וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטורי שמאחורי הסורגים: האסירים המסוכנים שהפכו לכוכבי רשת

29.6.2021 / 7:02

אסירים החלו להשתמש בטלפונים המוברחים שלהם כדי לפרסם ברשתות החברתיות את הנעשה בין כותלי בית הסוהר. כמה בשלנים חובבנים, חלקם אסירים כיום וחלקם לשעבר, שיתפו בטיקטוק מנות קלות להכנה ממרכיבים פשוטים שאפשר למצוא בכלא וזכו לתהילת רשת

אסירים מבשלים בכלא/TIKTOK/@mrinnocent72x0,

תופעה חדשה בטיקטוק סוחפת אסירים בארצות הברית לשתף את המתרחש בין כותלי בית הסוהר ולזכות בתהילת רשת.

על פי החוק האמריקני, לאסירים אין גישה לטלפונים ניידים, אך אלו שמצליחים להבריח לתא שלהם סמאטרפון עם מצלמה פעילה, משתמשים בו כדי לתעד את שגרת חייהם.

לכאורה הסוהרים לא אמורים לשתף פעולה עם זה, אולם טלפונים מוברחים - כמו אצל ילדים - מצליחים להעסיק את האסירים, ועל הדרך גם עוזרים להילחם בתפיסות מוטעות על כליאה המונית וצפיפות בבתי הכלא.

יין מ-3 רכיבים ופח אשפה:

הטרנד תפס תאוצה ממש בשנה האחרונה, כשאחד התחביבים המוכרים של האסירים בטיקטוק הוא לשתף מנות קלות להכנה ממרכיבים פשוטים שאפשר למצוא בכלא.

אחד הסרטונים המפתיעים שייך ל-calidago23, שהציג ל-20 אלף העוקבים שלו בטיקטוק כיצד ניתן להכין יין משלושה מרכיבים שזמינים בכלא. האסיר, שפרסם בעבר גם מתכון לכריכי גבינה בגריל ומתכון לעוגת תות, חשף בסרטון את הסוד להכנת יין. את הקהל שלא רגיל להתעסק בחומרים יקרים להכנת מזון ומשקאות זה ודאי יעניין.

אז מה הם 3 המרכיבים? מיץ תפוזים, משקה מוגז mountain dew וסוכריות גומי. לטענת האסיר, על ידי ערבוב הפריטים יחד בשקית ניילון והשרייתם לתסיסה במשך כשבוע, תוכלו לחלוט בציר טעימות די מספק.

הכנת יין בכלא זו מיומנות יקרת ערך לשוהים בפנים. הוא טוען כי הוא מוכר את היין לאסירים תמורת 30 דולר לליטר. אחת הצופות כתבה בתגובה לסרטון: "בעלי בכלא. בדיוק סיפרתי לו מה אתה מכין. זה מדהים" ואחר הוסיף: "שמרתי לעצמי. מי יודע אם יצא לי להתעורר יום אחד מאחורי סורג ובריח".

עוד בוואלה!

השוד המושלם הסתבך. עכשיו הוא שובר את הרשת

לכתבה המלאה

והנה הוא מכין ספגטי בולונז:

ופיצה:

עוגת גבינה בלי בצק ובלי תנור

אל מייצר היין מתווסף אסיר לשעבר המכונה בטיקטוק hollywood_jones810 שחשף בפני העוקבים שלו כיצד הוא נהג להכין עוגת גבינה בכלא, שוב עם מרכיבים נגישים בלבד וללא שימוש בתנור - סניקרס, אבקת חלב, לחמניות דבש, עוגיות קרם וניל, מים וגבינת שמנת - כולם ניתנים לרכוש מאחורי סורג ובריח.

כדי להכין את עוגת הגבינה, סיפר האסיר שתחילה יש להפריד את הקרם מהעוגיות, לשים את העוגיות בצד בקערה אחת ואת הקרם בקערה השנייה. את העוגיות יש לרסק בקערה ולהוסיף לשם את לחמניות הדבש. לאחר מכן יש ליצוק מעט מים לתערובת וללוש אותה בידיים להכנת כדור בצק. הוסיפו עוד מים אם אתם צריכים.

את הבצק המוכן יש להניח על משטח ישר ולרדד אותו עד כדי גודל של מגש פיצה. זוכרים את הקרם שהופרד מהעוגיות? יופי, אז יש לחזור אליו, להוסיף אבקת חלב ולערבב. הוסיפו גבינת שמנת וסניקרס וערבבו שוב. לסיום, יש למרוח את התערובת על הבצק ולתת לה לשבת שם שעתיים לפני ההגשה.

הסרטון הזה צבר 2.2 מיליון צפיות ואלפי תגובות: "זה ממש יצירתי", כתב אחד ואחר הוסיף: "כל האסירים לשעבר צריכים לשתף פעולה ולפתוח מסעדה עם מנות ברוח הכלא".

כך תכינו עוגת גבינה מהכלא:

עוד אסיר-שף הצליח לצבור יותר מ-160 אלף עוקבים בטיקטוק לאחר ששיתף סרטונים שלו מכין עוגות ושלל מאכלים מקסיקנים מתאו בכלא. ג'רון קומבס מציג לעוקביו כיצד הוא יוצר ארוחות מגרות למדי ממוצרי מזון ארוזים מראש וגריל מאולתר.

ג'רון קומבס הוא אסיר בקליפורניה המרצה עונש מאסר בגין רצח מדרגה ראשונה וניסיון רצח. על אף שהוא כנראה הולך לבלות את שארית חייו בכלא, הוא מצא שם נקודת אור קטנה שנקראת טיקטוק.

קומבס בן ה-31 הכין גריל מאולתר ומשתמש בו להכנת בוריטו באחד הסרטונים שלו שצבר כמעט מיליון צפיות. בסרטון אחר הוא מצליח ליצור עוגת שכבות עם פצפוצים, כשעוקבים ממשיכים לשבח אותו על היצירתיות שלו.

הוא סיפר לדיילי מייל: "אני מכין אוכל לשותף שלי לתא ולחברים שלי מהכלא לאירועים מיוחדים. יש לי תשוקה לבישול. אני בכלא מאז גיל 18 וכאן למדתי לבשל. הכנתי עד היום טאקו, קסדיות, בוריטו, בייקון, קערות של אורז, המבורגרים. בוריטו הוא המאכל המועדף עליי".

הנה הוא מכין בוריטו:

וטאקו:

דבר אחד שקומבס מקווה שיצא מתהילת הרשת שלו הוא הצגת המציאות של החיים בכלא: "אני לא רוצה שאנשים יסתכלו עלינו בזלזול בגלל הטעויות שעשינו. אני רוצה שאנשים יראו שהכלא הוא מקום אחר עבור אנשים מסוימים. יש אנשים שחושבים שהכול בכלא קשור לאלימות ולמה שהם שומעים או רואים בטלוויזיה, אבל זה הרבה יותר ממה שאנשים רואים. אני רוצה להראות לאנשים מה באמת קורה מאחורי כותלי הכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully