וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצריה המחתרתית שמשכה אותנו הרחק מתל אביב

שמועה על פיצה שנאפית בטאבון עצים בחצר בית במושב, ועוד אחת על מסעדה איטלקית שהופכת בשעות הבוקר לבייקרי קסום ואינטימי עם מאפים ולחמים טריים, הובילו אותנו לדרך צדדית בדרך לדרום, בואו בעקבותינו

פיצה מאנצ'יז בעזריקם. גל זהבי,
פיצה שנאפית בטאבון עצים בחצר בית במושב. פיצה מאנצ'יז/גל זהבי

פיצה מאנצ'יז

בתל אביב אמנם נפתחות פיצריות חדשות כל שני וחמישי, אבל דווקא השמועה שהגיעה אלינו על פיצות לא שגרתיות שנאפות בטאבון עצים בחצר בית במושב עזריקם במישור החוף, הצליחה לסקרן אותנו. את הפיצריה, מאנצ'יז שמה, פתח אלירן בוסקילה (22) כמעט במקרה, כשהתאהב בטעמה של פיצה הנאפית בטאבון עצים, רכש לעצמו אחד קטן והחל לאפות למשפחה וחברים. הדרישה לפיצות המעולות, שהלכה וגדלה גרמה לבוסקילה, שרק לא מזמן השתחרר מהצבא, למכור אותן לצעירים מהמושבים הסמוכים. מהר מאוד הטאבון גדל והתמונות שהועלו באינסטגרם החלו למשוך קהל של לקוחות רעבים לפיצה איכותית גם מאשדוד, ראשל"צ ואופקים.

מדובר בפיצה בסגנון נפוליטני בעלת בצק דק ושוליים עבים, אך אווריריים, שמתקבלים בזכות התפחה איטית של 48-72 שעות. בוסקילה מציין שהוא מקפיד להשתמש בחומרי גלם איכותיים כמו שמן זית בעל דרגת חמיצות עדינה במיוחד של 0.4 וגבינת מוצרלה איטלקית. אבל מי שמושכות את מרבית תשומת הלב הן התוספות שמעל הפיצה, אשר משתנות לפי דרישת הקהל בחשבון האינסטגרם.

פיצה מאנצ'יז בעזריקם. גל זהבי,
בצק דק עם שוליים עבים ואווריריים, פיצה מאנצ'יז במושב עזריקם/גל זהבי

בין הפיצות שמככבות בתפריט בימים אלו תמצאו פיצה בסטייל עם רוטב עגבניות, ארטישוק, מוצרלה, בצל סגול וביצה עלומה (70 שקלים), פיצה אמאל'ה עם רוטב שמנת, מוצרלה, בזיליקום טרי, ערמונים מפורקים, בטטה, פטריות וחמאת כמהין תוצרת בית (90 שקלים) או פיצה צלם אותי עם רוטב שמנת, בטטה, גבינת פטה, בצל ירוק, תפוח אדמה מדורה, חמאת בזיליקום ביתית ומלח גס (85 שקלים). חוץ מהספיישלים המתחלפים יש כמובן גם פיצה נפוליטנית עם רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה (50 שקלים) ותוספות לפי בקשה.

פיצה מאנצ'יז, גבעת הדקלים מושב עזריקם. 050-4508227. ימים א'-ג' 19:30 ועד חצות, ימים ד', ה' ומוצ"ש 19:30-03:00. יש משלוחים ואפשר לבוא לקחת.

עוד בוואלה! אוכל

תל אביב מי? שלושה מקומות אוכל חדשים בגבעתיים

לכתבה המלאה
בייקרי לוצ'נה. יואב בלייכמן,
למי שמחפש פחמימות בשעות המוקדמות של היום. רוגעלך רגע לפני אפייה בבייקרי - לוצ'נה/יואב בלייכמן

בייקרי - לוצ'נה

למי שמחפש פחמימות מנחמות דווקא בשעות המוקדמות של היום, לא רחוק ממאנצ'יז (חמש דקות ליתר דיוק) במסעדת לוצ'נה הוותיקה בצומת אמונים נפתח לפני קצת יותר מחודש בייקרי - לוצ'נה. על הבייקרי שפועל בשעות הבוקר, בזמן שהמסעדה סגורה, אמון הקונדיטור יואב בלייכמן. בלייכמן שמתגורר באחד ממושבי האזור, עבד כאופה בקייטרניג של ארז קומרובסקי וחנן עזרן, באורבן בייקרי בתל אביב וחזר למושב אחרי סטאז' בפריז. בכל בוקר (מלבד ימים ראשון ושבת) הוא מקפל בצק טרי ואופה קרואסונים במילוי קרם פיסטוק או שקדים, דייניש קינמון, רוגעלך ועוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות (10-16 שקלים). על הבר תמצאו גם כריכים ממולאים כל טוב מלחמים טריים כמו לחם שיפון ואגוזים עם גבינת מנצ'גו ובגט מקמח מלא עם קראסט נפלא, שבתוכו אבוקדו עם לימון כבוש ופטריות צלויות.

בייקרי לוצ'נה. יואב בלייכמן,
לחמים איכותיים ממולאים כל טוב. כריך לחם שיפון במילוי סלט ביצים וזוקיני צלוי/יואב בלייכמן

בימי שישי נוספים לתפריט גם בורקס מקמח כוסמין במילוי תרד וריקוטה או תפוח אדמה ומנגולד כולל ביצה, חמוצים תוצרת בית ואריסה (24 שקלים). אם תרצו להצטייד בחלות טריות או מאפי שמרים לשבת תמצאו כאן מגוון גדול כמו חלה עם שום ובזיליקום או חלה בציפוי פרעצל ויש גם אופציה טבעונית בדמות קובנה בטטה מקמח כוסמין (16-20 שקלים). בגזרת מאפי השמרים תוכלו לארוז ולקחת קראנץ במילוי שקדים מרציפן, ריקוטה או נוטלה (7 שקלים ל-100 גרם).

בייקרי - לוצ'נה, צומת אמונים. 08-8661396. ימים ב'-ו' 07:30- 12:30

בייקרי לוצ'נה. יואב בלייכמן,
בימי שישי נוספים לתפריט מאפי שמרים ומגוון חלות. בייקרי לוצ'נה/יואב בלייכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully