וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להכין עוגה בלי קמח וביצים?

13.4.2020 / 8:00

אם גם אתם בונים על הכנת עוגה לחג השני שחל השבוע, או סתם בשביל להמתיק את השהות בבית, אבל נתקעתם בלי ביצים, וגם הקמח מחוץ לתחום, הנה כמה טריקים שיעזרו לכם להתגבר על החוסרים

עוגת שוקולד פיסטוק. דרור עינב, דרור עינב
עוגת שוקולד פיסטוק/דרור עינב, דרור עינב

אנשים רבים מנצלים את השהות הארוכה שנכפתה עלינו בבתים על מנת לשכלל את כישורי הבישול והאפייה שלהם. אבל הרצון לצמצם את הביקורים בסופרמרקט מהסיבות הברורות, גורם לכך שפעמים רבות אנחנו ניגשים לאפות משהו ומגלים שחסרים לנו כמה מצרכים בסיסיים. תוסיפו לזה את המחסור החמור בביצים, ואת ההתנזרות שלנו מקמח בגלל פסח, ותקבלו קושי גדול בהכנת עוגות.

אבל אל דאגה, אתר Mirror הבריטי הרכיב רשימה של כמה תחליפים למוצרי בסיס שיוכלו לסייע לכם להכין עוגות טעימות בבית מבלי להתפשר, והנה כמה טיפים שבחרנו לאמץ.

עוגיות שיבולת שועל. ShutterStock, ShutterStock
עוגיות שיבולת שועל/ShutterStock, ShutterStock

קמח

נתחיל עם קמח - אחד ממרכיבי הבסיס של עוגות רבות ועוגיות. בלי קשר לפסח, גם לפני החג, הורגש מחסור בקמח על המדפים, כך שתמיד כדאי להכיר. למרות שקמח רגיל וקמח תופח הם רכיבים נפוצים ביותר באפייה, יש כמה תחליפים שיש אפילו סיכוי טוב שיש לכם אותם בבית - כולל אגוזים.

עוגות שמתבססות על קמח פולנטה או שקדים הן חלופה טובה לקמח חיטה. למרות שהן עשויות להיות פחות קלילות ואווריריות, הן עדיין יהיו מתוקות, וילכו נהדר עם טעמי הדרים. כמו למשל עוגת התפוזים הזאת.

עוד אלטרנטיבה היא שיבולת שועל דקה. על ידי שימוש במעבד מזון אפשר ליצור קמח מעט יותר מחוספס, נכון שזה לא אידאלי כמו קמח לבן קנוי, אבל זה יכול לעבוד טוב במתכונים של לחם בננה, עוגת תפוחים, ועוגות בחושות על בסיס פירות.

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהחלפה של קמח חיטה בקמח שיבולת שועל לא בהכרח תעבוד, לכן נסו לבחור מתכונים שנבדקו עם קמח שיבולת שועל, כיוון שיש לו סוג שונה של גמישות, סוגי חלבונים וכושר ספיגה. נגיד במתכון של הפנקייקים האלה זה עובד מעולה.

עוד בוואלה! אוכל

הכי טעים בבית: עוגת קרמבו כשרה לפסח

לכתבה המלאה

שמרים

אם נתקלתם במתכון שמצריך שמרים על מנת לעזור למאפה שלכם לתפוח, אתם יכולים להשתמש בסודה לשתייה ביחד עם מיץ לימון, או בחלב חמאה (חובצה) או רוויון ביחד עם חומץ. למרות ששתי האופציות האלו יעזור לבצק שלכם לתפוח, צריך לקחת בחשבון שהטקסטוטרה, או התפיחה יהיו עדיין שונות מאשר בשימוש בשמרים.

חמאה

למרות שחמאה היא אחד הרכיבים הפופולארים באפייה, אפשר להחליף אותה במרגרינה, בשמן זית לעיתים, שמן קוקוס ואפילו שומן (שעדיף כמובן להשתמש בו במאפים מלוחים בלבד). קחו בחשבון שהתחליפים עשויים ליצור בלילה קצת יותר רכה מהרגיל ואולי קצת פחות נוחה לעבודה, אבל במבחן התוצאה זה יעבוד מעולה. אם אין לכם אף אחד מהמרכיבים שצוינו לעיל, נסו להשתמש בירקות מגוררים כמו גזרים או קישואים. במהלך האפייה הסוכר שמתחמם מוציא מהירקות מים שיוצרים אפקט דומה לזה של החמה במאפה.

קרטון ביצים. ShutterStock
אין ביצים? לא נורא/ShutterStock

ביצים

אם אין לכם ביצים זה לא סוף העולם, אתם יכולים להשתמש במגוון של תחליפים כמו מים שהושרו בהם חומוס או שעשועית, זרעי פשתן, זרעי צ'יה, מחית תפוחים או מחית בננה.

אופציות נוספות אם אין לכם את אחד המוצרים שצוינו למעלה - הן קורנפלור מעורבב עם שתי כפות של מים קרים, או 50 גרם טופו מעורבב עם המרכיבים הנוזליים שבמתכון.

סוכר

אז במחסור בסוכר עדיין לא נתקלנו, לפחות כרגע. אבל לא מעט אנשים מחפשים אלטרנטיבות לסוכר לבן במאפים המתוקים גם ככה. אז מה הן? אם הסיבה היא מחסור ניתן להחליף באבקת סוכר, או בסוכר דמררה חום. אם אתם רוצים ללכת על אופציה בריאה יותר ניתן להחליף גם בסוכר קוקוס או סוכר קנים אורגני שקל למצוא היום על המדפים. חלק מהתחליפים ישנו את מרקם העוגות, אבל עדיין מובטחת לכם תוצאה מתוקה. פירות כמו בננה, תפוחים ופטל, יכולים לפעמים לשמש גם הם כתחליפים כיוון שהם מכילים גם סוכר טבעי. בעוגות כמו לחם בננות או עוגת גזר ניתן להשתמש בדבש, סילאן או מייפל, כיוון שהתערובת רטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully