וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדרכה הזאת לא תישאר ריקה הרבה זמן: המעדנייה שתשלח אתכם לפיקניק איטלקי

9.2.2021 / 6:00

שנים ארוכות של מסעדנות הכינו את הקרקע להגשמת חלום קטן אך ממזרי. עכשיו רק שמישהו יחזיר סוף סוף את הכיסאות לחיים

המעדנייה של רוסטיקו. יהונתן בן חיים,
אפשר לדמיין את הכוריאוגרפיה. המעדנייה של רוסטיקו/יהונתן בן חיים

הדרך לשירותים בתוך "רוסטיקו", עניין של כמה מטרים וכמה שניות בשגרה, מוציאה ממני תנועות ששמורות בדרך כלל למי שקיבל קביעות בסירק דה סוליי. אני מתפתל, מסבסב ומצמיד את הגב לבר. ככה, כשהגוף נתמך מאחור, אני הולך לאט לרוחב, נדחק בין שני מערומי כיסאות, מדלג מעל הר נוסף, ומתכונן לגראנד פינאלה. ימינה קצת עם הירך ושמאלה קצת עם הקרסול, אלן אייברסון סטייל, ואני ביעד.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

"השארנו את זה ככה כי לא רצינו להראות שוויתרנו, אפילו אם זה רק בראש", מסבירים לי שם, "הכיסאות כאן, מוכנים לחזור בחזרה למקומם הטבעי".

פולפטה, המעדנייה של רוסטיקו. יהונתן בן חיים,
הרחבה ממתינה. המעדנייה של רוסטיקו/יהונתן בן חיים
אם מטים אוזן אפשר לשמוע את הכיסאות כבר צועקים לחזור

מקומם הטבעי, אין צורך לשאול, הוא החלל הענקי של המסעדה ברחוב בזל - למעלה מ-120 מקומות בימים ללא מגיפה. המדרכה הרחבה שצמודה למתחם, מחזה נדיר בתל אביב, התרחבה כעת אפילו יותר. בהירה מאוד, שמשית, מזמינה. גם היא ממתינה.

אם מטים אוזן אפשר לשמוע את הכיסאות כבר צועקים לחזור אליה.

אם מתרכזים, אפשר כבר לדמיין את הכוריאוגרפיה.

אם מסתכלים רק על תנועות הידיים של איבו גווילי, מבעלי המקום - זרוע קדימה ומחוות "תראה כמה מקום יש פה ואיזה כיף יהיה לשבת פה כשהכול ייגמר" - לא צריך לדמיין כלום. רק לחכות בסבלנות.

להיכנע לוויטרינה

מדובר בתור הכי לוהט בתל אביב כרגע (והוא מאוד-מאוד מוצדק)

לכתבה המלאה
המעדנייה של רוסטיקו. יהונתן בן חיים,
חלומות על כפר איטלקי. המעדנייה של רוסטיקו/יהונתן בן חיים

עד אז, התפנו גווילי ושותפיו להגשים חלום ישן - מעדנייה איטלקית צנועה אך ממזרית, צמודה למסעדה ושואבת ממנה כוחות, אך עצמאית לגמרי ברוחה, במנותיה ובמה שהיא מציעה לקהל.

על פניו, מדובר בעסק שנתפר בדיוק על פי מידות הקורונה - אוכל מוכן לקחת הלאה, חומרי גלם מצוינים ובקבוקי יין במחיר שלא מגיע לשלוש ספרות ("זה משהו שהתעקשנו עליו", הסביר גווילי). בפועל, מדובר בתוכנית עתיקה מאוד, שרק עכשיו יצאה לפועל. הנגיף, במקרה הזה, לא אחראי. אולי, אם בא לכם להביט על העולם במבט מחויך שכזה, הוא אפילו קצת עזר לדרבן.

עוגת כרוב, המעדנייה של רוסטיקו. יהונתן בן חיים,
המדרכה ריקה, אבל התוכניות מלאות. המעדנייה של רוסטיקו/יהונתן בן חיים

אז מה בעצם אוכלים כאן? החלל האינטימי של המעדנייה מציע מצדו האחד לא מעט פיתויים ארוזים - פסטות וגבינות, תבלינים ובקבוקי יין, ממרחים ונקניקים - אבל הקסם האמיתי מתרחש ממול, בוויטרינה ששלחה אותנו לחלום על איזה כפר איטלקי.

יש כאן סלטים במשקל, שום קונפי וצ'יפס פולנטה, תפוחי אדמה קטנים ופרחי כרובית שניצלו בטאבון, סלק סגול-עמוק ודלורית אפויה. יש גם סלט שעועית וארטישוק במרינדה, דלעת ערמונים שמולאה בדברים טובים וקפונטה חצילית. סלמון ורדרד מפתה אף הוא, וכך גם קציצות דגים וגירסה בשרית עטופה רוטב עגבניות. יש ויטלו טונאטו - פרוסות בקר דקיקות ברוטב לימוני - ולזניה וקנלוני וגם "עוגת כרוב" שחומה, מלאה בשר וטעימה להפליא.

לבד מאלה, מזנקים עליך המאפים - פיצות כמובן וגם פוקאצ'ות עבות אך אווריריות שבדיוק יצאו מהטאבון - וגם ספוליאטלה, אותו מאפה קונכייתי פריך, מרובה שכבות ומחביא קרם ריקוטה והדרים. איטליה, כבר אמרנו.

אונטריב, המעדנייה של רוסטיקו. יהונתן בן חיים,
"בסוף הלקוחות יקבעו". המעדנייה של רוסטיקו/יהונתן בן חיים

גווילי מסתובב במקום מעט נרגש ומעט סקרן, מחכה להבין כיצד יקבל הקהל המקומי את הבייבי החדש שלו. "רציתי הכי איטליה שאפשר, אבל בסוף הלקוחות יקבעו לנו מה יהיה כאן", הוא מסביר את כוחות השוק.

אנחנו עומדים בפנים ומסתכלים החוצה, על המרצפות הבוהקות של בזל, אותן אלה שמחכות להישרט מחדש מתחת לרגלי הכיסאות ההם. המדרכה ריקה, אבל התוכניות מלאות. "אני רוצה שאנשים יבואו לכאן אחרי הצהריים, יקחו משהו קטן לאכול, צלחת עם שניים-שלושה דברים, ואיזה כוס יין. אם הם רוצים יותר, יהיה יותר. אם רק משהו לשתות, גם זה בסדר". רק שמישהו יחזיר כבר את הכיסאות הביתה.

seperator

המעדנייה של רוסטיקו, בזל 42, תל אביב. פרטים נוספים בפייסבוק, הזמנות ב-03-6026969

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully