וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה קולינרית מעניינת רוויית אלכוהול

14.9.2019 / 8:40

לצאת לאכול טוב לא תמיד מספיק, לפעמים בא לנו את כל החוויה - אלכוהול מושקע, צבעוני ומעניין, עם אוכל קליל בצד שיתכתב איתו בצורה מושלמת, ואווירה קצת אחרת, הנה שלושה מקומות חדשים שיציעו לכם בדיוק את זה

Mooshoo, ת"א

מושו מבית קפה האנוי, Mooshoo. יהונתן בן חיים,
גיוזה עוף לצד שוט וודקה/יהונתן בן חיים

כבר כשנפתחה מסעדת קפה האנוי לפני שנתיים, הובטח לנו שבקומת המרתף שלה, מקום מסתורי בו הייתה בעבר כספת של בנק, יקום בר אפלולי. חלפו יותר משנתיים והנה השבוע נפתח Mooshoo, בר קוקטיילים אסיאתי, מנותק לחלוטין ממסעדת האם, (אבל כמוה - גם הוא כשר). לטובת הקמת המקום חברו בעלי המסעדה לקבוצת ג'ספר, כשהקונספט שבחרוהוא בר קוקטיילים שמזכיר בית מרקחת סיני, עמוס צנצנות ומרקחות, מעוצב מגניב ומעניק לקונספט המעט שחוק של ברי קוקטיילים סיפור מסגרת חמוד.

את התפריט של המקום בנו יחד עידן פרץ השף של קפה האנוי, בשיתוף עם החבר'ה של הג'ספר ג'ונס, מברי הקוקטיילים המצליחים בעיר, כשהתוצאה היא תפריט אסיאתי מצומצם, אבל כזה ששם את האלכוהול במרכז. בכל מנה יש אלכוהול שמככב בה, אם לא כאחד המרכיבים אז כצ'ייסר מלווה בצד. בין המנות יש גרסאות מעניינות לרולים אסיאתים בדפי אורז, או עם סינטה כבושה ומרטיני או עם טונה אדומה לצד סאקה חם, יש גם לחמניות מאודות בניחוח ברנדי וג'ינג'ר, סביצ'ה סלמון בסלט מנגו מתקתק וטקילה ועוד.

האוכל יצירתי, עמוס טעמים, בעיקר הרבה חריף ומתוק ומקושט בפרחים וצבעוני. תפריט המשקאות מציע מבט יצירתי עם לא מעט הומור על קוקטיילים, על בסיסי מיצים ומרקחות שנעשות כולן במקום, אפילו סירופ סיגליות, או מיצוי של שומשום שחור. יש גם לא מעט אש ועשן בתוך הבר כחלק מתהליכי הכנת הקוקטיילים, וכל קוקטייל מחובר בתפריט למנה אחרת ומומלץ כחלק מסט של מנה וקוקטייל.

העיצוב של המקום מדליק, קצת פאנקי, וידאו ארט מקשט את הקירות והתקרה, פינות ישיבה מקטיפה, תאורה אפלולית כמצופה, והרבה אלמנטים אסיאתים, יפנים וסינים בעיקר, בהשראת מושו- הדרקון של מולאן, על שמו נקרא המקום.

Mooshoo, פרישמן 77 תל אביב, 054-7000163 (מענה בווטסאפ בלבד החל מ-17:00), שעות הפעילות בימים א'-ה' 19:00-1:30, שישי סגור, שבת שעה מצאת השבת, כשר

Fantastic Ball Room, ת"א

קוקטייל. אנטולי מיכאלו,
קוקטייל בבול רום/אנטולי מיכאלו

לפני חצי שנה פתח אריאל לייזגולד את פנטסטיק, מתחם די גדול באווירה מכושפת ותיאטרלית, שכולל מספר חדרים, בהם מסעדה שנקראת Tea Room. כבר אז, לפני חצי שנה, נבנה ועוצב במקום חלל נוסף, כזה ששומר על הזכות להתבדל ונקרא Ball Room, אבל פתיחתו התעכבה. השבוע הוא נפתח לפעילות וכעת הוא מציע חוויית קוקטיילים ייחודית בחלל יפהפה, שונה לחלוטין מהחלל עמוס העציצים הירוקים של המסעדה, שחלונותיו שקופים והוא פונה אל הרחוב. הבול רום מציע חוויה אפלולית יותר ואינטימית, עם תפריט קוקטיילים חדש, במנותק לחלוטין מהתפריט המוגש בחלל הסמוך, ועם לא פחות מ-36 קוקטיילים מלאי מחשבה שמבוססים על מרקחותיו של לייזגולד עם מרכיבים כמו פרחים טרופיים, פירות יער, עשב חיטה, שלל אבקות ותרכיזים הנרקחים במקום ואפילו תולעים מיובשות במקרה מסוים. התפריט מחולק ל-7 קטגוריות המתארות את אופי המשקאות: "חמוצים", "עשביים", "מורכבים", "חזקים", "מתוקים", "פירותיים" ו"לחלוקה", בהגשה קריאטיבית ומושקעת, ככה שכל קוקטייל מספר סיפור משלו. לצד תפריט הקוקטיילים מוגש תפריט של כמה מנות מתוחכמות התואמות את המשקאות כמו אויסטר עם קולי פטרוזיליה וורמוט (34 שקלים), מח עצם מקורמל עם דמי גלאס עשבים ולחם קלוי (36 שקלים); טארט בטן חזיר בבצק עלים (38 שקלים) ועוד.

Fantastic Ball Room , צידון 1 תל אביב, 03-5164700, שעות בפעילות בימים א'-שבת 18:00-23:00

עוד בוואלה! אוכל

אל תערבבו אותנו: ברי הקוקטיילים הטובים בארץ

לכתבה המלאה

אוריינטופ, ירושלים

אוריינטופ, אוריינט. אנטולי מיכאלו,
על שפת הבריכה באוריינטופ/אנטולי מיכאלו

על הגג של מלון אוריינט ירושלים נפתח לאחרונה האוריינטופ, בר מסעדה חדש, לצד הבריכה ומול הנוף היפה הנשקף מהמלון. האווירה היוקרתית של המלון זולגת גם אל האוריינטופ, עם עיצוב קלאסי מהודר ותפריט שבנה שף המלון מישל נבט. התפריט מציע מנות קלילות, או מנות קצת יותר "רציניות", הכל לצד אלכוהול וקוקטיילים שהותאמו לאווירה. תוכלו לנסות מנות פתיחה של דגים נאים, בשרים כבושים, וסלטים מושקעים, או עיקריות כמו אנטריקוט נברסקה לצד ירקות מוקפצים ותפו"א סגולים (180 שקלים); טופ בורגר מחולק לשתי קציצות מבשר אנטריקוט עם ביצת עין ולצד צ'יפס (125 שקלים); נתח פרגית צרוב בקרמל הדרים לצד ירקות ותפו"א (92 שקלים) ועוד.

גם עבודת המיקסולוגיה נעשתה כאן בהקפדה עם קוקטיילים כמו ה-Orient על בסיס רום קפטן מורגן ספייסד, אמרטו, סאקה, קוקוס, אננס וקינמון (62 שקלים); Stanford המבוסס על ג'ין לוונטיין, רוזמרין, אפרול ואשכולית אדומה (69 שקלים); או French Breeze שעשוי מפרנו, ג'ין טנקרי, ג'ינג'ר, נענע, לימון (58 שקלים). כמו המלון, גם האוריינטופ מציע חוויית קוקטיילים וקולינריה כשרה, באוויר הפתוח והצלול של ירושלים, סמוך למושבה הגרמנית ותחנת הרכבת הישנה, ממש חוויה ירושלמית מלאה.

אוריינטופ, מלון אוריינט רחוב עמק רפאים 3, ירושלים, שעות הפעילות בימים א'-ה' החל מהשעה 20:00 ועד אחרון האורחים, כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully