וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצה, בשר ונוף של מקומיים: 5 מקומות מעולים (ולא מוכרים) מאילתי שיודע

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 11:59

איפה גונבים צהריים בעיר הלוהטת ולאן הולכים כשרוצים אוכל טוב באמת מול הים? דיברנו עם מומחה דרומי וחזרנו עם תשובות

בווידאו: עם בדיקות קורונה והגבלות - אילת נפתחת לנופשים/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

השילוב הלוהט של תחושת פוסט-קורונה, זינוק הטמפרטורות והעובדה שישראל הפכה למעין אי מחוסן שמסתכל על שאר כדור הארץ בהתנשאות, גרם לרבים - רבים מאוד, על מי אנחנו עובדים? - לעשות את פעולת הנופש היחידה שעוד נותרה זמינה להם - חופשה באילת.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

ועיר הקיט הפרטית שלנו אמנם משופעת בשמש, ים, מלונות וכמה דולפינים, אבל גם מסטיגמה קולינרית מפוהקת יחסית, כזאת ששולחת את המוני התיירים שוב ושוב לבופה, ולעוד מקומות בודדים שעברו את סינון הביסים הקולקטיבי.

מסעדת לווייתן. ליאור רפאל,
מושקעת, מושחתת, פוטוגנית. "לוויתן"/ליאור רפאל

הסטיגמה הזאת, אנחנו שמחים לדווח, נסדקה לאטה בשנים האחרונות, ומוסיפה להתנפץ תוך כדי כתיבת שורות אלה. מקומות ותיקים ומוכרים שרדו את המגיפה, התבססו וחדרו את מעטה האדישות הישראלי. מקומות חדשים יותר נפתחו לצדם, מוסיפים עוד קצת צבע וטעמים לתפריט.

הראשונים - דוגמת "המפלט האחרון", "המחבוא של אדי" ו"לוויתן" - לא צריכים כבר המלצות מאיתנו, למרות שאלה יינתנו, וניתנות, בכל פעם שאנחנו מתבקשים. האחרונים היו זקוקים ליד מכוונת, רצוי שזופה ומקומית, ועוד יותר רצוי מוכשרת ומיומנת.

בדיוק בגלל זה פנינו לליאור רפאל, השף של אותה "לוויתן", וזו שהפכה ביוני האחרון, קורונה והכול, להמבורגריה מושקעת ונטולת רגשי נחיתות, מושחתת ופוטוגנית. ביקשנו ממנו המלצות, ביקשנו שיספר על המקומות שהוא אוהב ללכת לאכול בהם בעיר, וביקשנו שלא ישכח את המקום הפרטי שלו. הוא סיפק את כל הסחורה המבוקשת, חוץ מהאחרונה. תעופה עצמית זה כנראה עניין תל אביבי יותר.

בקיצור, קבלו חמישה מקומות טעימים, מצוינים, מומלצים ו*לא* מוכרים לאכול בהם באילת (ואל תשכחו את אלה שסללו את הדרך). בתיאבון, וחופשה נעימה!

דרך האוכל

24 שעות, 47 קילומטר, 13 תחנות, מיליון קלוריות

לכתבה המלאה

חוף הדקל

חוף הדקל. ליאור רפאל,
המשרד שלי להבוקר. חוף הדקל/ליאור רפאל

אני מתחיל שם כמעט כל בוקר, זה מבחינתי המשרד שלי.

אין הרבה מקומות שאפשר לשבת בהם על המים ולקבל קפה טוב. בדקל עושים את זה נכון. יש שם תפריט שחורג מגבולות המטוגנים הרגילים, וממשיך לסלטים טריים, כריכים מושקעים (מישהו אמר פיתה קציצות עוף בחוף?) והכול באווירה הכי אילתית שאפשר.

לפרטים נוספים

קפה ברנז'ה

קפה ברנז'ה אילת. ליאור רפאל,
לגנוב צהריים עם הילדים. קפה ברנז'ה/ליאור רפאל

את הברנז'ה פתחו גל וכפיר לפני שמונה שנים באזור התיירות. גל אמר לי פעם שהוא פתח מקום שהוא היה רוצה לשבת בו עם אבא שלו, וקנה אותי ברגע.

קיריל, השף של המקום (עבד במשך שנים במסעדות המובילות בארץ, כולל "מול ים" ואצלנו ב"לוויתן"), יצר תפריט קל ונעים שקולע לכל אחד, וכולל סלטים טריים ומנות בריאות, דגנים, ופסטות.

אני אוהב לגנוב שם צהריים עם הילדים. חוץ מזה, יש בברנז'ה הופעות חיות בלילה וקפה מצוין לאורך כל היום.

לפרטים נוספים

המטבחון של עמוס

המטבחון של עמוס. ליאור רפאל,
קטנה ומופלאה. המטבחון של עמוס/ליאור רפאל

עמוס (יבורכו ידיו) היה שף של המלונות הגדולים באילת. היום יש לו מסעדה קטנה ומופלאה ברחוב הדקל, שבה הוא ואשתו והילדים עובדים יחד כל יום.

מלבד המנות הקבועות, יש מנות מתחלפות שכתובות על לוח ומשתנות על בסיס יומי, כמו פקיילה, קציצות דגים, חורשט סבאזי, בשר ראש ועוד.

לפרטים נוספים

פיצה פאסינו

פיצה פאסינו. ליאור רפאל,
לא לוקיישן, אבל זה שווה את זה. "פיצה פאסינו"/ליאור רפאל

יש היום באילת שחקני פיצה מצוינים. יש את הוותיקות כמו ה"לה קוצ'ינה" וה"פסטורי", יש את האילתיות השכונתיות כמו "טונינו" ו"פיצה לק", ולאחרונה נוספה גם פיצת טאבון - "פורטונה" הנהדרת.

בנוסף לכל אלו, אם אתם מגיעים לחופשה, יש את "פיצה פאסינו". החבר'ה שם יודעים את המלאכה היטב והם מכינים בצק טוב, רוטב מאוזן ותוספות שיודעות לעבוד עם כל המרכיבים האחרים בהרמוניה.

פיצה פאסינו היא לא לוקיישן. הם עובדים רק במשלוחים. אנחנו מזמינים מהם שליח לאחד מהלוקיישנים הנהדרים שיש לעיר להציע בשקיעה (לאמפי בהרודס, או לשובר גלים במרינה) ובום, יש לכם ארוחה נהדרת עם נוף שכסף לא יכול לקנות, ושמרים את חווית האכילה לגבהים אחרים. אתם בחופשה, תזרמו.

לפרטים נוספים

עומר'ס

עומרז. ליאור רפאל,
נקי, מסודר, מתוקתק. עומר'ס/ליאור רפאל

אני חולה על עומר'ס. טל השף עבד שנים במסעדות המובילות בעיר, עד שיום אחד הוא החליט שבא לו משהו פשוט ומשלו, אז הוא פתח את עומר'ס - מקום נקי, מסודר ומתוקתק.

בפרנה, בפיתה, בחלה, הכל הולך. אני תמיד זורם שם עם מה שמציעים לי, וכל פעם מחדש הם פוגעים בול.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully