וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערבים ויהודים, כנאפה ועוגת גבינה": המנהיגים שלא פוחדים לדבר עכשיו

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 16:24

רותי ברודו, אריאל רוזנטל, ארז קומרובסקי ולא מעט אנשי אוכל אחרים סירבו להיסחף בגל האלימות ובחרו להעביר מסר אחר

בווידאו: מסעדת אורי בורי הוצתה בעכו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

לא קל לאתר בימים האלה אופטימיות, ומסרים חיוביים נבלעים במהירות בהמולה אלימה השוטפת את רחובות ישראל. עולם האוכל, עם זאת, בחר לספק בכל זאת קול שפוי בכל הרעש המתמשך הזה, עם מובילי דעה שלא חוששים להביע את המובן מאליו, ומנהיגים בלתי-מתחבאים, בלתי-פחדנים ובלתי-מוותרים.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

"ליבי עם חבריי בעכו", כתב ארז קומרובסקי בפוסט שעורר הדים רבים באינסטגרם, לרבות כ-2,500 לייקים ותגובות אוהדות מרימה אוליברה וממייקל סולומנוב, "גם עם עומרי ואורי שמסעדותיהם נשרפו בערלות וטיפשות לב, וגם עם סמיח, סווילה, והדייגים בשוק מהם אני קונה דגים. עם אחד אנחנו באמת".

שפים ומסעדנים אחרים, משני צדי המתרס (רק לכאורה ובעיני המתבונן השטחי, למעשה באותו צד שבו כולנו נמצאים כל הזמן), הצטרפו עד מהרה.

"חידלו. חברה אחת אנחנו". הפוסט של ארז קומרובסקי:

צוות הדליקטסן בהובלת רותי ברודו העלה תמונה קבוצתית שביקשה להמחיש פנורמה חברתית, ובה נכתב כי "כולנו אוהבים כנאפה ועוגת גבינה - כולנו אחים", לצד שמות המצטלמים: צ'אמרה מסרילנקה/דרום תל אביב, אורי מכפר עזה, אוהד מיוקנעם/תל אביב, ענת קנור מהרצליה, חוסיין מטירה, רותי ברודו מנתניה/תל אביב, רונן בלולו מחולון, חווה מיפו, צ'רלי מלוד, דמקה מאתיופיה/בת ים, לריסה מאוקראינה/תל אביב, אנה מאילת/רמת השרון, נורית מתל אביב, חגית מרמת השופט/תל אביב, איבריהם מטירה, צור מכרכור, ענת מרמת השרון, אנסטסיה מכפר שלום, נעמה מבית חירות, נעם מרמת גן, גבי מארגנטינה/ראשון לציון, מואיד מנוג'ידאת, עפר מערד/תל אביב, רם מתל אביב, סתיו מראשון לציון.

לא רק הגבינות נשרפו כאן השבוע

נבואת מלחמת האזרחים של מאסטר שף

לכתבה המלאה

"כנאפה ועוגת גבינה". צוות הדליקטסן:

סעיד אבולעפיה בחר במסר של מרטין לותר קינג, הדוגל ב"אור שדוחק החוצה את החשיכה, ואהבה שעושה אותו דבר לשנאה", ואילו אריאל רוזנטל הבליט את הדו-קיום שעוטף את "הקוסם" בהובלתו, עם תמונה של עובדיו, ברהם ופישל, וכיתוב כי "אפשר ומותר לחיות ביחד ולאהוב".

"לחיות ביחד ולאהוב". הפוסט של "הקוסם":

"תחדלו מיד מהאלימות, זוהי לא הדרך. אתם הורסים לכולנו את השקט"

האירועים הקשים בעכו הובילו כבר אתמול שפים ערבים בולטים, ובהם נשאת עבאס ממסעדת "ארמון סהרה" בכפר נין ולונא זרייק ממסעדת "לונא" בנצרת, לפנות לעוקביהם ברשתות החברתיות בקריאה דרמטית לשקט. "תחדלו מיד מהאלימות, זוהי לא הדרך. אתם הורסים לכולנו את השקט", הדגיש עבאס.

"הימים האחרונים מתוחים מאוד ומייצרים אווירה קשה ברחובות המדינה", פתח עבאס, "מותר למחות. זאת זכות דמוקרטית במדינה דמוקרטית. אבל אלימות היא לא הדרך הנכונה. ונדליזם כנגד בתי עסק של חפים מפשע היא בטח ובטח לא הדרך".

שעות ספורות קודם לכן, התייחסה גם זרייק לאירועים, וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה דברים ברוח דומה - בערבית ובעברית: "די אלימות... מלחמה... הסתה... אנרכיה ברחובות... הורסים את הכול", תקפה, "די..... ח'לאס.. מספיק. לאן אתם נוהרים? כולנו ביחד נשלם מחיר".

אורי בורי בשוק של עכו. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
"הכעס מעכב". אורי ירמיאס בשוק עכו/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

המהומות הקשות בעכו הובילו להרס אדיר בשטחה של "אורי בורי", וגלשו במהירות גם למקומות אחרים באזור, לרבות מלון "האפנדי" המפואר, גם הוא בבעלות ירמיאס, ומסעדת "מרקטו". כ-15 בני אדם נפגעו באירועים, לרבות גבר בן 84 שנפצע באורח קשה בשריפה במלון, שוטר ששבר את רגלו ונער שנפגע קל משאיפת גז מדמיע.

בריאיון שהעניק לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, סיפק ירמיאס זווית נוספת לאירועים. "הייתי בתוך המסעדה, באו רעולים ושברו את החלונות. חשבנו שזה נגמר ובינתיים קיבלתי הודעה שניסו להתקיף את המלון ורצתי לשם", שיחזר, "במלון ראיתי שהוא כבר מלא בפיח ובסימני שריפה ואחד האורחים נכווה קשה בניסיון לצאת".

ירמיאס סיפר כיצד דאג להוציא את כל הדיירים, "ובינתיים קיבלתי הודעה ששורפים את המסעדה. הזעקנו את מכבי האש אבל הם התעכבו, ובינתיים כיביתי את האש בעצמי עם צינור גומי, רק שעה וחצי אחר כך הגיעו מכבי האש".

לדבריו, "הנזק גדול אבל אני לא כועס, כעס מעכב. לא זיהיתי את התוקפים כי היו רעולי פנים, אבל יש מספיק אנשים טובים בעכו שבאו להושיט יד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully