וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ישן לחדש: סיבוב אוכל מעורר תיאבון בנתניה

יוליה פריליק-ניב

23.12.2021 / 15:00

נתניה היא עיר של קצוות קולינרים, מצד אחד אוכל מסורתי עדתי במסעדות שהפכו כבר למוסדות, ומצד שני מסעדות חדשות וטרנדיות , וגם פיתה בשר אחת שמשגעת את העיר. בואו איתנו לסיבוב אוכל טעים במיוחד

מפרום אצל צ'צ'ו, שוק נתניה. יח"צ, אפיק גבאי
מפרום אצל צ'צ'ו/אפיק גבאי, יח"צ

נתניה היא עיר של ניגודים קולינריים. נכון, כמו בכל מקום יש הרבה אמצע שזה אומר מסעדות המבורגר, פיצריות וסניפים של רשתות מוכרות, אבל יש שני קטבים ברורים ומובהקים: אוכל מסורתי עדתי שלא השתנה כבר עשרות שנים ומהצד השני מסעדות טרנדיות, חדשות, מעוצבות, מתחדשות, עם וייב צעיר וקוסמופוליטי. יצאנו למסע קצר בין שני הקצוות.

מחפשים המלצות נוספות?
פיצה כמו בנאפולי, מאפייה כמו בפריז: 5 המלצות אוכל שוות בפתח תקווה
סיור אוכל לילי באשדוד
חומוס, קפה, פיצה, פסטה, קרואסון - המלצות בצפון

מסעדות ותיקות - מוסדות נתנייתיים

פינוקי האוכל של כרמל. נמרוד סונדרס
פינוקי האוכל של כרמל/נמרוד סונדרס

פינוקי האוכל של כרמל

בתוך השוק, בחלק המקורה, פועלת מסעדה על טהרת האוכל הטריפוליטאי של כרמל ועליזה. את הריח של התבשילים מריחים גם בסמטאות הסמוכות. המקום פשוט, משפחתי, ובסירים מתבשלים מעדנים כמו קוסקוס עם מרק, טבחה סלק, מפרום, קוקלה, ממולאים וגם מנות של איברים פנימיים למיטיבי לכת. על השולחן עולים חמוצים, לחם שחור, צ'רשי דלעת והם רק הקדמה לתבשילים המהבילים שמתבשלים לאט ומקבלים טעמים עמוקים.

פינוקי האוכל של כרמל - היהלום 5, נתניה (בתוך השוק), 09-8329895, כשר

סירים ותבשילי בשר מסעדת צ'צ'ו בנתניה. נמרוד סונדרס
סירים ותבשילי בשר בצ'צ'ו/נמרוד סונדרס

צ'צ'ו

המסעדה הטריפוליטאית השנייה האוחזת בתואר "מסעדת שוק אותנטית" לצד פינוקי האוכל של כרמל. היא נמצאת במקום יותר נגיש בשוק (ואף בעלת סניף נוסף באזור התעשייה פולג) ואולי המפורסמת מבין השתיים. הפורמט דומה אך הטעמים לא, אז אם אתם מחובבי הז'אנר, כי מי לא, כדאי לטעום משתיהן.
מסעדת צ'צ'ו של ויקטור וטורי קיימת מ-1963 והבנים שלו ממשיכים את דרכו ומעמידים את הסירים על הפתיליות מידי לילה, בדיוק כמו אז. בסירים מתבשלים קוסקוס ומרק, תבשיל שעועית עם בשר, קציצות בקר ברוטב, מפרום, שעועית קומוניה עם בשר רגל ותפוחי אדמה, פקיילה, תבשיל שעועית ירוקה עם בקר במנגולד, חריימה דג ים וגם מנות של בשרים צלויים על האש ומנות עונתיות מתחלפות. המתכונים אותם מתכונים, כמו גם האירוח, ואולי טוב שכך.

צ'צ'ו - שוהם 10, נתניה (בתוך השוק), 09-8614511, כשר

מסעדת בתומי. יוליה פריליק ניב, מערכת וואלה!
מסעדת בתומי/מערכת וואלה!, יוליה פריליק ניב

בתומי

אומנם בתומי לא קיימת עשרות שנים אך היא מביאה את הטעמים והניחוחות של גאורגיה בדיוק נמרץ, כולל האווירה וחוויית האירוח הגאורגית הנודעת. מסעדה בתומי, בקומה השנייה מול התחנה המרכזית של נתניה, היא מסעדה גדולה, מקושטת ועמוסה, שבה המנות נדיבות מאוד כמיטב הכנסת האורחים הגאורגית. יש כאן את כל המנות הקלאסיות מהמטבח הגאורגי כמו מיני חצ'פורי, חינקלי (כיסונים ממולאים בשר), חשלאמה - בשר בקר טרי מבושל עם תבלינים, אג'חורי - צלי מבשר לבן בתוספת תפוח אדמה בנוסח גרוזיני, צ'יבורקי - כיסון מטוגן וממולא, דריגיאני - חצילים מטוגנים עם רוטב אגוזים ורימונים; פחאלי - שעועית ירוקה מבושלת עם אגוזים ותבלינים גאורגיים, בשרים צלויים על האש בסגנון גריל גאורגי ועוד.
האווירה משפחתית וצוהלת, השולחנות עמוסים כל טוב והיין (הגאורגי) נשפך כמים. שימו לב, המנות ענקיות.

בתומי - שער הגיא 7, נתניה (קומה 2), 077-2191400, לא כשר

מסעדות חדשות

בר איטליה. אנטולי מיכאלו,
בר איטליה/אנטולי מיכאלו

בר איטליה

רצועת המלונות החדשה לאורך טיילת נתניה הובילה לפתיחת מסעדות טרנדיות, גדולות, מרווחות, מעוצבות לעילא, שכיף לבוא אליהן ביום ובלילה ובעיקר בסופי שבוע כי הן, בניגוד למסעדות רבות בנתניה, לא כשרות.

אחת מהן היא הבראסרי האיטלקי בר איטליה של השף שחר ברנע (והבעלים של POMO ברמת החייל). מדובר בחלל רחב ידיים עם מגוון אפשרויות ישיבה וחלונות שמשקיפים אל עבר הטיילת והים. לקראת החורף השיקו בבר איטליה מנות באווירה חורפית לצד מנות הדגל הקבועות והפופולריות. בין המנות החדשות שבתפריט: שרימפס וקלאמרי קרם פפרינטה, חמאה ובצל ירוק; קפלטי תירס בחמאת טימין, קייל ואספרגוס; פטוצ'יני כמהין ואחרות. בתפריט הרגיל אפשר למצוא מגוון רחב של פסטות עבודת יד בשילובים שונים (בשר, דגים, פירות ים), פיצות מהטאבון הענקי שבמסעדה, מנות דגים ובשרים, סלטים ומנות קלילות כמו סביצ'ה, בוראטה ועוד. לאחרונה גם השיקו עסקית צהריים בימים ראשון-חמישי מ-12:00 עד 17:00.

בר איטליה - קהילת צפת 1, מלון ווסט לגון, נתניה, 09-7421113, לא כשר

קפאלצו. דביר אלמוג,
קפאלצו/דביר אלמוג

פראטלי

מסעדה איטלקית נוספת, שפועלת כשלוש שנים, נמצאת במתחם כיפי באזור התעשייה פולג בעיר - יכין סנטר. מאז יציאתם לאור של הרומנים הנפוליטניים של הסופרת אפופת המסתורין אלנה פרנטה נראה שאזור נפולי ודרום איטליה זוכים לפריחה והתעניינות גדולה מבעבר (לראייה - צצו ברחבי הארץ עשרות פיצריות נפוליטניות כמו פטריות אחרי גשם ראשון).

אז עוד לפני אינפלציית הפיצריות נפתחה מסעדת Fratelli (אחים באיטלקית) שמביאה לצלחת את אזור דרום איטליה עם מנות צ'יקטי (הטאפס האיטלקי), טאבון עצים ענק שמפיק פיצות וגם מנות נוספות וכן מנות פסטה, דגים ובשרים. בתפריט מככבות מנות קלאסיות כמו ראגו בקר בבישול ארוך ורוטלו עבודת יד צלוי בטאבון העצים לצד החשודות המיידיות בוראטה, ארנצ'יני, קלצונה, פולנטה ועוד. האווירה שמחה וקלילה ואת הישיבה מלווים קוקטיילים ויינות.

fratelli - גיבורי ישראל 17, נתניה, 09-8787690, לא כשר

מוג'ו. שי שמואלי,
מוג'ו/שי שמואלי

מוג'ו ונקסט דור

בצמוד לפראטלי נמצאת מסעדת MOJO - מסעדה בסגנון אסייתי קליל שהפכה לאחת ממסעדות הדגל בעיר. המסעדה פועלת כבר עשור עם אווירת בילוי חשוכה ומעוצבת. התפריט כולל סושי (רגיל לצד ספיישלים) ומנות ממטבחי אסיה המגוונים - הודי, וייאטנמי, יפני, סיני, תאילנדי ועוד. אחת מגולות הכותרת הם הקוקטיילים הצבעוניים והמעניינים המלווים את המנות.

בחלל הסמוך פועל מתחם Mojo next door המוגדר בר אוכל סקסי ובו מוגשות מנות שרינג מהמטבח האסיאתי וסושי לצד מבחר עצום של קוקטיילים ודרינקים מעודכנים. מה אפשר לאכול בשני החללים?

טאמרי - כדורי אורז עטופים בטונה אדומה, כבד אווז צלוי, מיונז צ'ילי, קרמל סויה כהה; פאני פורי - כיסוני בצק פריך עם טרטר סלמון, עשבי תיבול, מלפפון, אגס, צ'ילי ורוטב עגבניות וכוסברה; אספרגוס צלוי; ביף באן - לחמנייה רכה בקיטור אדים עם תבשיל בקר מפורק; פלאפל פורטובלו - כדורי פטריות פריכים בטמפורה לצד רוטב איולי חלפיניו; בומביי צ'יקן ראפ - נתחי חזה עוף במרינדה של יוגורט ומאסאלה על בצק הודי פריך; מיני מוקפצים ותבשילים ועוד. זה ללא ספק המקום לספוג אווירה, לחגוג, לראות ולהיראות.

מוג'ו ונקסט דור - גיבורי ישראל 17, Y CENTER, א.ת פולג, נתניה, 09-3003461, לא כשר

זורבה

מכירים את המוסדות האלו שמגישים אוכל רק בשעות מצומצמות וכשנגמר סוגרים והולכים? אז זורבה בנתניה הוא מקום של פיתות עם בשר, שפועל רק באמצע היום ותורים של רעבים וסקרנים משתרכים בפתחו. למעמד הזה הוא הגיע בתוך פחות משנתיים ועוד בשולי העיר - בשיכון ותיקים, הרחק מהמרכז השוקק. זורבה - פס חם בפיתה הוא מקום שפועל בימים ראשון עד חמישי מ-12:00 עד 17:00 ומגיש מנעד מצומצם של מנות שמסתכמות בפיתות הנאפות במקום, בשר וסלטים טריים שנקצצים במקום, כולל הכפפות השחורות המתבקשות. זהו. בין המסלולים שאפשר לבחור יש אונטריב מפורק בבישול ארוך, נתח תרנגולת צעירה, קבב עיראקי או כבד. אחד מהבשרים נכנס אחר כבוד לפיתה שמנמנה וחמימה, עם ירוקים, טחינה סמיכה, עמבה, סלט עגבניות, שום אפוי וכדומה. ארוחה משביעה בפחות מ-50 שקלים והתור מוכיח שמדובר בהצלחה.

זורבה - בוסל 76, נתניה, 052-8200702, כשר ללא תעודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully