וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף שגב משה סוגר את מסעדת הדגל שלו

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 10:57

הקורונה ממשיכה לתת את אותותיה ולא מעט מסעדות נמצאות במאבק יום-יומי על מנת לשרוד, מי שלא תפתח את 2022 היא מסעדת שגב ארט של השף שגב משה שנסגרת לאחר 17 שנות פעילות

יום הפסטה, שגב ארט. אנטולי מיכאלו,
מנת פסטה בשגב ארט/אנטולי מיכאלו

תקופת הפוסט-קורונה קצת משקרת. מצד אחד, אנחנו רואים לא מעט מסעדות מלאות כמעט מדי ערב, בעיקר בסופי שבוע. בלא מעט מסעדות, להשיג מקום הפכה למשימה די מאתגרת. מצד שני, לא באמת קל להיות מסעדן בישראל בתקופה הזאת, שנה של סגרים, בהחלט נותנת את אותותיה, גם אם באיחור קל.

לפני כמה חודשים היה זה השף אבי קונפורטי שהודיע כי הוא סוגר את מסעדת צפרה המצליחה, אחרי 15 שנות פעילות, והדגיש כי הוא סוגר דווקא כשהמסעדה נמצאת בשיאה. גם מסעדת יאקימונו ברוטשילד, שנחשבה לאחת היפניות היציבות והמוצלחות בארץ, והסושי שלה לאחד הטובים בעיר, נסגרה החודש אחרי 21 שנות פעילות, וכעת תורו של השף שגב משה להודיע על סגירה. ולא סתם סגירה.

שגב ארט. אנטולי מיכאלו,
שגב ארט/אנטולי מיכאלו

הערב פרסם השף בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא סוגר את מסעדת "שגב ארט" בהרצליה, מסעדת הדגל שלו, הראשונה שפתח, לפני 17 שנה. השף פרסם את ההודעה בשלושה פוסטים שונים, בהם הדגיש כי המסעדה אמנם מלאה מדי ערב, אך הוא מרגיש שהיא קטנה מדי בשביל להכיל את התקופה המורכבת הזאת. עם זאת רמז, כי המסעדה אולי תחזור בהמשך בפורמט ובמקום אחר.

"שגב ארט בהרצליה, המסעדה הראשונה שפתחתי לפני 17 שנים תסיים את פעילותה ב-1/1/2022 אחרי יותר ממליון אורחים! אחרי ארבעה מנהלי מסעדה וארבעה שפים ראשיים אחרי המון תפריטים וארוחות בארץ ובחו"ל, מלא חידושים ואין סוף השקעה, שיתופי פעולה מרגשים עם אומנים ומותגים בארץ ובעולם. אחרי 17 שנים פעילות של פעילות מלאה' אני מאוד מתרגש לסגור אותך ובאותה נשימה גאה ומאחל לכל מי שאני אוהב בענף ולקבוצה שלי כמובן שככה כל המסעדות שלכם/שלנו יהיו, לא פחות. ב17 שנים האחרונות שלוש פעמים סגרנו את הרצליה לחודשיים ועד שלושה חודשים בשביל לשפץ, לחדש, לתקן ולהתאים לרוח התקופה והיצירתיות שלי, של הצוותים, האומנים והעולם. החלפנו את כולה מהתחלה ועד הסוף שיפוצים ארוכים ומלחיצים ותמיד עם התרגשות גדולה, אבל הפעם אנחנו סוגרים אותך בהרצליה לצמיתות. אנחנו סוגרים אותך כשאת יפה עדכנית ומלאה בכל ערב מחדש עם רשימת מוזמנים. אנחנו סוגרים אותך כי את קטנה מלהכיל את התקופה, אבל אהובה וגדולה מידי בשביל שלא ניתן לך מקום ראוי וגדול בהמשך. אז עם דמעות של התרגשות, אהבה והמון המון המון כבוד. זה לא נגמר זה רק הסוף".

עוד בוואלה!

סצנת האוכל המקומית - פוסט קורונה: ממוקדת יותר, צנועה יותר ובלי כוח אדם

לכתבה המלאה

עוד הוסיף שגב כי בערב הסילבסטר תהיה המשמרת האחרונה, אך המסעדה כבר מלאה באותו ערב, וכך גם ברוב הערבים באותו שבוע. אך ניתן למצוא מקומות אחרונים לשעות הצהריים בימים הקרובים ולחלק מהערבים למי שרוצה להיפרד. הוא המשיך והודה לשותפיו ולעובדים במקום, וחתם "ולא תודה לך קורונה".

מלבד שגב ארט, הנחשבה היקרה מבין מסעדותיו, בשנים האחרונות פתח משה מסעדות שנחשבו פשוטות וזולות יותר, וסיפקו חוויה לכל המשפחה "שגב אקספרס" וכן ניסה את מזלו עם סניפי אוכל רחוב מהירים בשרונה מרקט שנסגר, וכן בסינמה סיטי ראשון לציון שכרגע סגור אף הוא. כמו כן, בבעלותו שתי מסעדות יפניות ניהון נו-בה בהוד השרון ובפתח תקווה.

את הביקורת על הארוחה האחרונה שאכל אבי אפרתי בשגב ארט הוא חתם כך: "לא נותר אלא לקבוע שמדובר באחד המקומות היותר שערורייתיים כאן במונחי תמורה לכסף. השאלה איך הוא כה מצליח בשעה שמסעדות טובות בהרבה נלחמות בשיניים ובציפורניים כדי לשרוד, היא נושא לדיון מעמיק, שקולינריה היא רק נדבך אחד בו. ארוחה רעה שמגדירה מחדש את גבולות החוצפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully