וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מדע: הסצינה הקולינרית של רחובות

יוליה פריליק-ניב

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 8:57

העיר רחובות אולי לא נתפסת בעיני הקהל כמעצמה קולינרית, אבל בשקט בשקט עיר המדע של ישראל התחילה לבעוט, 3 מסעדות חדשות שנפתחו שם לאחרונה, לצד כמה מקומות ותיקים (מי אמר הסטייק הטוב בישראל ולא קיבל?), גרמו לנו לצאת לבדוק - מה קורה ברחובות? ספוילר: לא מעט

מסעדת מו ומו, רחובות. צילום מסך,
מי אמר הסטייק הטוב בישראל ולא קיבל?/צילום מסך

חוץ מסצינת מדע והייטק יש לרחובות גם מה להציע בתחום הקולינרי. יש בעיר עשרות בתי אוכל של מאכלי עדות, מסעדות ובתי קפה מיתולוגיים אך גם התחדשות והתרעננות בגזרה הקולינרית. שפים ויזמים בוחרים לפתוח מסעדות חדשות דווקא ברחובות וזה כבר משמח. אפשר בהחלט לקבוע כי העיר רחובות לוהטת מתמיד, בקטע טוב כמובן.

אז מה אוכלים ברחובות? טוב ששאלתם כי יש בה תמהיל של מקומות חדשים לצד ותיקים ומוערכים. הנה כמה הצעות הגשה:

והנה 5 מסעדות מומלצות בפתח תקווה

מטרו פיצה. גיל אבירם,
מטרו פיצה/גיל אבירם

מטרו פיצה + באלי בורגרס

מתחם האוכל החדש של השפים אביתר מלכה ויהונתן שרביט, צמד השפים שמוכר בכל בית כמעט מהעונה האחרונה של "משחקי השף". השניים בלטו כבר בתחילת העונה ואף הגיעו לגמר. אמנם מלכה היה הזוכה הרשמי של העונה, אך החברות האמיצה של השניים (שאף מנהלים ביחד קייטרינג) הובילה את שניהם לחלוק את התהילה ולנצל את המומנטום ולפתוח מתחם אוכל כפול וחדש בקריית המדע ברחובות. המתחם כולל את מטרו פיצה ואת באלי בורגר.

מטרו פיצה מתמחה בפיצות בצורת מלבן בגודל 60 על 20 ס"מ מבצק העשוי מכמה סוגי קמחים שהשניים מכינים אחרי כמה וכמה ניסיונות להגיע לפיצה המושלמת. התפריט כולל שלל פיצות - ממרגריטה קלאסית, דרך פיצה פפרוני, פיצת ראגו פיטריות, פיצה עם תבשיל תרד ובצלים מקורמלים ועוד חידושים.

עוד בוואלה!

סיור אוכל לילי באשדוד

לכתבה המלאה
באלי בורגר. גיל אבירם,
באלי בורגר/גיל אבירם

באלי בורגרס הסמוכה מעניקה מענה למי שחפץ לנעוץ שיניים בהמבורגר עסיסי, לצד כריכים, מנות עוף, סלטים ועוד. כל ההמבורגרים עשויים מבשר בקר ישראלי מיושן שנטחן במקום והלחמניות נאפות במקום, ויש גם אופציה ללחמניה ללא גלוטן. בתפריט יש המבורגר אמריקאי קלאסי, בורגר דאבל צ'יז, המבורגר אנטרקוט, בורגר ביונד-מיט לטבעונים. בנוסף מכינים במקום כריכי פסטרמה, קורנביף, סלופי ומנות עוף כמו נאגטס, קריספי ווינגס ומנות משמחות נוספות.

בעתיד הקרוב יושק תפריט ספיישלים בשלישי שיורכב בעיקר ממנות ראשונות משתנות של השפים וגם של שפים אורחים שיארחו מידי פעם ליצירה משותפת.

מטרו פיצה + באלי בורגרס - אופנהיימר 10, קריית המדע, רחובות, *9338

Sphera Kitchen & bar. שרית גופן,
Sphera Kitchen & bar/שרית גופן

Sphera Kitchen & bar

בית אוכל חדש נפתח בימים אלה בקריית המדע ברחובות - מטבח גורמה כשר בהובלת השף בני מדר. התפריט מורכב ממנות על טהרת התוצרת המקומית: בשרים, דגה טרייה ותנובה של חקלאות ישראלית. מכל אלו מתקין מדר מנות פיוז'ן ים-תיכוניות עונתיות.

מדר יוצר מנות מרשימות ויזואלית בטכניקות בישול מתקדמות. בספרה שמים דגש על שימוש בחומרי גלם ייחודיים: הם משתמשים בבשר של משק לגזיאל, בדגים טריים בעונתם, בירקות עונתיים ובעשבי תבלין מגינת התבלינים של המסעדה. בין המנות של המסעדה החדשה אפשר למצוא טרטר דג גספצ'ו שרי צהוב, שברי בוריק מטוגן; טרטר בקר על קרם חציל לבן, קרם חציל שחור וקרקר עדשים; סיגר חלקי פנים ברוטב מרוקאי חריף, איולי עריסה וכוסברה; פילה מוסר על קרם שעועית לימה; צלעות טלה של לגזיאל, ראגו עדשים שחורות וקינואה ועוד.

Sphera kitchen & bar - המדע 18, פארק המדע, רחובות, 072-3922099

Cazer. שירן כהן שי,
Cazer/שירן כהן שי

סזאר ביסטרו

לצד המקומות החדשים כמו אלה המוזכרים כאן למעלה, יש כמה מוסדות קולינריים ותיקים בעיר המדע. ביסטרו סזאר הוא כזה. המסעדה הוקמה בשנת 2006 בדגש על אירוח ואוכל טוב המבוסס על המטבח האיטלקי והים תיכוני, בעיקר עם בשר ודגים (גם נאים). יש גם סיפור משפחתי מעניין מאחורי המסעדה, סזאר כהן, שעל שמו נקראת המסעדה, היה סבו של אחד הבעלים, ניסו כהן.

בין המנות מככבות קלאסיקות כמו ניוקי כמהין, שניצל וינאי קלאסי עשוי מסינטת עגל, המבורגר בסגנון צרפתי עם גאודה צלויה ופטריית ירדן ביין, ספגטי ארטישוק אה לה רומנה, פפרדלה זנב שור, סלט קיסר ועוד מנות ביסטרו מובהקות. בשעות הערב המסעדה תוססת ומהווה גם מקום בילוי ולא רק מסעדה פרופר, בדגש על קוקטיילים צבעוניים ואווירה משוחררת.

סזאר - חיים פקריס 3, פארק המדע, רחובות, 08-9465444

מסעדת מו ומו, רחובות. אלעד ברנגה,
מסעדת מו ומו/אלעד ברנגה

מו ומו הבשריה

כלל אצבע בעולם הקולינריה הוא לחפש את השורשים, את הקרבה שבין הצלחת לחומר הגלם. במקרה של מו ומו המרחק קצר מאוד. מו ומו הוא אטליז ומסעדה ותיקים מאוד שפועלים ברחובות ומושכים אליהם סועדים נאמנים מכל רחבי הארץ. כמו במקרים רבים של אטליזים וקצביות גם כאן מדובר בעסק משפחתי ענף: מו ומו החל את דרכו כאטליז משפחתי ב-1984, בהמשך, ב-1994, נוספה גם המסעדה, כדי שיהיה איפה להגיש את הבשרים האיכותיים גם בצורתם העשויה ולא רק כחומר גלם. יש כאן מקררים גדולים ליישון ושפע של אפשרויות הכנה והגשה. בתפריט תמצאו נתחים כמו סינטה, אנטרקוט, פורטר, פילה עגל, סטייק צוואר לבן ועוד לפי חלוקה של מהלול, מהדיר ומהרפת.

מו ומו הבשריה - הרצל 177, רחובות, 08-9473073

המבורגר במסעדת המבורג. שחר טל,
המבורגר במסעדת המבורג/שחר טל

המבורג

רשת המבורג היא רשת גריל בסגנון אמריקאי, ובניגוד למהלכים הפוכים שבהם מתחילים בתל אביב ויוצאים למחוזות אחרים, כאן מדובר במסעדה שהחלה את דרכה ברחובות ומשם נפוצה הבשורה לתל אביב.
מדובר במסעדה בסגנון דיינר קליל על טהרת הקציצה שמשגעת את העולם. בהמבורג אפשר למצוא אותה בשלל צורות הרכבה ותוספות. למשל המבורג (340-160 גרם) מבשר בקר, עגל וכבש טחון; טריפל המבורג- שלושה המבורגרים עשויים בקר, כבש ואנטרקוט בלחמניות מיני; המבורגר טבעוני מפטריות פורטבלו וסויה; המבורגר אנטרקוט 250 גרם ועוד. זאת לצד תוספות על (כמו חזה אווז מעושן, גבינת סנט מור, אננס בצ'ילי, צ'דר, גוואקמולה, פטריות פורטבלו) ובצד ומנות שמלכלכות את האצבעות כמו קלמארי מטוגן, נאגטס, כנפיים, סיגרים וכדומה. יש גם כריכים, סלטים ושורה של קינוחים מושחתים.

המבורג - המדע 1, פארק המדע, רחובות, 1-700-50-70-73

ברונו שוקולד

משהו מתוק לסיום: יוליה פרגר מנהלת את ברונו שוקולד ברחבות עם בעלה כבר כמה שנים. "אני מאוד אוהבת שוקולד, תמיד אהבתי. עד כדי כך, שלקחתי איתו צעד קדימה, ומאז אנחנו בלתי נפרדים", מעידה פרגר על עיסתה. את השוקולטרי - חנות שמייצרת שוקולד במקום - היא החליטה להקים ליד הבית, ברחובות. המקום משלב בית קפה עם תפריט קפה ותה עשירים לצד קרואסונים מלוחים (סביח, סלמון, מרגריטה ועוד) או מתוקים (שוקולד, קינדר בואנו, תפוחים מקורמלים, שקדים), קישים ועוגות. פרגר מייצרת במקום פרלינים בשלל מילויים שגרתיים יותר ופחות כמו תפוז צ'ילי, וויסקי, קרם אגוזים ותירס קלוי, לימון ונענע, סיידר וקוניאק, חומוס קלוי וקארי, טופי וקרמל מלוח, אפרסק ושמן זית ועוד כיד הדמיון הטובה לצד טבלאות שוקולד, מרשמלו ועוד. כשר.

ברונו - יעקב 17, רחובות, 054-5678382

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully