וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הלוהט באינסטגרם (ולא רק): ארוחה בתבנית אחת

אתם מכירים את התמונה הזאת - ירקות צלויים מושחמים, עם נגיעה של עשבי תיבול ירוקים, לפעמים מצטרף אליהם גם עוף או דג, מונחים בצורה מושלמת על מגש מתכת מכוסה בנייר אפייה, אז איך זה נהיה פתאום הטרנד הלוהט של התקופה?

ארוחה בתבנית אחת. ShutterStock, ShutterStock
פרקטי ויפה, ארוחה בתבנית אחת/ShutterStock, ShutterStock

בשנים האחרונות בישול בתבנית אחת כבש את העולם בסערה, הכריז השבוע המגזין האינטרנטי EATER בהתרגשות. אתם מכירים את המתכונים האלה, קרובי משפחה של בישול בסיר אחד, הרעיון פשוט והשימוש הוא באמצעים בסיסיים שלכל בשלן חובב יש בבית - תבנית מתכת ותנור אפייה.

היופי במתכונים הללו הוא שהם יכולים לכלול כל מה שתרצו בתבנית, האופציות מגוונות, זה נוח, לא מלכלך הרבה כלים, יש שטח פנים רחב, והחשוב מכל - אחד מסימני ההיכר של המתכונים הללו - ערמו הכל על תבנית אחת, ובקרוב תהיה לכם ארוחת ערב.

ע"פ EATER אחד המתכונים הראשונים של ארוחה בתבנית אחת, פורסם בניו יורק טיימס ב-2009 ע"י מליסה קלארק - מתכון לשרימפס וברוקולי בתבנית. דווקא אז לא הושם דגש על עניין התבנית היחידה, רק כמה שנים אח"כ הצטרפה קלארק לגל והוסיפה "אם יש לכם תבנית אפייה אתם יכולים לעשות ארוחות סופר טעימות למשפחה שלכם בתנור בבת אחת, עם מינימום הכנות, וממש מעט כלים לשטוף".

ארוחה בתבנית אחת. ShutterStock, ShutterStock
תבנית אחת, זה כל הסיפור/ShutterStock, ShutterStock

אז מתי זה נהיה עניין?

"זה לא שלפני כן אנשים לא בישלו תוספות וירקות בתבניות" אמר למגזין EATER צלם האוכל מט ארמנדריז "אבל ברגע שהבלוגרים מיתגו את זה כארוחות ערב בתבנית אחת - זה התפוצץ". ארמנדריז אמר שהוא התחיל לשים לב שהטרנד צובר תאוצה לפני שלוש-ארבע שנים. והוא לא כזה רחוק מזה.

גוגל טרנדס מראה כי חיפושים אחר ארוחות ערב בתבנית אחת, או בישול בתבנית אחת התחילו לצבור תאוצה במרץ 2017. ססיליה ג'נקינס, עורכת במגזין האוכל Cooks Illustrated, מציינת כי המגזין יצר מדור אשר מוקדש לבישול בתבנית אחת כבר ב-2015 עקב דרישה נלהבת של הקוראים. ג'נקינס אומרת כי יצירת המדור הייתה תגובה אורגנית לבקשות כמו "יש לי מטבח קטן, אין לי מדיח כלים, ואני לא רוצה לבזבז הרבה זמן בשטיפת כלים".

זה לא מפתיע במיוחד, אם עוקבים אחר טרנדים באינטרנט, לא קשה לזהות מגמת עלייה בכל הקשור למתכונים המצריכים טכניקה פשוטה, עם חומרי גלם לא יקרים, וקלים למשתמש. הנה, רק בשבוע שעבר פרסמנו את המתכונים הכי פופולאריים אצלנו בחיפושים - נחשו מה משותף לכולם.

חיפושים בגוגל אחר מתכונים בתבנית אחת, בדרך כלל כוללים מילים שחוזרות על עצמן כמו פשוט, מהיר, בריא, מתאים לכל המשפחה, קל, נגיש, ללא בלאגן, קסם, ללא טרחה, קליל, לערב באמצע שבוע ולבשלנים עסוקים.

עוד בוואלה! אוכל

ארוחה בתבנית אחת: עוף עם בטטות בתנור

לכתבה המלאה
ארוחה בתבנית אחת. ShutterStock, ShutterStock
דג וירקות בתבנית אחת/ShutterStock, ShutterStock

אז מה הקשר לאינסטגרם?

כמו הרבה דברים אחרים, חלק מהעלייה בתופעת הבישול בתבנית אחת, אפשר "להאשים" את האינסטגרם וצילומי האוכל: מדובר בטכניקת בישול ידידותית במיוחד לצילומי אוכל, בזכות היותה של התבנית שטוחה ונוחה לצילום. למרות שמדובר בתמונה די בנאלית היא יפה ופשוטה לצילום אפילו עם מצלמת טלפון לא מתוחכמת. אין צורך לחפש את הזווית - זווית ישרה מלמעלה בדיוק מעל התבנית תעשה את העבודה, וזהו - מוזמנים לפלטר לפי טעמכם האישי.

"בישול בתבנית אחת יוצר צילום משגע בגלל שכל האוכל נמצא במישור אחד" אומר הצלם ארמנדרייז "אתה לא צריך לדאוג מענייני חשיפה או פוקוס. תהליך הבישול יכול להניב תמונה מושכת בוודאות - אין צורך לעשות סטיילינג או להתעסק עם מה שיצא" (בשונה אגב מארוחות שמבשלים בסיר, שקצת יותר קשות לצילום), כמובן שהקלות שבבישול זה מה שמושך, והאסתטיקה היא בונוס.

מיד אחרי האינסטגרם ושאר מדיות חברתיות שפופולריות בקרב בשלנים ביתיים כמו פינטרסט, מתכוני תבנית אחת נכנסו במהרה לבלוגים, מגזינים, עיתונים, ואף הושקו, בעיקר בחו"ל לא מעט ספרי בישול עם הרעיון של אובייקט אחד. כמות החיפושים החלה בנסיקה בינואר 2017, ומאז נמצאת בעלייה מתמדת אומרת מנהלת נתונים בפינטרסט, לדבריה החיפושים אחר מתכונים בתבנית אחת גדלו ב-159 אחוזים מינואר 2017 ועד ינואר 2019.

אז למרות שהדיבור על רדידות הרשתות החברתיות נמשך כבר אל תוך 2020, לפעמים יוצאים משם גם דברים טובים. רוצים גם? הנה כמה מתכונים שתוכלו ליישם איתם את טכניקת הבישול הלוהטת של התקופה, אל תשכחו לצלם.

עוף שלם עם מניפת ירקות. אמיר מנחם, סטיילינג: נעה קנריק,
עוף שלם עם מניפת ירקות/אמיר מנחם, סטיילינג: נעה קנריק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully