וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשר, אבל איך הטעם?

טליה לוין, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 11:57

במסגרת ההכנות לחגי תשרי, וימי החופש הבאים עלינו לטובה טליה לוין טועמת שאבלי כשר שישמח גם את אלה שפחות מקפידים, ויינות מיוון שיעשו לכם חשק לשבור צלחת. יאסו!

אם ירצה אלוהי הוריאנטים, אנחנו צפויים לחגוג ממש בעוד שלושה שבועות את ראש השנה. אני מודה שחגי תשרי הפכו לחגים האהובים עליי, ומניחה שזו תופעה שמגיעה לעת זיקנה שלא לומר בגרות מתקדמת - שזקוקה למשענת המשפחתית ולכינוסים שצועקים בהם דברים כמו: "תעביר את האורז", "למה את לא אוכלת עוף?" ו"מתי תתחתני כבר"? בגלל הכובד הרגשי, אנחנו בדרך כלל חוגגים את החג במתכונת מצומצמת, בלי קשר לקורונה, אבל מפעם לפעם מתגנבת אלינו הזמנה שדורשת התייחסות מיוחדת, כמו למשל: להכיר את המשפחה של החבר או הדוד שהגיע לארץ אחרי שבע שנים בגלות או אנשים שאוהבים יין, מקפידים על כשרות וממש רוצים לבלות איתכם בחג. רחמנא ליצלן!

עוף ותפוחי אדמה בשקית אפייה. איילה ג'ני, מערכת וואלה!
באמת, למה את לא אוכלת עוף?/מערכת וואלה!, איילה ג'ני

עכשיו ברצינות

למדתי כבר מזמן לא לשפוט או לעקם את האף מול אנשים שאומרים שהם חייבים לשתות יין כשר. זה בסדר גמור, על אף שאני באמת לא מבינה מה ההבדל בטעם בין יין כשר לבין כזה שלא, מכיוון שמדובר שמדובר בעניין בירוקרטי מעצבן ובגופים שמעניקים חותמת בסופו של דבר. אבל אם זה מנחם מישהו, ועוזר למישהו, מה טוב.

"אחלה מתנה למארחים גם בגרסה הכשרה - במידה וצריך. אגב, לא הרגשתי שום הבדל בטעם."

לכן, את ההמלצה הראשונה שלי השבוע אני רוצה לתת לחובבי היין שכמותי, שמתארחים ככל הנראה בבתים שומרי כשרות שיודעים להעריך טעמים ראויים. כמובן שישנם יינות ישראלים - ואתייחס לטובים שביניהם בשבועות הקרובים. אבל בינתיים, לכל חובבי הייבוא, הנה אופציה נהדרת וכשרה: יקב אלברט בישו בצרפת, שנחשב אגב לאחד היקבים המובילים במדינת הטור דה פראנס, ומייצר יין בערך 200 שנה ככה בקטנה, השיק השנה שאבלי קלאסי, 100% ענבי שרדונה, כשר לחלוטין ומחירו 79 ₪. אני תמיד טוענת ששאבלי - הוא "השמלה השחורה הקטנה" של עולם היין. הוא איכותי, ישראלים אוהבים לגלגל אותו על הלשון, יש בו ניחוח יוקרתי וזו אחלה מתנה למארחים גם בגרסה הכשרה - במידה וצריך. אגב, לא הרגשתי שום הבדל בטעם.

עוד בוואלה!

טעימת יינות משאבלי

לכתבה המלאה

יאסו, חוף פרישמן

זו העונה הזאת בשנה שבה אני תמיד תוהה אם עדיף סיני או יוון. חברים טובים כבר ביטלו את הנסיעה לסיני בגלל חובת הבידוד, אחרים החליטו שהם נוסעים ליוון ויהי מה. ואני מודה שעל אף הרצון הרב לעלות על מטוס ולהביט אל המסוע דרך דמעה שקופה, סביר להניח שאת החגים אעשה איפה שהוא בצפון או בדרום, בפיסת ארץ נטולת מטיילים אם בכלל יש דבר כזה. אבל חצי נחמה היא שפתחו סניף של גרקו ממש לא רחוק מהבית שלי, על הים בחוף פרישמן בתל אביב. מה שהופך את הסיפור הזה שאי אפשר לטוס לבטן גב ליותר נח. ולא רק גרקו, אלא שגיליתי שהחלו לייבא ארצה את יינות יקב הבוטיק היווני SKOURAS DOMAINE שאני אגב מכירה מביקורים קודמים באיי יוון. אז יש יאסו בארץ. יאסו!

בכל הנוגע ליינות יווניים, אני מבחינה בקרב קבוצת הביקורת שהן חברותיי השתייניות, שיש פחות ידע בנושא. יין יווני הוא לאו דווקא האופציה הראשונה שהן ישימו בסל. לא כי הוא לא טוב אלא כי רובנו קצת הולכים לאיבוד בין השלל, השמות והטעמים הלא תמיד מוכרים.

חוף פרישמן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חצי נחמה: חוף פרישמן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מתחבר לטעם הישראלי

אני למשל, תמיד הייתי חוזרת לארץ עם ה"רצינה" שפחות מתאים לטעם הרחב של הישראלים, אם כי אני אוהבת את החמיצות שלו מאד. בניגוד לרצינה השנוי במחלוקת דווקא בסדרה הנוכחית של SKOURAS ישנם יינות עם חיבור לטעם הישראלי ובמחירים שווים לכל נפש. אבל במקום לתת לכם המון אופציות מבלבלות, אתמקד בשלב זה באחד החביבים עליי והוא: Cuvée Prestige white- 2020 עם חומציות רעננה, יין לבן קלאסי לחום הפסיכי הזה בחוץ (הוא קיים גם בגרסת הרוזה שניהם ב 46 ₪), והוא לחלוטין כזה שאפשר בכייף לזרוק לתוכו קוביית קרח, לטבול עלי גפן בלבנה ולשכב עם הגב לים ועם הראש ביוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully