וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבן של ג'קו יש מסעדת דגים חדשה בהרצליה

2.7.2020 / 8:30

אפי אלאלוף, הבן של ג'קו מאכלי ים, ממשיך את דרך המשפחה ופותח את לולה מרטין בהרצליה, מקום שהוא גם מסעדה, גם חנות דגים וגם דוכן פאסט פוד, או בקיצור - חלום שמתגשם

צילום: גיל אבירם

לפני חודש נסגרה מסעדת ג'קו מאכלי ים בחיפה אחרי 46 שנה של פעילות. זאת היתה מסעדה משפחתית ואחד מהמוסדות הקולינריים המוכרים של העיר, שהסיפור שלה לא נעצר בגבולות עיר הנמל בלבד. בתקופת הזוהר של המסעדה היא הפכה לרשת עם סניפים ברמת השרון, הרצליה, תל אביב, נתניה וערים נוספות, חלקם עדיין קיימים.

מאחורי ההתפשטות המטאורית של הרשת עמד אפי אלאלוף, בנו של ג'קו, ומי שההצלחה הובילה אותו לפתוח גם את ה-seafood market בדרך מנחם בגין בתל אביב, מקום שהקדים את זמנו ושילב בין שוק דגים טריים למסעדה. ההצלחה של המקום נקטעה עם פיגוע הירי ב-2002, אירוע שטלטל את אלאלוף והוביל לסגירת המקום, וכמה שנים אחריו הגיעה גם מלחמת לבנון השנייה שהובילה לסגירת סניף ג'קו בגבול הצפון. בשנים שלאחר מכן גר אפי אלאלוף במקסיקו גם שם עסק בדגים טריים, כשכאן בארץ המשפחה עדיין מפעילה את המסעדות הבודדות שנשארו לרשת.

לולה מרטין דגים ופירות ים. גיל אבירם,
הסרטנים של לולה מרטין/גיל אבירם

את כל הרזומה הזה של אלאלוף, שהמכנה המשותף בו הוא דגים, הוא מנקז השבוע לפתיחה של מסעדה חדשה בהרצליה, שהיא, איך לא, מסעדת דגים ופירות ים. לולה מרטין היא שילוב של חנות דגים, מסעדה ודוכן פאסט פוד, מקום שמעמיד בקדמת הבמה פירות ים ודגים שאלאלוף בוחר בקפידה, את חלקם הוא מייבא בעצמו.

את התפריט הוא גם בנה בעצמו, עם שנים של נסיון במסעדות דגים, קריירה שהחלה בעמדת ניקוי הדגים של הסניף המשפחתי בחיפה בגיל העשרה, הוא גיבש תפריט המבוסס על קוקי סאן ז'אק, אויסטרים, וונגולי, שרימפס, סרטנים, לצד מנות דגים מגוונות כמו פאיה ים תיכונית, מעורב דגים ופירות ים, דגים נאים וספיישלים מהדגה היומית הטרייה אותה אפשר יהיה לבחור ממקרר הדגים ופירות הים שעומד במסעדה.

יש שם למשל קוקי סאן ז'אק ברוטב חמאה יוזו עמבה עם ג'ינג'ר צ'ילי (59 שקלים), תמנון אתונה סטייל בשמן זית ושום על פאבה (59 שקלים), מולים בחמאה, יין, אניס וכרישה (85 שקלים), קלאמרי ממולא בעשבי תיבול צרוב על הפלנצ'ה ומוגש על קרם עגבניות (61 שקלים), לברק בתנור בקארי יפני ולמון גראס (94 שקלים) ועוד.

עוד בוואלה! אוכל

עם נוף לים: הרצליה מתחדשת במסעדה לכל המשפחה

לכתבה המלאה
לולה מרטין דגים ופירות ים. גיל אבירם,
קרפצ'יו דג ים/גיל אבירם

אבל אלאלוף לא מתמצת את המקום החדש שלו בזה. לצד המסעדה הוא פותח נקסט-דור של אוכל מהיר מבוסס דגים ופירות ים בשביל מי שקונספט המסעדה והשירות המלא פחות מתאים לו באותו הרגע. יש שם כמה מנות בודדות כמו פיש אנד צ'יפס (49 שקלים); אורז פירות ים (55 שקלים); חריימה בפרנה (56 שקלים), פסטה שרימפס (55 שקלים) ובירה ויין כמובן להשלמת החוויה. בתוך המסעדה יש גם אפשרות לקנטות דגים ופירות ים במשקל הביתה, ארוזים ומוכנים לכם לארוחת הדגים הביתית שתכינו.

לולה מרטין מעוצבת כולה בהשראת הים עם גוונים של כחול ותמונות ענק של יצורי ים על הקירות, ובפנים יש בר ישיבה נוח ממנו יצאו קוקטיילים והרבה יין.

לולה מרטין, אבא אבן 10 הרצליה פיתוח, 09-7614242
שעות הפעילות בהרצה בימים ראשון - רביעי: 12:00-22:00, חמישי-שבת: 12:00-23:00

לולה מרטין דגים ופירות ים. גיל אבירם,
קוקי סאן ז'אק/גיל אבירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully