וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות נגד וולט: תורידו את העמלות

30.3.2020 / 13:20

בתקופה הנוכחית שליח לבוש תכלת על אופנוע של Wolt, נראה לרבים מאיתנו כמו המשיח על חמור לבן, אבל בעוד הצרכנים נהנים מהשירות, המסעדנים כורעים תחת העמלות הגבוהות, ומבקשים מחברת השליחויות לגלות מעט סולידריות

וולט. יח"צ,
המסעדנים מוחים/יח"צ

בנובמבר 2018 פרצה לחיינו בסערה אפליקציית המשלוחים של וולט, ולא השאירה אף חובב אוכל אדיש. אל אופציות המשלוחים שהספקנו כבר מזמן למצות, התווספו פתאום מבחר אפשרויות אין סופיות - גלידות, קינוחים, מבחר של המבורגרים, פיצריות, משלוח מהחומוס השכונתי ועוד ועוד. המבחר מסחרר, השירות מהיר ואדיב, בסטנדרטים שלא הכרנו, ואפשר אפילו לעקוב אחרי המשלוח שלכם עד שהוא מגיע לפתח ביתכם.

בימים אלו, בהם כולנו נמצאים בבית, כל המסעדות סגורות, וגם האופציות להגיע למסעדות בעצמנו לקחת את האוכל מצטמצמות, אין ספק שקרנה של וולט רק עולה. זה אחד הקשרים היחידים שיש לנו עם העולם החיצון, ורבים רואים בהזמנת משלוח כזה, מעבר להנאה האישית, גם הבעת תמיכה במסעדות שהם אוהבים, על מנת לעזור להן במעט לשרוד את התקופה הקשה הזאת.

אלא שלא הכל ורוד בסיפור הזה. זה לא סוד שוולט גובים עמלות מהמסעדות שהם עובדים איתן. אבל בתקופה כזאת, בה המסעדנים עושים הכל כדי להחזיק את הראש מעל המים, העמלות הגבוהות הללו הופכות לקשוחות במיוחד.

הבוקר מסעדנים ושפים רבים העלו מודעת מחאה הקוראת לחברת השליחויות להוריד את העמלות. "בימים בהם המסעדנים נאבקים על חייהם אנו קוראים ל-Wolt להוריד את העמלה מ-25% ל-15% בלי מסעדות גם Wolt לא תשרוד".

"וולט גובים מהמסעדות עמלה אשר נעה בין 25 ל-33 אחוזים. למסעדות רבות הסיפור הזה הופך לא כדאי ולא משתלם. המסעדנים לא מרוויחים מזה עכשיו, זה נטו חמצן פסיכולוגי" אומר איש יחסי הציבור מור שובבו הראל, אשר עובד עם מסעדות רבות, אשר חלקן בחרו בכל זאת לעבוד עם וולט מחוסר ברירה "גם מסעדות שיש להן מערך משלוחים עצמאי, חוששות שלא יזמינו מהן משלוחים, ולכן בוחרות לעבוד עם וולט ומפסידות מזה".

"מסעדות רבות אשר מפעילות שירות משלוחים עצמאי בנוסף לוולט שולחות את האוכל בזמנים זהים לאלו של וולט, אז כדאי לבדוק לפני שמזמינים משלוח מוולט אם למסעדה יש משלוחים משל עצמה" מוסיף שובבו.

עוד בוואלה!

מאפיית לחמים נלחמת בקורונה

לכתבה המלאה
אפליקציית WOLT למשלוחים. צילום מסך, צילום מסך
זמני הגעה מהירים/צילום מסך, צילום מסך

"לפני המשבר זה פחות הטריד אותנו" אומר השף עידו פיינר, אשר עובד עם חברת השליחויות ברוברטה'ס בורגר - ההמבורגריה שלו בהרצליה". "כשהמסעדה הייתה פתוחה וולט היוו משהו כמו בין 5 ל-10 אחוז מההכנסות שלנו, היום זה מאה אחוז".

"בסופו של דבר חשוב להבין שאין לנו כלום נגד וולט" מבהיר פיינר "זה סטארט אפ מדהים, טכנולוגיה מטורפת, ואני סופר מעריך אותם. אבל בסיטואציה שנקלענו אליה צריך לבוא אחד לקראת השני. גם אני עושה הכל כדי להישאר פתוח כדי שיהיה לי כסף לשלם לספקים, בסוף כולנו יחד בסירה הזאת. אם כולם יסגרו גם לוולט לא יהיה עסק. כולם מאוד נרתמים אחד לטובת השני בסיטואציה הזאת. ואני חושב שגם וולט יכולים".

"הם היחידים שמרוויחים כרגע בענף הזה". ממשיך פיינר "אז אפשר לבוא קצת לקראת. אין ספק שאנחנו גם צריכים אותם, הם עושים עבודה מעולה, ובסוף המטרה שלי כמסעדן זה לתת ללקוח שירות טוב. אני רוצה שהם ירוויחו ויצליחו, רק מבקש קצת קולגיאליות".

גם המסעדן אבירם כץ, מבעלי מסעדת הבסטה, אשר מפעילה שירות משלוחים עצמאי, העלה את המודעה וציין מקומות שעושים שליחויות עצמאית, בלי וולט, וביקש "מדי פעם, תזמינו גם מהם, ישירות". בין המקומות ציין מלבד את הבסטה שלו גם את בית תאילנדי, בראסרי/קופי בר, נורדוי, האחים, אימפריאל, קפה יעל, עזורה, קוצ'ינה הס, חומוס מבסוטה, ספייסהאוס ומשק ברזילי.

רוברטה'ס בורגר, רוברטס בורגר. חיים יוסף,
ההמבורגר של רוברטה'ס, מאה אחוז מההכנסות מגיעות מוולט/חיים יוסף

ב-Wolt שמעו את הטענות ולאחר פגישה עם מח"ב (מסעדנים חזקים ביחד), החליטו לנקוט במספר צעדים בהם הורדת עמלה הנגבית עבור הזמנות באיסוף עצמי ל-0%, ביצוע שתי העברות בשבוע במקום העברה אחת של ההכנסות מהמכירות דרכם למי שמעונייין, הגדלת תקציב השיווק ובכך לתת חשיפה למסעדות בשירות והגדלת צוות התמיכה של החברה. בנושא העמלות הגבוהות שנלקחות מהמסעדות לא צוין שיינקט שום שינוי כרגע. אך בסוף המכתב צוין כי "אנחנו ממשיכים לעקוב באדיקות אחר המתרחש, וננקוט בצעדים נוספים בהתאם להתפתחות המצב".

מוולט נמסר בתגובה: "לצערנו, היות שוולט איננה חברה רווחית אין ביכולתנו להוריד את עמלות המשלוחים מבלי לפגוע בהכנסות השליחים ובהפעלת השירות. מעבר לכך, העמלה הנגבית זהה לעמלה של כל המתחרים שלנו בשוק לאור העלויות הגבוהות בהפעלת שירות זה. הורדת העמלה לא תאפשר את המשך פעילותה של חברת וולט, ולא תהווה פתרון מספק למסעדנים. נדרשת התערבות ממשלתית משמעותית על מנת לסייע להם. לצד זאת, המסעדנים הם השותפים שלנו ולכן נקטנו במספר צעדים על מנת להקל עליהם, ביניהם העברת התשלום למסעדות פעמיים בשבוע, ביטול עמלות להזמנות באיסוף עצמי וקידום עסקים מקומיים באפליקציה ובסושיאל. אנחנו ממשיכים להעניק שירות למאות מסעדות אשר עובדות איתנו ולאפשר לאלפי שליחים עבודה גם בימים אלו. אנו מחזקים את המסעדנים ומקווים לחזור לשגרה כמה שיותר מהר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully