וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שישברק ולחמעג'ון בתפריט: מהפך בבית הקפה המיתולוגי של גבעתיים

1.7.2020 / 8:15

כבר 22 שנה מציע קפה ויולה בגבעתיים מנות בית קפה סטנדרטיות, אבל אז הגיע ג'לאל סלאם, עם רזומה במסעדות כמו הקובייה, טוטו וחדר האוכל, וביצע שם מהפכה של ממש

צילום: ג'לאל סלאם

כבר 22 שנה מגישים בקפה ויולה בגבעתיים את כל המנות המתבקשות של בית קפה ותיק ואהוב, אם זה טוסט צהובה או כריך חביתה, מוזלי או שקשוקה, פסטה או חזה עוף. אבל הלקוחות הקבועים שמגיעים למקום שנפתח מחדש אחרי הקורונה מגלים שכמעט שום דבר כאן לא נשאר כשהיה מבחינת האוכל.

"בהתחלה הם נרתעים או נבהלים שאין את המנה הקבועה שלהם, אבל אחרי שמסבירים להם הם מוכנים לנסות משהו חדש", את הדברים האלה אומר ג'לאל סלאם שאחראי על המהפך שעובר קפה ויולה בימים האחרונים. סלאם אולי מוכר לחלקכם ממסעדת הקובייה בשוק התקווה שם, שם יחד עם שי אלפסי, הגיש מנות שוק צבעוניות ומרהיבות שמשכו הרבה תשומת לב. מאז הוא נדד בין מקומות, עבד קצת בטוטו ("למדתי מירון שלו המון, בעיקר איך לעמוד על שלי ולא להתפשר, וגם איך לשמור על מטבח מצוחצח ומתוקתק"), וגם לקח חלק בשינוי שעבר על מסעדת חדר האוכל עם גיא מלכה ("עשינו שם שינוי מדהים אבל המקום לא נפתח מחדש אחרי הקורונה").

קפה ויולה. ג'לאל סלאם,
שישברק של ג'לאל/ג'לאל סלאם

עכשיו אחרי שלושה חודשים של אבטלה הוא מצא את מקומו החדש. "מצאתי את עצמי בלי עבודה, בלי אירועים ובלי עזרה מביטוח לאומי", מספר סלאם, "רציתי מאוד למצוא עבודה אבל מבלי לטחון 300 שעות חודשיות בשכר נמוך, רציתי משהו שיתאים לי מבחינת התנאים, שאוכל גם להעביר זמן עם הבת שלי".

הסידור עם קפה ויולה התאים לו בדיוק. הבעלים של המקום רצה לעשות שינוי, וג'לאל בעצמו גם מרגיש שהקורונה גרמה לו לרצות לדייק את עצמו. "אני מרגיש שקצת חזרתי לשורשים שלי", הוא אומר, "אני עדיין עושה את אותו אוכל, והאוכל הזה עדיין מצטלם טוב, אבל הוא פחות צעקני, פחות צבעוני, אני שם בפנים רק מה שצריך להיות שם מבחינת הרמוניה של טעמים ולא רק כי זה יפה. זה טיפ שקיבלתי מארז קומורובסקי שטעם את האוכל שלי ואמר לי שזה טעים אבל בפעם הבאה הוא מעדיף פחות רעש בצלחת".

עוד בוואלה! אוכל

ברוח התקופה: השיפודיה החדשה של תל אביב

לכתבה המלאה
קפה ויולה. ג'לאל סלאם,
חציל בלאדי/ג'לאל סלאם

אז מה אפשר לאכול בקפה ויולה של אחרי השינוי? "הכי כיף שקודם כל אפשר לפתוח שולחן", אומר סלאם ומתכוון לרשימת המזאטים החמודה שפותחת את התפריט, עם פוקצ'ה שנאפית במקום ורשימת צלחות קטנות כמו לאבנה שהוא עושה בעצמו, חומוס שעועית, סלט ביצים עם בצל ירוק, כבד קצוץ עם בצל מטוגן או ציזיקי יווני. סלאם אמנם השאיר בתפריט כמה כריכים וטוסטים, "כי זה בכל זאת בית קפה שכונתי", אבל הוסיף אינספור מנות חדשות כמו כרוב אפוי בתנור אבן (42 שקלים), קוקטייל פירות ים בחמאת עגבניות ויוגורט (52 שקלים) או סיגר במילוי בשר עם טחינה וסלסה (38 שקלים). גם תפריט הסלטים תפס כיוון יותר מעניין עם אפשרויות כמו סלט סלק, נקטרינה, אורוגולה וכדורי לאבנה תוצרת בית (54 שקלים) או סלט פטוש מושקע עם עלי זעתר טריים, שברים של לחם וגבינת פטה (54 שקלים).

קפה ויולה. ג'לאל סלאם,
לחמעג'ון של קפה ויולה/ג'לאל סלאם

ברשימת העיקריות אל השניצל והפרגית של המקום הצטרפו מנות כמו קבב עם עגבניה ופלפל ירוק צלויים (64 שקלים), או עראיס לצד עמבה (56 שקלים), מעורב ירושלמי אמיתי עם פיתה על הגז (64 שקלים), סינייה טבעונית בתנור אבן (52 שקלים) או שישברק בשר עם רוטב יוגורט חמצמץ וסומק (56 שקלים).

בנוסף, לראשונה מציע קפה ויולה בראנץ' של שישי עם אלטרנטיבות יוצאות דופן בגבעתיים כמו למשל עיג'ה, לביבות של ירקות, או שקשוקה בניחוח תוניסאי לצד באבא גנוש. הכל מדיף ניחוחות אוריינטליים ועשבי תבלין טריים מבלי לעשות הרבה רעש בצלחת. "אני מאוהב בעצמי שהצלחתי לעשות את השינוי הזה", מסכם סלאם, "לעשות אוכל פשוט שאני מכיר הכי טוב ממקום רגוע בלי כל הבלגן הזה מסביב".

קפה ויולה, סירקין 1 גבעתיים, 03-7320223

קפה ויולה. ג'לאל סלאם,
סיגרים של בשר/ג'לאל סלאם
  • עוד באותו נושא:
  • קפה ויולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully