וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדרפסט: בוואריה בעמק חפר

אורית גרינבוים-לירון DipWSET

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 10:38

מבשלת אלכסנדר עשתה אוקטוברפסט משלה, עם בירה מקומית, מוזיקה מקפיצה והמון חוגגים שמחים. אורית גרינבוים-לירון חושבת שפעם בשנה זה לא מספיק

אוקטוברפסט היא חגיגת בירה המתקיימת כל שנה בסוף ספטמבר תחילת אוקטובר במינכן שבחבל בוואריה בגרמניה. מיליוני אנשים מתאספים סביב שולחנות אורכים, שותים ליטרים של בירה ואוכלים נקניקיות עם הרבה כרוב חמוץ. מסיבת הבירה הגדולה בתבל. הרבה השתנה בעולם מאז נפלה עלינו הקורונה שלקחה איתה גם את מסיבות הבירה ההמוניות. אמנם לא באוקטובר, עם מזג אויר שמזכיר את סוף אוגוסט, התקיימה לאחרונה מסיבת בירה אמיתית, ישראלית בניחוח בווארי במבשלת הבירה אלכסנדר. קבלו את אלכסנדרפסט.

אלכסנדרפסט. חגיגת בירה במבשלת אלכסנדר. אורית גרינבוים-לירון,
אלכסנדרפסט. מסיבת בירה ישראלית/אורית גרינבוים-לירון

נוכחות חובה

"אמא, אבא, אתם חייבים לבוא לאלכסנדרפסט" הודיע לי בני בכורי בן ה- 18 שמצא עבודה חד פעמית בפסטיבל הבירה של מבשלת אלכסנדר. הוא המשיך וסיפר בהתלהבות נעורים עד כמה מתכוננים, משקיעים ומחכים שם במבשלה לחגיגת הבירה השנתית, עד כמה מסבירים לכל עובד על כל סוג בירה שתימזג, מתגאים במותג ובמוצריו ומדביקים את כולם עד אחרון הפיקולו באותה התלהבות. הבטחנו שנגיע ואכן ביום שישי בבוקר התייצבנו במבשלת אלכסנדר שבאזור התעשייה של עמק חפר, מקום שנראה די שומם אך תושבי האזור מכירים היטב את הפנינים הנדירות המשובצות בו, כמו קונדיטוריה דקלבאום וגלריית ארט אנד אבוט עם השיק הניו יורקי.

מבשלת בירה אלכסנדר, עמק חפר. ארז מיכאלי
מבשלת בירה אלכסנדר, עמק חפר/ארז מיכאלי

החלטה קשה

בימי שישי רגילים מבשלת אלכסנדר פתוחה לכל מי שחשקה נפשו בפיינט צונן אך למסיבה כזאת, למרות ההרמות של בני ממש לא ציפיתי. כבר בכניסה התקבצו אנשים, צעירים ומבוגרים כאחד, מול ברזי בירה במגוון טעמים וסגנונות ונאלצו לקבל החלטה קשה... באיזו כוס לבחור? פיינט או חצי פיינט ? אכן בחירה קשה כי הכוס הנבחרת ליוותה את המשתתפים לאורך האירוע כולו ואם לא התנפצה לרסיסים אולי גם מצאה את עצמה בארון הכוסות הפרטי של כל שותה.

בחרתי בפיינט הקלאסי כי שליש זה לחלשות ובנוגע לסוג הבירה לדעתי אין שאלה - בירה טובה צריכה להיות בעלת אחוז אלכוהול גבוה, אחרת זה כמו לאכול לחם לבן ופחמימות ריקות ללא ערך תזונתי. מכיוון שאלכוהול גבוה הוא ערך תזונתי עליון עבורי בחרתי לשתות אלכסנדר גרין, IPA, בירה פירותית וחלקה עם 6% אלכוהול שמתאימה בדיוק לשישי בצהרים.

אלכסנדרפסט. חגיגת בירה במבשלת אלכסנדר. אורית גרינבוים-לירון,
חצי או שליש? רק תבחרו/אורית גרינבוים-לירון

שמחה גדולה

פינות זולה לצידי מבנה המבשלה הובילו לחצר אחורית ענקית שהייתה כולה מלאה בקהל מגוון ושמח, להקה שניגנה מוזיקה ישראלית מול רחבת ריקודים מלאה, בר נוסף עם המון ברזי בירה ושולחנות פיקניק ארוכים ארוכים כיאה לפסטיבל בירה. אחרי עוד פיינט (ועוד אחד...), עזבתי את המסיבה שכבר הייתה בעיצומה עם די.ג'יי שהקפיץ בקלות את כל האנשים השמחים. מקווה שבמבשלת אלכסנדר מתכננים לנו עוד חגיגת בירה כזו בקרוב כי פעם בשנה זה לגמרי לא מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully