וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית תבורי 1937: מסעדה חדשה בפרדס חנה

29.1.2020 / 13:50

הסצנה הקולינרית של פרדס חנה לא מפסיקה להפתיע, הפעם עם תבורי 1937 - מסעדה שהתמקמה במבנה לשימור שאכלס במעבר מפעל למשקאות קלים, עוצבה בסגנון באוהאוס, ומציעה תפריטי צהריים, ערב וגם אפטר-נון טי מגניב, לוהט במושבה

מסעדת בית תבורי. ספיר שובל,
סלמון בבית תבורי/ספיר שובל

פרדס חנה הפכה בשנים האחרונות ליעד קולינרי קטן עם מסעדות כמו רוברטה וינצ'י שהפכה גם לשגרירה האיטלקית של האזור, או אלחנן, המאפייה במשמרות שתרמה רבות למוניטין הקולינרי של פרדס-חנה כרכור, ועוד המון מקומות שיצרו מגוון אלטרנטיבות במקום שפעם לא היתה בו ברירה אלא לאכול בפלאפל דבורה.

אל הרשימה המכובדת הזו מצטרפת עתה מסעדה חדשה שהתמקמה באחד המבנים הוותיקים והמיוחדים במרכז המושבה. בית תבורי ידוע במושבה כבית משפחת טבוריסקי הוותיקה ששינתה את שמה לתבורי, מדובר במבנה לשימור שבתקופת המנדט הבריטי ועד אחרי הקמת המדינה איכלס מפעל משקאות קלים אבל עמד נטוש מזה שלושה עשורים. המבנה שופץ תחת מגבלות שימור מחמירות והוסב כעת למסעדה חדשה שלקחה על עצמה את השם ההיסטורי בית תבורי 1937.

מסעדת בית תבורי. ספיר שובל,
קוקטיילים בבית תבורי/ספיר שובל

המסעדה החדשה היא שיתוף פעולה של חמישה שותפים, ניר ושי כהן, בני דודים ומי שכבר מחזיקים באותו המתחם בקפה השוק ובמאפיה הסמוכה לו, ובבר הכהן בכרכור, ואורי בס, DJ שמביא אל המקום קו מוזיקלי פאנקי מיוחד. הם הביאו אל המטבח של בית תבורי את משה מזרחי, הידוע בכינויו לואיג'י, ואת בועז דרור, שף וותיק ומנוסה מאוד שעבד במטבחים נחשבים, בתחילת דרכו אצל ג'ואל רובישון בפריז ומרקו פייר וויט בלונדון, ובהמשך במלונות הגדולים בארץ.

בית תבורי 1937 הוא מין מתחם קטן שלו שתי קומות, בקומה הראשונה ממוקמת המסעדה החדשה, והקומה השנייה במהלך היום היא מין חלל עובדה שיתופי שבערב הופך למרכז הרצאות ופעילויות, בית תרבות עם הופעות ומפגשים.

עוד בוואלה! אוכל

הפתעת השנה: סיור קולינרי בפרדס חנה - כרכור

לכתבה המלאה
מסעדת בית תבורי. ספיר שובל,
שעועית בובס/ספיר שובל

המסעדה מציעה תפריט שמשתנה בין הצהריים לערב ובנוי בצורה של מדרגות מחיר. בצהריים המנות מחולקות כך שתוכלו לבחור מנות עד 35 שקלים, מנות עד 45 שקלים, ומנות ב-46 שקלים ומעלה. בחלק הראשון יש סלטים, פיצות, מרק או שקשוקה, בחלק השני חומוס שעועית בובס, חציל בפרמזן, פסטה ועוד, ובחלק השלישי שווארמה בורי, מחבת דגים, פילה סלמון או קבב דגים. התפריט בערב דומה אבל משתדרג עם מנות כמו סביצ'ה, בורטה, רביולי או אנלוטי, ועוד. יש קינוחים ואלכוהול להשלמת החוויה.

המסעדה עצמה שופצה ועוצבה בסגנון באוהאוס, יש חפצים עתיקים ותמונות ישנות על הקירות, וילונות וינטאז', ובר מאובזר ובו לא מעט ברזים של בירה. בין השעות 16:00 ל-18:00 אחר הצהריים, בין תפריט הצהריים לתפריט הערב, מתקיימת במקום סייסטה במהלכה מוגשים משקאות חמים, אלכוהול, עוגות ועוגיות.

בית תבורי 1937, הגלעד 3 פרדס חנה, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-00:00, וביום שבת 19:00-00:00, שישי סגור, 04-7790022, כשר

מסעדת בית תבורי. ספיר שובל,
גם בצהריים וגם בערב/ספיר שובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully