וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף המיתולוגי של דיאנא חוזר עם מסעדה חדשה

28.11.2019 / 13:45

דוחול ספדי, השף שהפך את מסעדת דיאנא בפרט, ואת נצרת בכלל, למוקד עלייה לרגל, חוזר כעת עם מסעדה ערבית חדשה בכפר תבור, ונחסוך לכם את המתח - הקבב המיתולוגי נמצא שם

מסחה דוחול ספדי. בועז לביא,
חזרה למקורות/בועז לביא

מסעדת דיאנא הפכה כבר מזמן למוקד קולינרי שמצדיק עליה לרגל לעיר נצרת. מי שהפך את דיאנא למסעדה הכי מפורסמת בנצרת, אם לא בצפון כולו, ולמקום שנוסעים אליו במיוחד גם מתל אביב הוא השף דוחול ספדי, שירש את המסעדה מאביו ובמשך 20 שנה עמד בראשה והגיש בה אוכל ערבי מסורתי עשוי לעילא, ובין היתר גן את אחד הקבבים הכי מפורסמים בארץ, מבשר טלה קצוץ בסכין על מקל קינמון. בספטמבר לפני שנה, החליט ספדי להשאיר את בני משפחתו לטפל בדיאנא והתפנה לנוח קצת ובין לבין עשה אירועים פרטיים בכל הארץ. השבוע הוא חזר למטבח ופתח מסעדה חדשה, ונחסוך לכם את המתח, הוא מגיש שם את הקבבים שלו.

דיאנא נצרת. בועז לביא,
קבב הטלה המיתולוגי של דיאנא/בועז לביא

מסחה נפתחה לפני שבוע במקומה של מסעדת לה תבור, בכפר תבור שבגליל, על שמו של אחד הכפרים העתיקים שהיו באזור, ועם סמליות לחזרה למקורות של דוחול. דוחול עושה שם מטבח ערבי פשוט אבל כזה שעשוי בהקפדה. כמי שהפך את האוכל הערבי בדיאנא לאוכל גורמה, הוא חוזר כאן לשורשים, לאוכל הערבי הביתי בשילוב התפריט המוכר שהתרגלנו לראות במסעדות מזרחיות, כמו שנהוג היה לכנותן, רק עם טביעת יד של שף ותיק. המקום פתוח כבר משעות הבוקר ומציע את האפשרות לארוחות בוקר עמוסות מרכיבים מהמטבח הערבי, כך לצד ביצים ומיץ סחוט תקבלו סלט ערבי, גבינה צ'רקסית, טחינה, זיתים, ושמן זית וזעתר (56 שקלים); או מנות כמו מנקושת מסחה עם זעתר ועליה פרוסות עגבנייה וגבינה צ'רקסית (22 שקלים) או פיתית, שהיא מעין פיתה קלויה, לצד חומוס (28 שקלים).

עוד בוואלה! אוכל

אנימאר: המסעדה החדשה בחלל המיתולוגי של רפאל

לכתבה המלאה
מסחה דוחול ספדי. בועז לביא,
הכנאפה של דוחול/בועז לביא

המנות הראשונות מציגות מנעד די מוכר של מנות כמו באבא גנוש, לאבנה עם זעתר, פלאפל, עראייס או סלט פאטוש עם פיתה קלויה וגבינה צ'רקסית (24-38 שקלים), אבל גם אפשרויות קצת יותר מיוחדות כמו תבשיל חובזה עם תרד טורקי, לוביה, במיה ועכוב (42 שקלים); או לחמת ח'רוף- בשר טלה מוקפץ בשמן זית בתיבול עדין (65 שקלים). כל העיקריות במסחה מגיעות עם מג'דרה וירקות על האש, ושם תוכלו למצוא קודם כל את הקבבים המדוברים עשויים ומוגשים כמו בדיאנא (75 שקלים) או מנת שושברק קלאסית - כיסוני בצק ממולאים בבשר טלה ברוטב יוגורט (65 שקלים), ועוד הרבה מנות בשרים כמו שישליק טלה (80 שקלים) או אנטריקוט (125 שקלים ל-100 גרם), לצד מנות מסורתיות כמו מנסף של פריקי עם בשר טלה (85 שקלים); מקלובה צמחונית (45 שקלים), סינייה (75 שקלים), מחמאר- עוף מפורק על פיתה עם בצל וסומק (55 שקלים). לסיום יש כנאפה שעשויה דווקא עם גבינת מוצרלה, או כנאפה על פחמים (35 שקלים).

השינוי הגדול שהמסעדה עברה לא ניכר במיוחד בניראות, בעיצוב או בחלל עצמו, אלא בעיקר בתפריט ובטכניקות החדשות שעושים בהן שימוש במטבח. דוחול כרגע ממקד את כל העשייה שלו למסעדה הזו ולא עסוק בפרויקטים נוספים.

מסחה, לח"י 6 כפר תבור, 04-8186565, שעות הפעילות בימים א'-ש' בשעות 9:00-22:00

מסחה. בועז לביא,
דוחול ספדי/בועז לביא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully