וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל. תנסו. את. זה. בבית: מתכוני הקסם המסוכנים ששברו את הרשת

פופקורן מקלח תירס, פרוסטינג מושחת מגלידה וקינוח מרשים שיוצא מקרטון חלב שבילה במיקרו: הסנסציות הקולינריות הוויראליות עובדות בדרך כלל, אלה ממש לא

עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

בסרטון: מתכון לפסטה בדקה שבאמת עושה את העבודה, ניסינו

הגבולות של עולם התוכן הקולינרי שבו אנו חיים נפרצו מזמן, בקטע טעים. זהו יקום כמעט אוטופי, נטול מחסומים וחסמים, שהשיל מעליו כמעט כל סממן ביורוקרטי בדרך למטבח. פועלים בו בשלנים ביתיים לצד שפים עתירי ניסיון ותעודות, מוסברות בו טכניקות צרפתיות מורכבות וגם קיצורי דרך פופולריים, וה"צפו" האינטרנטי המתיש מציב כל העת מול העיניים מתכון ל"ספגטי מושלם בחמישה מרכיבים בלבד", "תפוחי אדמה בתנור שגם מלכת בריטניה אוהבת" ואת המתכון הוויראלי ההוא של מייגן מרקל. אתם יודעים, זה שהיא חוזרת אליו כמעט פעם בשבוע, כשאין לה כוח להסתבך אחרי העבודה.

הבעיה, כמו כל בעיה בעצם, מתחילה כשזה לא מספיק. כשסף הגירוי שלנו לא עוצר ב"ארוחה מהירה בתבנית אחת" (הפייבוריט שלנו) ונסחף לכיוונים ביזאריים יותר. כך נולד בשנים האחרונות הפוד-האקינג. לא בדיוק "טריק" שיביא לשולחן מנה מעולה בקצת פחות זמן והשקעה, גם לא סתם קיצור דרך שמפשט את המתכון עבור הבשלן הענייני. אנחנו מדברים על סנסציות רשת דוגמת גלידת תות שהופכת לפרוסטינג מהיר, פלאן לגיטימי שיצא מקרטון חלב (שבעצמו יצא מהמיקרו) וסוכריית טופי ממותגת שהיא גם קישוט קרמלי שהומס במחבת. זה תמיד ללא לכלוך, ללא זיעה ומאמץ, ללא השקעה. אז מה בעצם הבעיה כאן?

BBC הורס את החגיגה

זה בדיוק מה שניסו לבדוק ב-BBC לאחרונה. סרטון (ויראלי, ברור שוויראלי) מבית היוצר של הענקית הבריטית ניסה לשחזר כמה מתכונים ששברו את הרשת בשנים האחרונות. בתפריט: אותו פלאן-פלא (מרכיבים בודדים לתוך קרטון החלב - ולמיקרו) שיצא הפעם בתצורת אומלט ריבועי ודוחה וכלל כבונוס גם שקר גס, סוכריות גומי שאמורות לתת ג'לי רך ולגיטימי (אך הופכות במציאות ליציקה זרחנית) וגם קלח תירס ש"יציל אתכם אם נתקעתם ללא פופקורן". ספוילר: קלח תירס במיקרו אינו נותן פופקורן, אלא, בפשטות, תירס חם יותר, כפי שהסביר זאת בצחוק המגיש כריס פוקס.

העניינים הלכו והידרדרו בהמשך הדרך, אך הפכו מסוכנים ממש לקראת סוף הסרטון. כך, למשל, הוצג סרטון "תותים לבנים" פופולרי, שהסתבר כהשריה של הפרי האדום-מתוק הזה בנוזל ניקוי, וכן קישוט קרמלי פומפוזי על בסיס סיבוב מיקסר ידני, שהוכח באופן מבהיל כפעולת מטבח עמוסת פוטנציאל לכוויות ולפגיעות גוף אחרות.

"זה, בפשטות, הפייק-ניוז של עולם האוכל והאפייה", הסבירה אן ריאדרון, מהנדסת מזון מוסמכת שמפעילה ערוץ יוטיוב משלה, ובו היא מתעמתת עם כל ההאקינג הזה, "הסיבה שזה עובד היא משום שזה הרבה יותר קורץ לגולשים - וגם לאלגוריתם של יוטיוב".

השניים פנו לערוצים שהולידו את כל הטירוף הוויראלי הזה, ואף הוזמנו למטבח של אחד מהם, שם היו אמורים לקבל הוכחה "שכל מתכון שמפורסם ברשת אכן עובד במציאות", כהגדרת היוצרים. הבעיה: אסור היה להם לצלם את התהליך, במה שמן הסתם היה הופך לסרטון ויראלי לא פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully