וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באווירת החגים: המונה אוכל כריך כבד קצוץ מושלם במחיר מצחיק

24.9.2019 / 8:10

דוכנים חדשים צצים בשוק הכרמל חדשות לבקרים, אבל על דוכן כזה קטן, שמוציא כריכים כאלה מדהימים, במחיר כה מצחיק, המונה לא יכול היה לעבור בשקט

מיני דלי שוק הכרמל. קובי רובין, קובי רובין
כריך כבד קצוץ במיני דלי/קובי רובין, קובי רובין

כל ביקור בשוק הכרמל טומן בחובו הפתעה, רבים מנסים להצליח בתחומי השוק, אבל לא כולם צולחים את התחרות שמגיעה מכל כיוון, בעייני האומץ לפתוח דוכן בשוק ראוי להערכה וכבוד מלכתחילה, לא כל אחד בנוי לזה.

במהלך נסיעה ברחובות תל אביב ניצלתי את העובדה שמצאתי חנייה חוקית בקרבת השוק כדי לחדש אספקה של מוצרי יסוד למטבח הביתי. אני תמיד מתחיל את הביקור שלי בשוק מהקצה עד הקצה, אין דבר כזה מבחינתי לחצות את השוק ולבקר רק בחלקו, צריך לתת לכולם צ'אנס, לא לפספס כלום.

הפעם היה זה המיני דלי של מתן. יש מצב שהדלפק של מתן הוא המקום הכי קטן עליו שכתבתי עד היום. נכון, היו כבר מספר חורים בקיר אותם סיקרתי לאורך השנים, אבל המיני דלי של מתן לוקח מקום ראשון מהסוף בגודלו, אפילו מטר רוחב אין למקום ואורך של לא יותר משני מטר בלחץ, אבל תמיד אמרו לנו לא לשפוט את הקנקן לפני שראינו מה בתוכו.

מיני דלי שוק הכרמל. קובי רובין, קובי רובין
צד אחד כבד קצוץ, צד שני סחוג/קובי רובין, קובי רובין

בחזית המיני דלי של מתן יש תפריט עם תיאורים מעניינים של מנות שמתן מכין במו ידיו. אפשר למשל לשים בלחמנייה סלט ביצים רכות עם בצל מקורמל, ספיחה של עגבניות וחצילים מטוגנים עם טחינה של הר ברכה כמובן, סלט ירקות שרופים, גרסה מעודכנת של סלט משוויאה עם פטה עיזים, טונה באריסה עם המון ירוקים. יש גם צזיקי וטאבולה, סחוג חריף של מתן, והכל, אני מזכיר, בתוך מטר וקצת של מיני מקום בתוך שוק הכרמל.

אני בחרתי להתמקד, באווירת החגים המתקרבים בממרח כבד קצוץ מעשה ידיו של מתן, טרי טרי כל יום. את הממרח הוא שם על לחמניית בית ספר (15 שקלים), לא מהסוג הקצר, אלא לחמניית קשר כפול, מלבנית יותר. לפני שעברנו לעיקר המנה, ביקשתי ממתן למרוח לי קצת סחוג בצידה השני של הלחמנייה.

בשבוע שעבר

חיים שניצל: נקודת חובה חדשה על המפה

לכתבה המלאה
מיני דלי שוק הכרמל. קובי רובין, קובי רובין
הממרחים של מתן/קובי רובין, קובי רובין

ממרח הכבד הקצוץ של מתן עושה מתוק בפה על ההתחלה, תוך כדי הביס, אתה מתחיל להבין למה הוא הוא מתכוון כשהוא מספר שהחלום שלו זה לפתוח חנות דליקטסים, לפעמים ממרח כבד קצוץ יכול לספר סיפור שלם. זה לא ממרח חלק מידי, יש בו מנה מכובדת של ביצים, פלפל שחור שאי אפשר לפספס, כמות קטנה אבל מורגשת של מלח, יחד עם תוספת של חרדל, כל כך פשוט למראה וכל כל טעים.

הלחמנייה שמתן משתמש בה מאוד מדויקת, היא סופחת לתוכה את הממרח בקלילות מלמטה ומלמעלה יחד עם הסחוג. בהתחלה ניסיתי להישאר מנומס עם ביסים קטנים, זה לא בדיוק החזיק מעמד, כל ביס לאחר מכן היה יותר גדול מקודמו, הטעמים התערבלו בחלל הפה, זכרונות ילדות יחד עם הסחוג שכל כך הוסיף, זה השוס. הכי טעים וזול בשוק הכרמל.

מיני דלי, הכרמל 56 שוק הכרמל תל אביב, 052-6265622

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully