וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לצפון, קפצתי לבורה בורה

יעקב גולדברג, בשיתוף ZAP REST

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 13:41

קיץ 2021 נשמע כמו הזמן לשבור שגרה, הפעם בדרך הנכונה והבטוחה, עם טיול משפחתי ועצירה קולינרית משובחת. הצצה למסעדת הבשרים בורה בורה בגליל, מסעדה שיכולה וצריכה להיות חלק בלתי נפרד מהלו"ז שלכם ליציאה הקרובה

בורה בורה. פידאא דאו,
חוויה קולינרית לכל המשפחה/פידאא דאו

כולנו רוצים שגרה. תנו לנו לרוץ בבוקר לעבודה, לקשקש שיחת חולין בקפיטריה במשרד ולפגוש את הילדים אי שם בשעות אחרי צהריים עייפים ומרוצים. מי היה מאמין שזה ישמע כמו חלום נדיר? אז לחיי שגרה מבורכת ורגועה לאורך זמן, אבל! אסור לשכוח שאפשר ואף צריך לשבור שגרה בדרכים הרבה יותר נעימות ומתגמלות.

הזיכרון שלנו קצר והרצון לחוויות חדשות לא נעצר אף פעם וטוב שכך. שגרה נועדה בשביל שישברו אותה ואנחנו רק צריכים לבחור את הסופ"ש המושלם לכל המשפחה, לארוז בגדי ים ולהתניע. רגע לפני יולי-אוגוסט הלכנו הפעם על הצפון הירוק והכה מפתה ואנחנו יודעים שטיול נכון דורש תכנון נכון, וזה כולל מבחינתנו מסעדה שתתאים בול לרעב הגדול שמשתלט על כולם בסוף יום גדוש ולאנרגיה הגבוהה שמתעוררת מול הטבע השוצף של הגולן.

בורה בורה היא מסעדה משפחתית שמתייחסת ללקוחות כמו אל אורחים, ולא במליצה. הזוג יאמן ונגוא פתחו יחד את העסק המשפחתי וחשבו על כל פרט, החל מהתפריט שנותן יחס מלא לכל מנה ועד העיצוב הייחודי והמרגיע של המקום. קבלו את אחת הפנינות של הגליל ליד כרמיאל ובדרך לרמת הגולן והכנרת, צומת ראמה על כביש 85 הנה אנחנו מתקרבים:

בורה בורה, ראמה - כל הפרטים

בורה בורה. פידאא דאו,
המקום לעצור בו בדרך לצפון/פידאא דאו

הסטייק הגדול בהיסטוריה

אחת המנות הבולטות בתפריט נקראת "סטייק טום וג'רי", ולא, זו לא מנה שמופיעה בתפריט הילדים של המסעדה. מדובר באחד הסטייקים הכי גדולים ומושקעים שתפגשו אי פעם, בסדר גודל של בין 2 ל-3.5 קילו. איך נתח בשר עסיסי מתחבר לדמויות המצוירות הכי כיפיות על המסך?

לאלו שעדיין עושים בינג'ים על הסדרה משהו אולי מתחיל לצלצל מוכר - יאמן, הבעלים של המסעדה צפה לפני כמה שנים עם ילדתו בת ה-5 בסצנה בה טום וג'רי רבים ביניהם על הסטייק הגדול. מפה לשם, המוח היצירתי שלו קיבל השראה והוא התחיל לבדוק את הנושא. מתברר שהוא לא הראשון שחשב על ההברקה, והוא מצא ברחבי העולם ומסעדות הבשרים שלל סטייקים שנקראים על שם אותו נתח טלוויזיוני מפורסם.

יאמן לקח את הסטייק בשתי ידיים, עבד על מתכון מספר חודשים ויצר שיטת עבודה די מטורפת, שכוללת הכנה של הבשר במשך יומיים, השרייה בוואקום למשך 14 שעות עם חומר מיוחד בטמפרטורה קבועה, תבלינים סודיים ותוצאה קרניבורית שאי אפשר להתעלם ממנה.

זה לא נגמר רק מאחורי הקלעים - יש גם שואו עד הצלחת. כל הזמנה כזו במסעדה מלווה בחגיגה של ממש, עם השף שמגיע במיוחד לחתוך את הסטייק לצלילי מוזיקה מיוחדת ברקע, עוגיות של טום וג'רי ורעב שנטען מרגע לרגע עד הביס המיוחל. יש כאלו שבאים במיוחד מכל הארץ לחגיגה הקרניבורית הזו, ובצדק רב.

יוצאים לטייל: מסעדות מומלצות בצפון

בורה בורה. פידאא דאו,
למה דווקא טום וג'רי?/פידאא דאו

הבשרים של בורה בורה

קולקציית הבשרים לא מסתכמת בהברקות חד-פעמיות ומציעה מבחר גדול במחיר עממי, עם השקעה פרטנית כמו יישון מיוחד לכל סטייק, תערובות תבלינים מרחבי דרום אמריקה פחות מוכרות לחך הישראלי ונתחים בעובי מוגזם שלא מותיר מקום בפה לדברים אחרים. הנה כמה דוגמאות בולטות: מנה זוגית של טקסס בורה עם אנטריקוט, סינמה וקבב; איטליאנו בורה, סטייק חזה עוף עם תפו"א בקרם שמנת ופטריות מוקרם; קבבונים על פחם עם צנוברים בתוספת טחינה מעושנת ועגבניות חריפות.

גם בגזרות האחרות בתפריט תמצאו הצעות קורצות כמו חציל הבית עם סירופ פירות יער, תפריט טאפסים מקפיץ עם מוקפץ פילה עגל עם פלפלים ושום, בצל ופטריות ועוד ועוד, מחבר נשנושים, כריכים וקינוחים, וגם, תפריט יינות ואלכוהול מכובד ביותר. לחיי סופ"ש צפוני וחגיגי.

בורה בורה. פידאא דאו,
עיצוב מושקע ומנות מפנקות/פידאא דאו

מקדש העץ בלב הגליל

החשיבה מחוץ לקופסה לא מסתכמת באוכל וזולגת לעיצוב המרהיב מעץ שנותן וויב של כפר קולינרי גדול ומלא חיים, ומשתלב נהדר באווירת הצפון הכללית. מי שהופקדה על עיצוב המקום היא האדריכלית, מנאל אסמעיל, מנהלת סטודיו לעיצוב פנים שעומד מאחורי מאות פרויקטים ברחבי הארץ. על פי אסמעיל, בית הוא המקום שבו שופכים את עייפות היום הארוך ומקבלים פינוק והרבה אנרגיות ליום שאחרי. לא יכולנו לתאר טוב יותר את מה שתקבלו כאן בסוף יום ארוך בבורה בורה.

מסעדת בורה בורה פתוחה כל יום בין השעות 11:00-23:00, היא יכולה להכיל כ-60 אנשים ובקרוב תורחב על מנת להכיל 60 נוספים. בדרך לצפון או בחזור מהטיול, זו האתנחתא, שהיא בילוי בפני עצמו, שאתם רוצים ורוצות להעניק לעצמכם. בתיאבון.

להזמנת שולחן במסעדת בורה בורה

יעקב גולדברג, בשיתוף ZAP REST
  • עוד באותו נושא:
  • בורה בורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully