וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה 2021: 19 יינות מומלצים לחג, כולל להיטי תמורה לכסף ענקיים

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 6:44

זאת הייתה שנה קשה מאוד, ארוכה מאוד ומאתגרת מאוד. בואו נפתח את הבאה בתור כמו שצריך

רחפן מעל הכרמים של יקב תבור/באדיבות יקב תבור

לקראת חגי תשרי (וארוחות ראש השנה, סוכות והפיקניקים של חול המועד) כולם קונים יין, גם אלו שאינם צורכים אותו באופן קבוע בכל שאר הימים. מדפי היין במרכולים ובחנויות מוצפים ביין ישראלי. כבכל שנה לקראת החג, ניסינו לעשות עבורכם קצת סדר.

לכל ביקורות היין של אבי אפרתי
לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

ה-מ-ו-ן פקקים נחלצו בטעימה הזו. המון בקבוקים נשארו מחוץ לרשימה, לא כולם בלתי ראויים. העיקרון המנחה היה לא יותר מבקבוק אחד מכל יקב. גם מקדם התמורה לכסף הובא בחשבון. זה אומר שאין ברשימה בקבוקי יוקרה ויינות דגל.

היין היקר ביותר בה מתומחר ב-130 שקלים. סביר להניח שמבצעי החג או רכישה של כמה תוריד את המחיר עוד בחלק מהיקבים. חלק מהיינות ניתנים לרכישה במרכולים, חלקם בחנויות יין וחלקם במכירה ישירה מאתרי היקבים. כדי לא להכביר, פרטים אלו אינם נכללים ברשימה. גיגול אלמנטרי של הבקבוקים בהם אתם מעוניינים יחבר אתכם בקלות לערוץ הרכישה האפשרי שלו. שנת יין טובה, ולחיים!

לחיים. Giphy
בואו נרים כוסית לשנה מעט יותר טובה, וזה אנדרסטייטמנט/Giphy

כרמל, פרייבט קולקשן, סוביניון בלאן-גרווצטרמינר 2020. 40 שקלים

בלנד לבן מפתיע, קל ומלא חיים, בסדרת יינות מרכול שמצליחה בשנים האחרונות להפתיע מחדש כל פעם. אדומים זולים מקומיים ראויים במרכולים יש כמה וכמה. לבנים קצת פחות. היין הזה ממלא היטב את המשבצת.

בלי שופוני

שימו בשר על האש, כל יין אחר ברמה הזאת יעלה לפחות 20 שקלים יותר

לכתבה המלאה

רמת הגולן, גמלא, קברנה סוביניון-מרלו 2019. 59 שקלים

עוד יין מרכולים, הנחשב לאחד מ"סוסי העבודה" היותר מצליחים של היקב הגדול והממותג מקצרין. בלנד מוחצן שכמעט כולם בשולחן החג יאהבו, שילווה בהצלחה ארוחות בשרים. הסגנון, כתמיד בממלכת רמת הגולן, מוחצן ועגלגל. לכן זה כל כך מצליח.

בנימינה, רזרב, מרסלן 2019. 59 שקלים

גם בבנימינה, כמו בכמה מהיקבים הגדולים, מבינים היטב שהאתגר האמיתי הוא לספק איכות בתמחור מתון. מרסלן רזרב 2019 שלהם מספק את כל מה שיין ב-59 שקלים אמור לספק, ועוד.

מרסלן הוא זן שנולד מהכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש. ביין הזה מרגישים היטב את שני אבות הזן ההיסטוריים - הקברנה מספק את הגוף, הגרנאש את הפרי ועוקצנות התיבול. אחלה יין בשרים, שלא ישתלט על האוכל.

לוטם, לואה נובה 2020. 80 שקלים

100% סוביניון בלאן מכרם אורגני ויחידני בהר שיפון. קליל, עדין ונקי עם חמיצות נעימה ורעננות רבה. ראוי מאוד. לארוחות מן הים.

יזרעאל, נהלל 2020. 80 שקלים

בלנד של סירה וקריניאן ששהה זמן לא מבוטל בחביות ובכל זאת מצליח לשמור על מידה של קלות ורעננות. מצוין למנות עוף, עגל ופסטות. מכיוון שיהיה עדיין חם בראש השנה הזה, אפשר וכדאי לקרר אותו קצת טרם לגימה. יופי של תמורה לכסף.

לחיים. Giphy
עשינו את זה, בערך. עכשיו לחיים!/Giphy

בת שלמה, סאמר בלנד רוזה 2020. 80 שקלים

רוזה יבש מבוסס קריניאן שמצליח להיות שופע פרי אדום ופרחים בלי ליפול לעומס יתר או למתיקות מיותרת. קל, מרענן, נעים ומתאים לארוחות צהרי יומו השני של החג, בפרט אם תיערכנה בחוץ. קררו היטב טרם פתיחה.

תבור, אקו לבן 2020. 85 שקלים

יקב תבור ממותג כיקב מרכולים במחירים השווים לכל נפש. די מתחת לרדאר מתקיים שם גם ערוץ פעילות אחר לחלוטין, כזה שיוצרים בו יינות איכות עתירי אופי, שאינם מיועדים להמונים. המחירים עדיין שווים לכל נפש, בוודאי בשיקלול האיכות.

סדרת "אקו" הושקה בשנה שעברה, ו"אקו לבן" מתוכה, המיועד למכירה בחנויות יין, מבוסס על שרדונה, רוסאן ושנין בלאן מרמת הגולן ומצפה רמון. זה יין שמחזיק שפע מורכבות, ניואנסים ואופי, שיתאים להפליא לכל ארוחה שאין בה בשר אדום או טלה. תמורה מצוינת ל-85 שקלים.

עגור, בלנקה 2020. 90 שקלים

הדרי וירקרק, חומצי ומינרלי, יבש, חלק ומדויק. "בלנקה" של עגור הוא לבן שמספק את כל החבילה כולה ולגימתו מהנה במיוחד. למבינים.

ננה, שנין בלאן 2020. 95 שקלים

הכורם ערן רז (ננה) חתום על ענבי יין מוצלחים במיוחד בכרם ננה שבמצפה רמון. היינן ערן רז חתום על יין השנין בלאן הנוכחי, שנסחט באשכולות שלמים ופותח בחיך קשת טעמי פרי - מפירות לבן והדרים, דרך לימון ועד ליצ'י.

סגנונית, מדובר בסוג של אמצע הדרך בין יינות עולם חדש מוחצנים, ליינות עולם ישן מאופקים ומתוני מבע. יש כאן חמיצות טובה מאוד, חדות ברורה ושפע מינרליות מן ההר הגבוה בנגב.

יין. Giphy
הרווחתם את זה ביושר. ברצינות/Giphy

כישור, משגב, ג'י.אס.אם 2018. 95 שקלים

גנראש, סירה ומורבדר שחוברים אלו לאלו לבלנד פירותי, אלגנטי, מאופק וכמעט דק, מעט מינרלי, מאוזן וטעים לאללה. יש ליין הזה מקדם גסטרונומי גבוה, שהופך אותו מתאים מאין כמותו לליווי ארוחת בשרים מכל סוג, בלא שישתלט על האוכל.

סגל, אשכולות שלמים, קריניאן 2018. 99 שקלים

ענבי קריניאן מכרם יחידני בעין חמד. כמו באיזורים מסוימים בדרום צרפת, היין הזה תסס עם שזרותיו, ללא הפרדה או מעיכה, ושהה לאחר מכן כשנה בחבית. פרי אדום ושחור, המון תבלינים, כפריות, אדמתיות ואופי. מתומחר בקטגוריית "עודף ממאה" ומספק איכויות של 125-130 שקלים בקלות.

רקנאטי, ביתוני 2019. 99 שקלים

ביתוני הוא מהזנים הנדירים שגדלו בארץ ישראל הקדומה, עידנים לפני שאנשי הברון רוטשילד שתלו כאן ענבי יין שמקורם בצרפת. הענבים ליין הנוכחי מגיעים מכרם בעל (לא מושקה) בודד בהרי יהודה, בסמוך לחברון.

כמו קודמו מיקב סגל, גם הוא תסס באשכולות שלמים. תשעה חודשי התיישנות בחבית, פרי נעים להפליא, לא עמוס מדי, פרחוניות ניכרת, עשבוניות מה ומינרליות משמעותית. יין כיפי, שיש בו קלות שתתאים להגשה גם כשהוא קר.

פורה, שנין בלאן 2020. 100 שקלים

100% שנין בלאן מכרם בן עיון באלקו. תסיסה בחביות עץ. פרי מקסים, מאופק, חמיצות חדה, מינרליות משמעותית, מורכבות והמון ניואנסים. 2020 הייתה שנת הבציר הראשונה ליינות לבנים בפורה, השוכן באלקוש, ונראה שמדובר בתוצר מצוין.

יתיר, הר עמשא, רוזה 2020. 100 שקלים

רוזה יבש, מינרלי, שופע פרי ותבלינים, המבוסס בעיקר על גרנאש, בצירוף מעט טמפרניו ומורבדר. ההתיישנות מוסיפה מסה וכתמיד ביתיר הסגנון נוטה אל העושר והמוחצנות. רוזה "עולם חדש" טוב מאד מסוגו.

יין. Giphy
זה הזמן (וגם שאר תשרי יתאים) ללחיים/Giphy

מדבר, סמיון-סוביניון 2020. 100 שקלים

70% סמיון, 30% סוביניון בלאן, כולם מאיזור מצפה רמון. על המבנה והחדות אחראי הסוביניון. על הרכות, הסמיון. ביחד הם חוברים ליין שיש בו פרי טוב, חמיצות ניכרת, מינרליות שאי אפשר לטעות בה, יובש וניקיון. יופי של יין.

דלתון, רזרב, קברנה סוביניון 2018. 110 שקלים

כמו מרבית יינות דלתון, גם הקברנה סוביניון הנוכחי מיטיב להלך על הגבול הדק ולשמור על שיווי המשקל הנכון בין שפע וקו נהנתני, למידה נאה של ריסון. התוצאה: יין "עולם חדש" במובן הטוב והמאופק, שאוחז באלגנטיות ורכות רבות ומספק תמורה טובה במיוחד ל-110 שקלים. יחזיק היטב כל ארוחת בשרים בחג.

להט, לבן 2020. 120

קשה להפריז ביכולותיו של היינן איתי להט, שניצב כיועץ בלא מעט יקבים. "להט" הוא ליין היינות הפרטי שלו, הממוקם פיזית ביקב כישור.

ב"להט לבן" הנוכחי ויתר להט לראשונה על נוכחות הסוביניון בלאן. הבלנד מבוסס על 82% רוסאן ו-18% ויונייה מהגליל העליון והוא ים תיכוני מאוד. יש בו פרי ועשבוניות מקסימים, יובש מצוין, מינרליות ברורה וגם קלות מרעננת. יין ים-תיכון לבן במיטבו. לטעמי ממגדירי היינות הלבנים הישראליים במופעם היפה.

שאטו גולן, רוח 2018. 125 שקלים

מכל היינות שהיינן המחונן אורי חץ מפיק בשאטו גולן זה שני עשורים, "רוח" הוא החריג. הוא פחות כבד, פחות עשיר ופחות מוחצן. 58% פטי ורדו, 20% גרנאש, 17% סירה ו-5% קברנה סוביניון חוברים ליין קל יחסית, מתובל היטב, שאפשר אפילו לקרר קצת לפני שחולצים לליווי בשרים או גבינות מכל סוג. עונג.

ירושלים, רזרב (כרם יחידני), פטי ורדו 2018. 130 שקלים

פטי ורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ. שפע פרי אדום ושחור. תבלינים. עושר ורכות, לצד גוף מלא. יין-יין שמספק איכויות של יין יקר יותר. לארוחות בשרים דשנות ולסטייקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully