וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בציר 2021: אופטימיות גלילית

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 19:31

כשמכל קצוות הארץ מגיעות ידיעות על בציר בעייתי, הכורם של יקב הרי גליל, מפגין אופטימיות, וחושב שהשנה יהיו איכויות טובות מאוד

בציר הענבים בעיצומו ברוב חלקי הארץ ואיכות היין, כמו שאתם ודאי כבר יודעים, נקבעת ברובה בכרמים. אחד האתגרים הניצבים בפני העושים במלאכה הוא מציאת חומר הגלם הטוב ביותר וזיהוי המועד הטוב ביותר לבציר. המועד המדויק הוא הרגע, היום או השבוע, שבהם הענבים מגיעים לאיזון בין רמת הסוכר, החומצות וריכוז הפרי. ואם זה לא מספיק, מועדי ההבשלה משתנים בין אזורי גידול וחלקות שונות, בין זן ענבים אחד למשנהו ובין סגנונות היין השונים, שגם הם משפיעים על ההחלטות בכרם.

מדובר אם כן בתקופה עמוסה במיוחד עבור הייננים, המגדלים והאגרונומים. ואנחנו רוצים להודות באופן אישי לכל אחד ואחת מהם, שהתפנו לכמה דקות ומצאו זמן לענות לנו על כמה שאלות בנוגע לתקופה הקריטית הזו. ביניהם גם הכורם ברק וסטריש מיקב הרי גליל

מה גרם לך להפוך לכורם?

"אני כורם משנת 1997. נטענו את הכרם הראשון של מנרה, שהיה של יקב רקנאטי, עבדתי במנרה כמנהל מטעים וכרמים עד שנת 2011 . ואז יקב הרי גליל הציע לי להמשיך לנהל את הכרמים של היקב, אותם אני מנהל עד לרגע זה. ביקב קיים שיתוף פעולה מלא בין הייננים, מיכה ומייקל לביני. מכיוון שלא למדתי באופן רשמי, לחלק הלימודי ולמחקריים אחראי מיכה, והפרקטיקה ומה עושים ומשפרים שייך לי. אחד מפרה את השני והתוצאות לא מאחרות לבוא."

איך נראה יום טיפוסי שלך בתקופת הבציר?

"הבציר מתחיל בשעות שתיים או שלוש לפנות בוקר. היום בצרנו בשלוש בבוקר במנרה את הגוורצטרמינר בבציר ראשון, ועכשיו אני ממשיך להתנדבות שלי באימון כדורגל בקריית שמונה, שייגמר בערב ולישון כמה שעות. ימים ארוכים."

יקב הרי גליל, בציר 2021. יח"ץ,
נכון לרגע זה הגפנים צומחות יפה/יח"ץ

איך אתה רואה את התפקיד שלך ביקב?

"אנחנו חולשים ביקב על סדר גודל של כ- 1200 דונם, ויש לנו מחלקה חקלאית קטנה, מיכה היינן, ואני. אני מנהל את הכרמים של היקב, 650 דונם שהם בניהולנו, ואנחנו המגדלים. ממשגב עם בצפון דרך מנרה, רמות נפתלי, מלכיה וחוות מתתיהו, שהיא חוות ניסיונות של המועצה האזורית, בה אנחנו לוקחים חלק מהשטחים שבניהולנו ועושים בהם כל מיני ניסויים ותצפיות."

מה הכלים שעומדים לרשותך?

"שיתוף פעולה מלא מלא ביני לבין מיכה ומייקל הייננים. אנחנו מקבלים את כל ההחלטות ביחד. אני מעורב אפילו בקטע של המוצרים ותכניות לעתיד, איזה יבול צריך להיות בשנה הבאה, בקבוקים ועוד. וכמובן עובדים מאוד צמוד בכל ענייני הקיימות."

היכן נמצאים הכרמים של היקב?

"בגליל העליון, ממשגב עם בצפון דרך מנרה, רמות נפתלי, מלכיה וחוות מתתיהו."

עוד בוואלה! סנהדרינק

בציר 2021: התחיל בטפטוף, ייגמר בטירוף

לכתבה המלאה

מה מאפיין את בציר 2021 עד כה?

"הבציר מקדים קצת השנה, אך באופן כללי אצלנו אני לא רואה יבולים קטנים יותר משנה שעברה, גם בשל האזור הגבוה, וגם כי אנחנו מחפשים את האיכויות ולא את הכמויות, אז יותר קל לנו להגיע למטרה שלנו. אני חושב שהשנה יהיו איכויות טובות מאוד. יש גפנים מאוד בריאות, לדוגמא בכרם במשגב עם, למרות שהיה חורף חם ולא היו הרבה משקעים, נכון לרגע זה הגפנים לא קיבלו מים והן צומחות יפה. לא רואים על העלים והאשכולות השפעה לא טובה. אשכולות יפים ונקיים. בכלל הייתה שנה עם הרבה פחות מזיקים ופחות מחלות. יש שטחים שמתקרבים כמעט להיות אורגניים מכמות הריסוסים שלא עשינו. גפן בריאה שמרגישה טוב יודעת להילחם גם במחלות. נטענו זן חדש השנה, בורדאו, זן פורטוגזי שחדש לנו ביקב."

יקב הרי גליל, בציר 2021. יח"ץ,
השנה יהיו איכויות טובות מאוד/יח"ץ

איזה כרם אתה הכי אוהב?

משגב ומנרה, הם הכרמים הכי אהובים והכי מאתגרים. הכרמים פרושים לאורך הגבול, אז זה אתגר, גם מבחינת הלבנונים, גם הצבא וגם הפועלים. אתגר גדול.

והזן הכי מאתגר?

"הזן המאתגר הוא סוביניון בלאן, לפחות מבחינתי, כי אני מנסה כל הזמן להגיע לארומות מסוימות שהיינן אוהב ורוצה וזה האתגר, בקטע של למידה. כל הזמן לומדים ורואים מה עושים בצרפת, עושים ניסיונות ונותנים לו מינרלים שונים וכל שנה הוא מפתיע מחדש."

מה נאחל לך לבציר הזה?

"הרבה הרבה איכות. כמה שיותר חלקות שירדו ליינות איכותיים, ואז אני עשיתי את שלי "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully