 שקלים), "רויאל צ'יזקייק" (סבלה ברטון, גבינה אפויה, שונטי שוקולד לבן ופירות יער, 159 שקלים), וכן "בלאק קוקי קרים" (בראוניז שוקולד, קרם גבינת שמנת ועוגיות אוריאו, 159 שקלים) שמצליחה להוציא את המיטב מהשילוב המורכב הזה.

אגף השמרים מציע קראנץ ריקוטה ופרלינה פיסטוק, שטרודל גבינה או עוגת גבינה אפרסקית עם שטרויזל שקדים (49 שקלים) וליד יש גם אופציות פסים נהדרות דוגמת טירמיסו-לימון (גבינה אפויה, קרמו לימון, בישקוטים בסירופ הדרים וקרם מסקרפונה, 75 שקלים) מפוארת וטעימה כאחד או מילפיי וניל (75 שקלים).

במלוחים, מככבים קישים (בטטה וסלק, למשל, זוקיני-תרד, גרטן תפוחי אדמה או בטטה, 75 שקלים), פלוט גבינות וזיתי קלמטה, חלות ופוקאצ'ות ולחמי מחמצת חמימים.

רולדין

החלומית: ביסקוטי

שבועות 2024, ביסקוטי. בועז לביא,
שבועות בביסקוטי/בועז לביא

מוסד הקונדיטוריה הוותיק בהובלת רוסלה יונה חוגג שבועות עתיר אפשרויות, תחת הקונספט המוצדק בהחלט "לבן בחלום מתוק".

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עוגות גבינה אפויות וקרות, קישים מגוונים, לזניות מושקעות, מאפים פריכים ואינספור שיחוקים חלביים נוספים.

קולקציית העוגות המיוחדת (74 שקלים לפס, 154 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס"מ) כוללת "פבלובינה" (טורט טרס לצ'ס, קרם גבינה קרה, מרנג פבלובה, קרם דובדבנים ודובדבני אמרנה) שמאזנת נהדר בין מתוק וחמצמץ ובין שמנתיות ופירותיות, עוגת גבינה פילי עם פראנג'יפן פיסטוק, קרם לימון, קרם שנטילי וקרם פיסטוק שלוקחת את כל מה שטוב בניו יורק ומתחימה עליו דרכון מקומי, "קוקי בראוני צ'יזקייק (שורט ברד, גבינה אפויה, צ'אנקים של קוקיס, בראוניס, קרם קרמל מלוח) מתוקה בלי להתפרע וושוקלדית-קרמלית, וגם קראנץ שושני ריקוטה (72 שקלים) מתוקה.

לפני הקינוחים (או אולי תוך כדי, לא נשפוט), מחכה גם באסקית זוקיני ובצלים (מאפה פטה, פרמזן וגבינת שמנת עם זוקיני ובצל מקורמלים, 139 שקלים) שאולי לא היה באסקית קלאסית, אבל בהחלט סיפק וואוו באמצע הארוחה, "מיקונוס" (שכבות בצק פילו וביניהן צזיקי וגבינות מנצ'גו ופטה, 114 שקלים), "רוזטה מנצ'גו ועגבניות מיובשות" (שושני קראנץ שמרים, גבינת מנצ'גו, עגבניות מיובשות וזיתי קלמטה, 72 שקלים) וגם גירסה אחרת של אותה רוזטה, עם פטה ותרד.

ביסקוטי

הנסיכה: בבקה בייקרי

שבועות 2024, בבקה בייקרי. יהונתן בן חיים,
שבועות בבבקה בייקרי/יהונתן בן חיים

הרשת הנהדרת של קורל ושיר גורן חוגגת שבועות עם שולחן ארוך (מאוד) של אפשרויות, מתוקות ומלוחות, שרואות מול העיניים לא רק ערב חג, כי אם גם אביב וקיץ ואפילו חופש גדול.

הקולקציה כוללת, בין היתר, קישים (בטטה, פטריות, תרד וגבינת עזים, 94 שקלים לקוטר 20 ס"מ) פריכים בהתחלה ושמנתיים לאחר מכן, מקלות גבינה (יחידה אחת ב-8 שקלים, 5 ב-35) פרמזניים ומתחסלים, חלת בריוש ועשבי תיבול (24 שקלים) וגם מארז מלוח עם גבינה וקרקרים מצופים (43 שקלים).

לקינוח, תצטרכו לבחור (אם כי לא חייב, ואפשר פשוט לקחת הכול, בכל זאת חג) בין טירמיסו (69-132 שקלים) סמיך כנדרש ועשיר כנדרש, עם כל המסקרפונה-קקאו-ליקר שנדרש, עוגת גבינה אפויה (69-118 שקלים) קלאסית, פס עוגה שמשלבת מוס גבינה, קראנץ' פיסטוק ופטל (69-126 שקלים), עוגת ביסקוויטים (שכבות של קרם מסקרפונה ופתיבר בציפוי גנאש שוקולד חלב, 69 שקלים) מנצחת בפשטותה ובביצועה, ברד פודינג ריקוטה ותפוחים עם קרם ברולה אפוי (69 שקלים) וגם נסיכה קבועה של בבקה, בדמות עוגת שמרים ריקוטה בציפוי קראמבל (49 שקלים) שלא זקוקה לשום חג, ובכל זאת מאפשרת לכולנו לחגוג.

בבקה בייקרי

החדשה: קפה פיצי

שבועות 2024, קפה פיצי. ירון ברנר,
עוגת גבינה של קפה פיצי/ירון ברנר

בית הקפה הקטן-גדול של חיים כהן חוגג שבועות עם התרחבות רשתית, קונדיטוריה חדשה וטנא בהתאם - מושחת, שמנתי ושמח.

בפרונט מחכה עוגת גבינה עגולה ויפה, קלאסית (120 שקלים) שמאזננת בין טופ שמנתי חמצמץ ובייס פריך מתקתק (ואמצע ונילי נהדרגם, כמובן), שנכנסת לתחרות הבלתי רשמית הזאת עם ראש מורם וביטחון עצמי מוצדק, ולצדה בחושות (עם דובדבנים וקראמבל), בבקה תפוז, שמרים קינמון ועוגת הלימון המפורסמת למדי של המקום.

לבד מאלה, מציעים כאן קישים (גבינות עזים, פלפלים וקראמבל, תרד ופטריות, שתי גירסאות מלוחות של קראנץ', סלטי מעדנייה מוכווני אירוח, מגשים לאירועים ולהרמות כוסית, עוגיות והפתעות נוספות.

קפה פיצי

המשדכת: בוטיק סנטרל

שבועות 2024, בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
שבועות בבוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

רשת הפטיסרי חוגגת שבועות תחת קונספט מכיל, מחבק ומשלב של עוגות גבינה עם דברים שכולם אוהבים - באופן אישי ובאופן קולקטיבי.

יש כאן, בין היתר, עוגת גבינה-גזר (שכבות של עוגת גזר ומסקרפונה, 108-148 שקלים) שניצחה את המקצה עם צבעוניות והצלחה גורפת, עוגת גבינה פיסטוק-לימון-מסקרפונה (108 שקלים), עוגת גבינה באסקית עם מעטה חרוך ופנים עשיר (148 שקלים), פריזייה (עוגת תותים טריים עם קרם וניל, 76 שקלים) ופילדלפיה (עוגת גבינה אפויה על בסיס בראוניז שוקולד, 168 שקלים).

בנוסף לאלה, חוזרת בוטיק סנטרל, ובצדק, לקלאסיקות שלה - עוגת גבינה אפויה, עוגת גבינה פירורים, טירמיסו, סנט הונורה, עוגת ביסקוויט וקרם וניל, עוגת שמרים גבינה, עוגת גבינה ללא תוספת סוכר, וגם שתי אופציות טבעוניות (פס טירמיסו ועוגת לוטוס).

אגף המלוחים שלה פורש עוד לפני כן קישים צבעוניים (פטריות, בטטה, בצל, ברוקולי, תרד, זוקיני), משפחתיים ואישיים, וגם קרקר פרמזן-סלק, קרקר פרמזן וקרקר טבעוני.

בוטיק סנטרל

הקלאסית: מיקי שמו

שבועות 2024, מיקי שמו. דניאל לילה,
קדאיף שזיפים של מיקי שמו/דניאל לילה
שבועות 2024, מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגת שמרים של מיקי שמו/דניאל לילה

השף-קונדיטור הנהדר חוגג שבועות תחת הקונספט הראוי "ארץ זבת חלב", ומספק בהתאמה קולקציה עשירה ומגוונת של פיתויים.

יש כאן, בין היתר, עוגות גבינה קלאסיות (69 שקלים) בפורמט פס גבינה אפויה מרשימה, גבינה-לימון וכן גבינה-אפרסק, עוגת גבינה בראוניז, עוגות שמרים (קרנץ גבינה וצימוקים, אן שמרים גבינה עגולה צנועה למראה אך מצוינת בכל היבט אחר, 49 שקלים), עוגות גבינה קרות (69-200 שקלים) עם אוכמניות, פסיפלורה, בשילוב ביסקוויטים ומסקרפונה, פס גבינה "ברוקלין" סטייל וגם גבינה פירורים שהיא סטנדרט.

מלבדן, יש קינוחים ללא תוספת סוכר, קישים ומאפים, בלינצ'ס גבינה וצימוקים, כיסוני גבינה צפתית, עוגיות פרמזן מתחסלות, לחמי מחמצת ופוקאצ'ות, טארט קדאיף עם שזיף או משמש, וטירמיסו כמובן.

מיקי שמו

האביבית: דה לה פה

שבועות 2024, דה לה פה. ניקי טרוק,
שבועות בדה לה פה/ניקי טרוק

מוסד הקינוחים הוותיק (30 שנות שחיתות בקיץ המתקרב, לא פחות) חוגג שבועות עם קולקצייה גבינתית-שמנתית מלאת צבעים ואפשרויות.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עוגת יוגורט מישמש (תחתית ביסקוויט פיסטוק, קרמו משמש ומוס מיוגורט באפלו בציפוי משמש פטל, 194 שקלים לקוטר 24 ס"מ אימתני) נהדרת בשכבותיה ועם חמצמצות קלילה, עוגת גבינה יער (מוס גבינה עם פירות יער על תחתית קדאיף חמאתית, 194 שקלים) שמתחילה בקרנץ' ומסתיימת בפאנץ', עוגת גבינה מנגו (מוס גבינה עם פירות טרופיים, מנגו וליצ'י, על אותה תחתית קדאיף אפויה, 194 שקלים) אלגנטית אף יותר, ועם שילובי טעמים-צבעים כיפיים, וכן עוגת גבינת שמנת 30% אפויה (194 שקלים) קלאסית, מאופקת, ואז משתוללת.

לבד מאלה, יש גם עוגת גבינה פירורים ללא סוכר, פאי ריקוטה ופטל, עוגת פס טירמיסו, בחושות על בסיס אוכמניות כחולות ושמרים ריקוטה ודובדבנים חמוצים (45 שקלים) שבסופו של דבר הייתה כ מה שייחלנו ליד הקפה. כל קפה.

דה לה פה

מאפה נאמן

שבועות 2024, מאפה נאמן. גיל אבירם,
עוגת גבינה מלבי של מאפה נאמן/גיל אבירם
שבועות 2024, מאפה נאמן. גיל אבירם,
עוגת גבינה לוטוס של מאפה נאמן/גיל אבירם

רשת האפייה והקינוחים הגדולה (63 סניפים, אנד קאונטינג) בהובלת מימי נאמן שייך חוגגת שבועות עם שולחן לבן וארוך עד מאוד, שופע אפשרויות והפתעות, ועם שיתוף פעולה מסקרן.

קולקציית שבועות של מאפה נאמן ורון יוחננוב כוללת עוגת גבינה לוטוס בשלושה גדלים (65-120 שקלים), עוגת גבינה באסקית (99 שקלים), בריוש גבינה הדרים (49 שקלים), עוגת גבינה מלבי-כנאפה, בחושה גבינה ופירות אדומים, דניש גבינת פטל או אוכמניות, מארז פחזניות קרם נוצ'לה.

לבד מכל הטוב הזה, מבליטים ברשת גם אופציות ללא תוספת סוכר (עוגת גבינה פירורים, למשל, או גבינה עם אוכמניות), עוגת גבינה קרה עם שוקולד מקורמל על תחתית ביסקוויט, עוגת שמרים בריוש במילוי גבינת ריקוטה, פרסבורגר במילוי גבינה עם דובדבני אמרנה, טארט גבינה אפויה עם צימוקים וקראמבל שקדים, עוגת פיסטוק בחושה עם נגיעות גבינה וגם הבלחות מניו יורק (צ'יזקייק עם פירות יער), מצרפת (אקליירים במילוי גבינה) ומאיטליה (טירמיסו כמובן).

באגף המלוח, יהיו פה גם קישים משפחתיים (בטטה-שמנת, כרובית, פטריות או פלפל קלוי וגבינת פטה), לפחות שתי גירסאות לזניה, בורקסים ובעצם הכול. פשוט כך.

מאפה נאמן

ההוריקנית: קונדיטוריה שני

שבועות 2024, קונדיטוריה שני. יפעת כהן,
עוגת הוריקן של קונדיטוריה שני/יפעת כהן

הקונדיטוריה הצפונית (ולמעשה, כל-ישראלית) הפופולרית חוגגת שבועות עם הרבה מאוד וריאציות גבינתיות מתוקות, ולא רק.

מה טורפים כאן? טורטים בפורמט טירמיסו, גבינה פירורים ופירות, פסים של גבינה-בראוניז, קסיס, שטרודל גבינה, באסקית ושילוב גבינה ואפרסק, עוגות שמרים עם גבינה ודובדבן, בלינצ'סים ועוגיות, וגם קישים על בסיס פטריות, חציל וגבינת עזים או כרישה.

במוקד, מעמידה קונדיטוריית שני את ה"הוריקן קייק", טורט גבינה, לימון ומרנג (149 שקלים) ששואב השראה מהתקופה הסוערת שבה אנחנו חיים - מקרם הלימון שזוכר את החטופים והחיילים ועד הגלים והגבינה המתוקה שהיא רצון קולקטיבי בתקווה לשקט. מרגש.

קונדיטוריה שני

הטוויסטרית: ביגה

שבועות 2024, ביגה. איתמר גינזבורג,
עוגת גבינה ללא סוכר של ביגה/איתמר גינזבורג

רשת בתי הקפה הבריאה חוגגת שבועות עם אלטרנטיבה קינוחית מסקרנת, וטעימה.

עוגת מוס הגבינה-פירורים של ביגה מתבססת על קמח ללא גלוטן, תחליף סוכר, גבינות רזות ועם סחרור קליל של גרידת לימון, בואכה סיומת קלילה עך עשירה לארוחה, וריצוי כל הנמנעים (וגם אלה שלא נמנעים מכלום, למעשה).

ביגה

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully