וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוספת קרח: טריק חימום שאריות האורז שהפתיע את כולם

13.11.2021 / 23:41

משתמשת טיקטוק הציגה מתכון לאורז עם סלמון באווירה ים תיכונית, אבל איכשהו כולם התעלמו מהתוצר הסופי כשהיא הציגה כיצד היא מחממת את האורז במיקרוגל - בתוספת קוביית קרח. האם זה כדאי?

ככה מחממים אורז - עם קוביית קרח/@monmackfood

הבשלנית הביתית מון מאק, תושבת בריזביין, אוסטרליה, הציגה ליותר מ-226 אלף עוקבים שלה בטיקטוק כיצד היא מכינה מנת אורז-סלמון ים תיכונית. לצורך המנה היא השתמשה בשאריות אורז מבושל וחיממה אותו במיקרוגל, רק שבמקום להניח אותו על הצלחת ולהכניס ישר למיקרו - היא שלפה מהמקפיא קוביית קרח, הניחה אותו על האורז, כיסתה בנייר אפייה והכניסה לחימום. העוקבים שלה הגיבו פחות לתוצר הסופי ויותר להחלטה המשונה שלה להוסיף קוביית קרח למנה, אולם מומחה בתחום מאשר שקוביית קרח אחת אכן מסייעת לאדות את האורז במיקרו מבלי לייבש אותו.

בסרטון הקצר ששיתפה בטיקטוק, שם היא משתפת אינספור מתכונים מפתיעים, מון נראית בהתחלה חותכת סלט ולאחר מכן בצלחת נפרדת מפזרת סלמון ומעליו שופכת מנת אורז בת יום. מיד לאחר מכן היא מניחה מעל האורז קוביית קרח אחת, מכסה את הצלחת בנייר אפייה ומכניסה את הצלחת לחימום של 30 שניות במיקרוגל. כשהיא מסירה את נייר האפייה לאחר החימום, קוביית הקרח עדיין נותרה לה שם, כך שהיא מסירה אותה בידה. הקרח מסייע לתהליך האידוי במיקרוגל והתוצאה היא אורז מאודה, אוורירי ורענן.

קוביית קרח לחימום אורז במיקרוגל. monmackfood, צילום מסך
הוסיפו קוביית קרח לאורז לפני החימום במיקרו והאורז יצא מאודה ורענן/צילום מסך, monmackfood

לפי Test Kitchen, מולקולות המים מהקרח עוזרות לאדות את האורז בן היום מבלי לייבש אותו. עורך המדור המדעי, פול אדמס, הסביר את הסיבה לכך שקוביית הקרח נותרת שלמה על גבי האורז לאחר החימום במיקרוגל. הוא אמר לדיילי מייל: "גלי מיקרו מחממים מזון על ידי כך שהם גורמים לסוגים מסוימים של מולקולות - בעיקר מולקולות מים - בתוך המזון לרטוט במהירות. בקרח, מולקולות המים קשורות ונעולות חזק זו לזו במבנה הגבישי, כך שהן אינן רוטטות. בטריק הזה האורז מתחמם (מכיוון שגרגיריו מכילים מים) והחום מהאורז מחמם את פני קוביית הקרח, כך שהיא נמסה רק מעט. המים הנוזליים המשתחררים מהקרח הנמס מורתחים על ידי המיקרוגל, הופכים לאדים ומאדים את האורז".

תראו איך היא עושה את זה:

בתגובות לסרטון רבים התפלאו על תוספת הקרח. "למה נועדה קוביית הקרח באמצע קערת הסלמון? מה היא עושה?", כתב אחד ואחרת השיבה: "קוביית הקרח מאדה את שאריות האורז... אם יש לך אורז טרי, אתה מן הסתם לא צריך לעשות את זה". צופה נוסף חיזק: "זה הופך את האורז לאוורירי יותר ומעניק לו טעם טרי". אחרת הוסיפה: "זה עוזר לאדות את האורז במיקרוגל... אני בדרך כלל רק מוסיפה מעט מים כדי שהאורז לא יתקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully