וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגרא במשק: כאן עושים פארם טו טייבל אמיתי

7.12.2019 / 8:00

הצמד ענר בן רפאל ותמיר מיכאלי, שהביאו אל חיינו את מונאר ואת איגרא רמא עושים זאת שוב הפעם עם איגרא במשק, מסעדה משגעת במשק מלמד, שלוקחת את קונספט הפארם טו טייבל צעד אחד קדימה

צילום: רעות סהר, עריכה: נועה לוי

בסוף 2018 פתחו הצמד ענר בן רפאל ותמיר מיכאלי את איגרא רמא, מסעדה חדשה ברחוב ברנר, במרכז תל אביב, לא רחוק משוק הכרמל. הם עשו זאת בזמן שמסעדת מונאר (שהיום כבר לא שלהם), פעלה כאחת המסעדות ההודיות המוערכות בעיר. באיגרא רמא הגישו הצמד תפריט שהפשיטו ממניירות. עם התמקדות בדגים, הם העמידו במרכז הבמה חומרי גלם מקומיים בטיפול מינימלי ובהגשה פשוטה. יש שם סרטנים, פירות ים ודגים רק מהים שלנו, לפי העונות ולפי הזמינות, לצד ירקות ופירות ממגדלים קטנים, ועל השולחנות בחצר היפהפיה מונחות מנות מאוד ישראליות כמו פתיתים ביין לבן עם פקורינו של הנוקד, או כנאפה קישואים וגבינות, או עגבנייה מצופה פירורי לחם, מטוגנת ומונחת במרק עגבניות. את החיבה של בן רפאל ומיכאלי לאוכל מקומי ועונתי הם ממשיכים לתרגם כעת במסעדה החדשה שפתחו, שלוקחת את המונח השחוק פארם טו טייבל ומבריקה אותו.

משק מלמד. יעל לאור, יעל לאור
מנות באיגרא במשק/יעל לאור, יעל לאור

המסעדה החדשה, איגרא במשק, היא תוצר של החברות של בן רפאל ומיכאלי עם אריק מלמד, מבעלי משק מלמד במושב כפר הנגיד, מהיחידים בארץ שעוסק בגידול עופות אורגניים. מלבד התרנגולות שהוא מגדל בשיטת ה-Free Range (תרנגולות חופש), הוא גם עוסק בגידולי שדה שונים, ירקות, עלים וצמחים שונים, והכל אורגני. עד לפני זמן קצר הפעיל מלמד מין דוכן קטן בתוך חנות המפעל שלו בה הגיש רק עוף רוטיסרי ותפוחי אדמה בגריל, אבל אם תגיעו לשם היום, כבר מדובר במסעדה אחרת לגמרי שיצרו מאפס ענר ותמיר. איגרא במשק מציעה תפריט כפרי הסובב סביב העופות האורגניים של המשק, אבל גם ירקות שמגדלים ומוכרים במקום, גבינות ממחלבות בוטיק, ולחמים מקמחים מקומיים. כמו באגירא רמא התל-אביבית, התפריט מציע "דברים שאנחנו מכינים למשפחה בבית", מנות של ירקות "שברובם גדלים בחצר המשק, ואילו שלא, מגיעים על ידינו ללא מתווכים וספקים", כך מספר התפריט.

עוד בוואלה! אוכל

השף המיתולוגי של דיאנא חוזר עם מסעדה חדשה

לכתבה המלאה
איגרא במשק מלמד. רעות סהר, רעות סהר
סלט ביצים וציזיקי/רעות סהר, רעות סהר

לאחר שהתעסק עם אינסוף ירקות במונאר ההודית הטבעונית, ועם המון דגים באיגרא רמא בתל אביב, פונה שף בן רפאל פנייה חדה לכיוון העוף. בתפריט הוא מציע חמש מנות עוף נהדרות, החל מעוף שעובר בישול בוואקום ואחר כך נכנס לתנור ויוצא ממנו רך ומוזהב לצד עגבניות ופלפלים מתוקים צלויים (68 שקלים), ממשיך בעוף קיסר, חזה עוף צלוי על העצם מונח על רוטב קיסר, עם חסות וברוסקטה חמה וגבינת פקורינו (62 שקלים), או כנפיים על תבשיל תרד טורקי (46 שקלים), מסבחה של חמין עוף עם ביצה חומה וטחינה (66 שקלים), ולסיום סלט קורקבנים קונפי, עם בצל טרי, מלא עשבי תבלין וצ'ילי חריף (45 שקלים). כשתחליטו על איזה עוף אתם הולכים, תוכלו להתפנות לכל המנות הקטנטנות שבתפריט, סלט ביצים נפלא עמוס בבצל מטוגן, ציזיקי מלפפון מיוגורט משגע או קישואים מבושלים זמן ארוך עם פקורינו ועוד (18 שקלים). מלבד כל אלו יש מנת פתיתים נהדרת עמוסת פקורינו וכרישות מקורמלות (46 שקלים), תפוח אדמה מדורה ועליו איולי חצילים עם שמיר והבנרו (29 שקלים), סלט משק של כל הירקות שיש, טריים, חלוטים וצלויים עם גבינת פטה ושקדים קלויים (46 שקלים), ועוד.

משק מלמד. יעל לאור, יעל לאור
בתוך המסעדה אפשר לקנות את הירקות שמגדלים במקום/יעל לאור, יעל לאור

איגרא במשק היא לא רק מסעדה, היא גם חנות המפעל של העוף האורגני האיכותי של מלמד, ובפנים נמכרים גם כל הירקות הגדלים בחווה, שמן זית וגבינות מקומיות, יינות ישראלים בלבד שאת חלקם קשה למצוא במקומות אחרים. שולחנות המסעדה נמצאים במרפסת שבחוץ, משקיפים אל השדות הירוקים הצמודים למסעדה, אל מדשאה ענקית שבה יכולים הילדים להתרוצץ, תחת צל העצים הגדולים ובשקט הפסטורלי של מושב כפר הנגיד, במרחק חצי שעה בלבד מתל אביב. איגרא במשק פתוחה בינתיים רק בשעות הצהריים, מציעה הפוגה רגועה באמצע היום, או ביקור משפחתי עם הילדים בשישי בצהריים. בקרוב גם ייפתח בשבת.


איגרא במשק, האלה 56 משק הנגיד, שעות הפעילות בימים ג'-ה' 12:00-16:00 וביום ו' 11:00-16:00, 08-9123329

משק מלמד. יעל לאור, יעל לאור
נוף שמשקיף על ערוגות הירקות/יעל לאור, יעל לאור
איגרא במשק מלמד. רעות סהר, רעות סהר
חצר המסעדה/רעות סהר, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully