וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציר 2021: המצב טוב. יחסית

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 13:18

איך השפיע החורף, החם יחסית, על איכות הבציר? רפי מינואי, איש הכרמים של יקב בנימינה, לא חושב שמדובר בקטסטרופה

רפי מינואי הוא היועץ לגידול כרמי יין של יקב בנימינה, איש השטח של היקב, שמלווה את כלל הכורמים ואת יונתן, היינן, במטרה להשיג את התוצאות האופטימליות. בנוסף לעבודה ביקב בנימינה הוא יועץ לעוד שלושה יקבים קטנים. בעיצומו של הבציר, העונה הכי עמוסה של הייננים, המגדלים והאגרונומים, הוא הצליח למצוא זמן כדי לענות לנו על כמה שאלות. ואנחנו מודים לו ולכל מי שהפך את הפרויקט הזה לאפשרי.

איך הגעת לתפקיד הזה?

"הגעתי לעבודה הזו במקרה. אני נחלאי. בשנת 1982 הגעתי לקיבוץ אלרום מהצבא, שם עבדתי במטבח. יום אחד הגיע מרכז המשק והודיע לי שנטעו 50 דונם כרמים, אף אחד לא יודע מה לעשות עם זה, ו'החלטנו שאתה הכי מתאים להיות אחראי לזה מבחינת הגרעין שהגיע'. בדיוק כשנכנסתי לתפקיד הקימו את יקב רמת הגולן ונשלחתי על ידי היקב ללמוד בדייויס שבקליפורניה איך לגדל כרמים. ומשם התגלגלתי הלאה."

בציר 2021 ביקב בנימינה. דייויד סילברמן,
יקב בנימינה, בציר סוביניון בלאן בכרם בן זמרה/דייויד סילברמן

מה בעצם התפקיד שלך ביקב?

"מתחילת העונה עד הבציר אני נוסע בין החלקות בודק אם יש מחלות ומזיקים, אם ההשקיה בסדר, אם לעלווה אין חוסרים, דורש שיעשו בדיקות במידת הצורך ומתנהל לפי זה. בהמשך אני בודק אם המגדלים מבצעים את מה שצריך לפי ההוראות, ואת כל מה שקשור לגידול הכרם, זמירה, דילול, סריגים, חילון, קיטום, דילול אשכולות לפני בציר, טיפול בעשביה, דישון הגפן וריסוס של חומרים שעוזרים להתפתחות הגפן ועוד. לפני הבציר אני מסתובב בחלקות, דוגם ומעביר את מה שטעמתי ונראה לי ליינן, כדי שישלח את הטכנאי לדיגום הפרי. בבציר עצמו אני בודק שמבצעים את הבציר כמו שצריך, מוודא שהפרי בסדר, שאין רקבונות או גופים זרים במכלים ושולח ליקב."

עוד בוואלה! סנהדרינק

ימי בציר: שיחת נשים בין הגפנים

לכתבה המלאה

מה הכלים שעומדים לרשותך?

"דבר אחד בעיקר - ניסיון בן כמעט 40 שנים. היתרון שלי זה שהייתי מגדל בעצמי כמעט 30 שנים ועברתי את כל הטעויות האפשריות בדרך, ומכיוון שיש לי גם תואר שני בכלכלה, אני יכול לתת גם יעוץ והדרכה מבחינה כלכלית, הן למגדלים והן ליקב."

בציר ביקב בנימינה. דייויד סילברמן,
"אנחנו תמיד מכוונים לאיכות הכי גבוהה." רפי מינואי, יקב בנימינה/דייויד סילברמן

היכן נמצאים הכרמים של יקב בנימינה?

"כרמי היקב פרוסים כמעט בכל הארץ, מרמת הגולן והגליל דרך בנימינה וזכרון יעקב, רמת צירים, דגניה, מעלה גלבוע ועד לכיש."

מה האזור הכי אהוב עליך?

"אני אוהב במיוחד את הגולן הצפוני והגליל העליון. הם גם האזורים המאתגרים ביותר ושם ניטעים רוב זני האיכות, בגובה של 800 מטר ומעלה."

מה מאפיין את בציר 2021 עד כה?

"אפשר להגיד שהחורף היה חם מדי, התעוררות הגפנים מ-800 מטר ומטה הייתה לא טובה במיוחד, והיבולים יחסית נמוכים, אך מכיוון שאנחנו עם ניסיון טוב הצלחנו לכפר על זה, אנחנו היום יחסית במצב בהחלט טוב. אנחנו תמיד מכוונים לאיכות הכי גבוהה, ולפי מה שאני רואה בכרמים זה יקרה. "

בציר 2021 יקב בנימינה. דייויד סילברמן,
"שיהיה לנו בציר שמח." רפי מינואי, יקב בנימינה/דייויד סילברמן

אפשר לצפות לזנים חדשים השנה?

"זנים חדשים כרגע אין לנו, אבל מתכננים לנטיעות חדשות מיד אחרי שנת השמיטה."

מה הזן הכי אהוב עליך?

"בזנים הלבנים זה השרדונה ובאדומים מרלו. השרדונה הוא זן אציל שיש לי אליו כבוד והמרלו הוא האח הקטן של הקברנה סוביניון, שהוא הרבה יותר מרוכך ולכן אני אוהב אותו יותר."

מה נאחל לך בבציר זה?

"שיהיה לנו בציר שמח עם יבול יחסית טוב ואיכות מעולה והרבה בריאות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully