וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המדף: אוקיי, אז אפשר עכשיו להזמין מילקי בווולט, איך ממשיכים מכאן?

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 11:46

מארז מילקי חורפי ומפנק במיוחד, מהפכת הצ'יפס של ברגר קינג, מיונז טבעוני, כריות במהדרות חורף, פסטות, ומה לא. טעמנו את כל מה שחדש על המדף וחזרנו בשביל לספר

מילקי ו-WOLT. אבישג שאר-ישוב,
קופסת החלומות של מילקי ו-WOLT/אבישג שאר-ישוב

מארז חורף של מילקי ב-WOLT

שני המותגים "מילקי" ו-"וולט" מצליחים לעורר לא מעט אמוציות בקרב הקהל הישראלי. האחד חדש יותר (יחסית), השני ותיק יותר, ועדיין תחברו את שניהם יחד, ותקבלו סערת רגשות. זה לפחות מה שקרה לנו כשקיבלו לידינו את ערכות המילקי חורף החדשות שמשווקות על ידי וולט, למשך ארבעה ימים בלבד, (החל מאתמול ועד ה-30 בדצמבר). זהו השיתוף פעולה השני של השניים, הקודם היה בקיץ, כאשר כעת, שטראוס דאגו להקים 13 נקודות שילוח ברחבי הארץ כדי לתת מענה בכל אזורי הפעילות של WOLT, וכן מספר הערכות שולש.

הערכה כוללת שמיניית מעדני מילקי: מילקי אקסטרה שוקולד עם קצפת, מילקי אקסטרה שוקולד עם קצפת קפוצ'ינו, מילקי עם תוספת מגולגלת, גביעי הקצפת של מילקי עם טופ פצפוץ, וכן כוס ממותגת, כפית זהב, כרית חימום בצורת קצפת וגרביים של מילקי, גליליות שלוק לשתייה, מיני מרשמלו, ותוספי מילקי טופ מגולגלת וטופ עדשים לקישוט, וגם מתכון להכנת השוקולטה של מילקי.

מבחינת טעמים, אין כאן טעמים חדשים שלא הכרנו, אז אין צורך להרחיב את הדיבור בנושא, כולם אוהבים ומכירים את טעמו של המילקי, מה שכן, מחיר המארז (50 שקלים + 10 שקלים דמי משלוח) ידידותי יחסית למשתמש, וזאת קופסה שכיף להזמין ולקבל אם אתם קבוצת חברים במאנץ', או סתם משפחה חובבת המותג שבא לה להתפנק. במיוחד עכשיו כשהבידודים שוב כאן ובגדול, אנחנו מכירים לא מעט משפחות בבידוד שהיו שמחות לקבל מארז שכזה.

להשיג ב-WOLT

ברגר קינג. תומר שוורץ,
צ'יפס EAT של ברגר קינג/תומר שוורץ

צ'יפס EAT, ברגר קינג

ברומטר הצ'יפס המקומי שלנו מעיד כבר שנים על מגמה שלילית, והתלונות בנושא הפכו כבר לשחוקות ומעייפות, כמעט כמו מקלות תפוחי האדמה שאנחנו מקבלים בדרך כלל. רק בגלל זה - אבל לא רק בגלל זה (תכף נסביר) שווה לציין לטובה את המהלך האחרון של ברגר קינג.

אימפריית ההמבורגרים שחזרה לכאן לפני שנים ספורות מנסה מאז ליצור אלטרנטיבה של ממש למתחרות. לפעמים זה "הר-בורגר" מוצלח, לפעמים שאיפות לשחיתות, והפעם, כמה משמח, משחקי צ'יפס.

מדובר ב-"צ'יפס EAT", מיתוג שכולל למעשה מנת צ'יפס אחת, עם שלוש אופציות תיבול. הקונספט פשוט אך ממזרי, ואפילו כיפי - מכניסים את מנת הצ'יפס לשקית נייר ייעודית, משקשקים עם אחת משלוש תערובות תיבול, ומקבלים קיק, של אדרנלין ושל טעם.

שלוש האבקות הן "פיקנטי" (פפריקה ופלפלים, עם מעט חריפות), "קטשופ" (מתקתק-מלוח מעולמות החטיפים, אבל מוצלח לסוגו) וגם הפייבוריטית שלנו, בדמות "עשבי תיבול" (ירקות מיובשים, שום, אורגנו, בזיליקום ופטרוזיליה) שהצליחה להפיח חיים בתוספת שאנחנו כמעט ולא סופרים כבר.

הבשורה האמיתית, עם זאת, היא דווקא הצ'יפס עצמו - עם ציפוי עבה, פריך יותר מהרגיל, וכזה שמחזיק מצוין גם במשלוח, ומצליח להתגבר על אחת מנקודות הכשל המפורסמות בתחום.

להשיג בסניפי ברגר קינג

עוד בוואלה!

חדש על המדף: אז מה חשבנו על הפיצה החדשה של דומינו'ס?

לכתבה המלאה
בלו אלפנט. דניה ויינר,
הקולקציה של בלו אלפנט/דניה ויינר

רטבים תאילנדים של Blue Elephant

מותג הפרימיום התאילנדי Blue Elephant, המשווק על ידי חברת ריסטרטו, הפך לסוד, כבר לא מאוד סודי, בקרב בשלנים ביתיים חובבים. אחרי שנים שהתרגלנו למחיות ורטבים תעשיתיים מדי, יש שחקן חדש במגרש, והווא עושה עבודה לא רעה בכלל.

אל סדרת מחיות הקארי (המעולות) של המותג, מתווספים כעת שלושה רטבים בבקבוק: רוטב פאד-תאי, רוטב פלפל שחור ורוטב בוטנים תאילנדי לבישול. דגמנו את רוטב הפאד-תאי, ורוטב הבוטנים, שניהם היו מוצלחים מאוד. רוטב הפאד תאי, מתוק וחמצמץ בדיוק במידה הנכונה שדרג פלאים את מנת הנודלס שלנו, ורוטב הבוטנים, אשר יכול לשמש לבישול או כמטבל, נטעם על ידינו כמו שהוא והיה כיפי ועשיר בעל טעמים טובים. עוד ראוי לציין לטובה את רשימת המרכיבים של שני הרטבים.

כדאי להכיר גם את קרם הקוקוס ומי הקוקוס שמציע המותג, הללו מגיעים בבקבוקים שניתנים לשימוש חוזר, וזה הרבה יותר נוח ואידאלי מאשר הפחיות, או קופסאות הקרטון שהתרגלנו אליהן עד היום.

ניתן להשיג ברשתות AM:PM, אניס, שופרסל אונליין, סטופמרקט ומעדניות נבחרות, וכן באתר היבואן ריסטרטו

תבואות. אייל גרניט,
פסטות אורגניות של תבואות/אייל גרניט

פסטות אורגניות ללא גלוטן של תבואות

חברת תבואות המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, השיקה סדרה חדשה של חמישה סוגי פסטה, כולן על בסיס קטניות וללא גלוטן. לדעתנו מדובר במוצר נהדר לא רק עבור נמנעים מגלוטן אלא גם עבור אנשים שרוצים להעשיר את התפריט שלהם בחלבון איכותי וסיבים תזונתיים ולהפחית בפחמימות.

בתור הורים, מצאנו אותו מומלץ במיוחד עבור ילדים שמבחינתם פסטה אפשר לאכול בוקר, צהריים וערב. במרבית הפסטות ניתן להבחין בטעמה של הקטנית, אך בשילוב עם רוטב פשוט היא שודרגה פלאים והמרקם היה טוב.

על הקטנים הייתה אהובה במיוחד פסטה פוסיליני מעדשים צהובות אורגניות שגם צבעה וגם מרקמה וטעמה לא הסגירו שלא מדובר בפסטה רגילה והיא פשוט נטרפה בשניות. גם זו מעדשים כתומות, אולי בזכות צבעה המהמם, התקבלה בברכה אם כי טעמה כבר הזכיר מעט יותר את זה של חומר הגלם ממנו היא עשויה ולא לכולם זה התאים.

מחיר: 17.90 שקלים לאריזה במשקל 250 גרם.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ

פסטות chefcall. יח"צ,
פסטות קפואות מאיטליה/יח"צ

פסטות קפואות של Sapori Antichi

חברת שף כל החלה לייבא לישראל את מותג הפסטות האיטלקי Sapori Antichi והמארזים מגיעים הישר מהמפעל במודנה במצב קפוא, לצד שורה של רטבים קפואים אף הם. הפסטות בסדרה - בהן סוגי רביולי, טורטליני, מזלונה, פנזוטי וגם ניוקי - מגיעות במארזים של 500 גרם עם הוראות בישול מדויקות. בחברה מתגאים שכל הפסטות והרטבים שלהם מיוצרים מ-100% חקלאות איטלקית, ברובה מחוות חקלאיות מאזור המפעל.

מבחינת טעם מדובר בפסטות יציבות, מבצק דק יחסית כך שהמילוי מורגש היטב וממלא את רוב הכיסון, בלי טעמי לוואי המאפיינים לעיתים מוצרי בצק קפואים או מצוננים, עם מרקם טוב אחרי הבישול.
מבחינתנו השיחוק הוא שאפשר לאכול כעת בבית פסטה במילוי איכותי שתעלה במסעדה לא מעט, למשל במילוי כמהין או ארבע גבינות, זאת לצד פסטות לא שגרתיות כמו מזלונה, במחיר משתלם (29-52 שקלים לפסטות, 10-20 שקלים לרטבים).

להשיג באתר שף כל

לקט למרק ירקות מושבניק. יח"צ,
לקט ירקות חתוכים ומוכנים למרק של מושבניק/יח"צ

לקטי ירקות חתוכים ומוכנים לבישול, מושבניק

לכבוד החורף משיק אתר "מושבניק" המאגד עשרות חקלאים ישראליים מגוון לקטים למנות חורף פופולאריות ובהם ירקות טריים שנחתכים בעת ההזמנה ומגיעים נקיים וחתוכים עד הבית הישר אל הסיר או התנור. בין מגוון הלקטים ניתן למצוא לקטים למרקים שונים, לקטים לחמין, ירקות שורש, לאנטי פסטי למוקפץ ועוד. בנוסף קיימים מארזים של ירקות טריים מגורדים, ירקות לחמוצים ולסלטים. הלקטים מגיעים במארזים של 300 גרם ועד קילו.

אין ספק שמדובר ברעיון חביב ביותר לאנשים עצלנים מאוד או עסוקים מאוד, אבל גם מי שלא מוצא את עצמו באחת מן הקבוצות הללו, ימצא את זה נחמד שיש מי שעושה עבורו את עבודת הקילוף והחיתוך וחוסך זמן יקר, כמו שאנחנו אוהבים להגיד "רק לזרוק לסיר" אז הפעם באמת. הירקות טובים ואיכותיים, אך כמובן שזמן המדף שלהם מתקצר ולכן אל תתמהמהו עם הבישול שלהם יותר מדי זמן.

מחיר הלקטים נע בין 10 ל-23 שקלים.

להשיג באתר מושבניק

ממרח טבעוני היינץ. יח"צ,
ממרח טבעוני היינץ/יח"צ

מרח טבעוני HEINZ

"אתם לא חייבים להיות טבעוניים כדי לאהוב את זה", כתוב על הקופסה בה מגיע המיונז הטבעוני החדש מבית היינז. המשפט נכון, כי הממרח הצמחי טעים, ובהחלט מספק את הסחורה כאלטרנטיבה לנמנעים מביצים. אלא שבאופן אירוני, דווקא טבעוניים ידעו להגיד שהמוצר החדש נכנס לתוך שוק רווי ומלא בתחליפים צמחיים למיונז - והמוצר של היינז לא מצליח להתבלט, ואפילו להפך. מה גם שצנצנת הפלסטיק הלא ידידותית לסביבה גם לא ידידותית לצרכן, כאשר חלק ניכר מהמיונז מסרב לצאת בשפריץ ונתקע בקרקעית. בשורה התחתונה מדובר בתחליף טוב לטבעונים שמעוניינים במיונז ועדיין לא מצאו את התחליף המושלם עבורם.

להשיג ברשתות השיווק

קציצות טופו משק ויילר. משק ויילר,
קציצות טופןו עם סלק/משק ויילר

קציצות טופו של משק ויילר

הטופו של משק ויילר היה מוכר בעבר לטבעונים אדוקים בלבד, שחיפשו ומצאו במוצרים שהגיעו ממושב טל שחר איכות ללא פשרות בתוך שוק קטן ונישתי. הצמיחה במספר הטבעונים והצמחונים בישראל הפכה את משק ויילר לשם גדול יותר, ומגוון המוצרים שלהם הפך למוכר לכל מי שמסתובב בסופרמרקטים בישראל. לאחרונה נוספו לקטלוג מוצרי הטופו שלהם שלושה מוצרים חדשים במקפיאים של רשתות השיווק. הקציצות מגיעות בשלושה טעמים וצבעים שונים: קציצת "ויולט" שעשויה מטופו וסלק, קציצת "גרין" שעשויה מטופו, ברוקולי, קישוא ואפונת גינה וקציצת "אורנג'" שעשויה מטופו, בטטה, גזר ודלעת. כמה דקות בתנור והן מוכנות וטעימות (אפשר גם לטגן) ומספקות אחלה תוספת למנת צהריים, שגם ילדים יטרפו. בונוס: גם ילדים שפחות אוהבים טופו התחברו.

מחיר מומלץ לצרכן: 25-27 שקלים.

להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הטבע

ברבריא בייטס. מיכל סודאי,
BAR BARY BITES/מיכל סודאי

BAR BARY BITES

חברת "טבעית מוצרים מן הטבע" משיקה סדרת חטיפי בריאות חדשנית: BAR BARY BITES, ביסים קטנים של טבע במגוון טעמים, 100% רכיבים טבעיים, טבעוני, ללא גלוטן, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר. הסדרה כוללת חטיפי ביס ב-5 טעמים בהם תמר מג'הול עם שקדים וקוקוס בטעם אננס, תמר מג'הול עם לוז, קשיו ושברי פולי קקאו, תמר מג'הול עם קשיו שקדים ופיסטוק, תמר מג'הול עם אגוזי מלך ובננה ותמר מג'הול עם פקאן ולוז בטעם פירות יער.

סך הכל מדובר בנשנוש חביב מאוד, בלי לשים לב אפשר בקלות לחסל שקית ולהתמלא באנרגיה. כשלוקחים בחשבון את העובדה שמדובר בנשנוש בריא יותר מהרבה דברים אחרים שמסתובבים בשוק, בהחלט יש לו לא מעט נקודות זכות. טעם התמרים דומיננטי מאוד, כך שמי שקשה לו עם תמרים מומלץ לו להמשיך הלאה, הכי אהבנו את זה עם פולי הקקאו והאגוזים, ואת זה עם הפיסטוק.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 6.90 - 8.90 שקלים לאריזת 55 גרם.

להשיג ברשתות המזון, המכולות וחנויות הנוחות ברחבי הארץ

כריות קינמון. יח"צ,
כריות קינמון/יח"צ

כריות קינמון

המותג כריות מבית "תלמה" משיק לכבוד החורף, טעם חדש - כריות בטעם קינמון - דגנים במילוי קרם מפנק בטעם קינמון.

הבחירה בקינמון מעט מפתיעה בהתחשב בכך שהמותג כריות פונה בעיקר לקהל הצעיר של ילדים ובני נוער, ולא היינו בטוחים שטעם הקינמון ידבר אל לבם. עם זאת, הנסיין בן הארבע התאהב במוצר. כשפותחים את השקית עולה ארומה חזקה של קינמון, ועבורנו זה אכן שידר חורפיות. מדובר במוצר לא רע בכלל, הכריות שומרות על פריכותן, וקרם הקינמון אכן מפנק כמובטח, טעים עם חלב, וגם סתם כנשנוש חורפי.

מחיר מומלץ לצרכן: 19.90 שקלים.

להשיג ברשתות השיווק

אלכוהול

בירות קלוצמן. אחיעד דנציגר,
הבירות של קלוצמן/אחיעד דנציגר

הבירות של קלוצמן

משפחת אלון, במקור קלוצמן, היא משפחת חקלאים מעמק חפר שמתמחה זה עשרות שנים בגידול הדרים בדגש על הדרים נדירים וזני לימונים יחודיים. בשנת 2019 לקחו בני המשפחה, האב ושני בניו את אהבתם לבירה והחלו לייצר בירת הדרים. כל בירה נקראת על שם הדר אחר שקליפותיו מתבלות אותה.
בין הבירות שהם מייצרים תוכלו למצוא בירת קפיר ליים ((Bitter 5.2%, בירה קלמנסי (Pale Ale 4.5%), בירה ברגאמוט ((Sezon 6.2% ואינטרדונאטו (IPA 5.2%).

לכולן ארומה נהדרת של פירות הדר ומרירות משתנה בהתאם לסוג. עלינו היו אהובות במיוחד הקלמנסי שהיא בירה מתובלת בקליפות הדר הקלמנסי הנדיר שמקורו מאזור הפיליפינים ומלזיה ובירת הברגאמוט המחוזקת והארומטית בזכות השימוש בהדר הייחודי המגיע מאזור סין ומשמש בין היתר בתיבול תה הארל גריי, בתעשיית הקוסמטיקה ובקנדיטוריה. מומלץ.

להשיג באתר של קלוצמן

קאווה וילרנאו ופרוסקו מיונטו. יח"צ,
קאווה וילרנאו ופרוסקו מיונטו/יח"צ

קאווה וילרנאו ופרוסקו מיונטו

הביעבוע הישראלי ההולך וגובר לקראת חגיגות סוף השנה (2021 אולי לא הייתה 2020, אבל כדאי שגם אותה נשים מאחורינו בהקדם, לא?) תוגבר לאחרונה בשתי גירסאות של יקב וילרנאו מקטלוניה, ואחת של יקב מיונטו האיטלקי.

מדובר בקאווה ברוט רזרבה רוזה מענבי גרנאש ופינו נואר, עם מרקם עדין יחסית לז'אנר וארומה פרחונית-פירותית אלגנטית, ובקאווה ברוט רזרבה קלאסית יותר ובועתית מעט פחות ממה שהתרגלנו אליו (בקטע טוב). תג המחיר של שתיהן (55 שקלים לבקבוק בחנויות "יין בעיר", או כחלק ממארז חגיגי יותר) והלוק הצבעוני שלהן, גאודי סטייל, הופכים אותן למתנה ראויה, או לרכישה עצמית משמחת.

הצלע השלישית של משולש הבועות הזה (גם כן 55 שקלים, גם כן ב"יין בעיר") הוא פרוסקו ברוט DOC מענבי גלרה, שנהדר כמשקה סילבסטר, מעודן מאוד בבועתיות ומרשים בלוק כתמתם-חם.

גרואה סלקשן ברוט. יח"צ,
גרואה סלקשן ברוט/יח"צ

הצפת המבעבעים הסילבסטרית כבר הצליחה לבלבל אותנו מעט, והמדפים מתפקעים מאפשרויות. בגלל זה, ובגלל שגם במסיבה שלכם יהיו אנשים שעדיין יטרחו לציין כי שמפניה מגיעה רק ממחוז שמפיין, פתחנו בקבוק של יקב GRUET הצרפתי.

מדובר ביקב משפחתי ותיק *ממחוז שמפיין*, שמציע כעת "גרואה סלקשן ברוט", יין לבן מבעבע מתערובת של ענבי פינו נואר, שרדונה ומעט פינו מניו.

היין, חלק מההיצע הרחב ב"שוק המבעבעים" של "דלי וינו" (מרכז פיאנו בנתניה), מצליח לשמור על תדמית צרפתית קלאסית ומעודנת. הוא דורש צינון כמובן, ומציע לאחר מכן ארומות פירותיות נוכחות אך בלתי משתלטות, תמורה מוצלחת מאוד למחיר (159 שקלים), והבטחה אופטימית לשנה הבאה.

קוקטייל ג'ין. יח"צ,
קוקטייל ג'ין של בנא משקאות/יח"צ

קוקטייל ג'ין במארז ליטר וחצי

מבעבעים זה מאסט, אבל המסיבה שלכם (או המסיבה שאליה הוזמנתם ואתם לא יודעים מה להביא אליה) דורשת גם קוקטייל, ורצוי כזה שלא מצריך התעסקות מתישה. בכל זאת, כל המיקסולוגים תפוסים בדקות האלה. לנישה הנדרשת הזאת נכנסה רשת "Nordic By Nature" הדנית, שארזה ליטר וחצי של קוקטייל מבוסס ג'ין לתוך קופסת קרטון, פיתחה ידית מזיגה נשלפת בילט-אין וידית נשיאה נוחה מלמעלה, ופינתה קשב לכל מה שחשוב באמת.

המשקה, שמשווק פה על ידי רשת "בנא משקאות", מגיע בגירסת פטל שחור או מנגו (139.90 שקלים) ועם 11.5% אלכוהול מכובדים מספיק לדרינקים הראשונים של הערב. האחרונה הייתה טיפונת מתקתקה מדי עבורינו, אבל פיצתה בטעם טוב, בנוחות, בכמות ובאי-התעסקות.

נגרוני. יח"צ,
נגרוני/יח"צ

נגרוני רדי-טו-דרינק

עשרות שנים של טפטופים למכורים יודעי דבר התפתחו בשנות הקורונה למזיגה בלתי פוסקת של נגרוני ברחבי העולם, וכעת הקוקטייל הקלאסי יכול לחגוג את עצמו די בצדק - אם בשבוע שלם של בר-הופינג מקומי, או בבקבוק ייעודי לצריכה ביתית. השילוש האלכוהולי המוצלח - קמפרי, ג'ין, ורמוט אדום - שהוא נגרוני הומצא בתחילת המאה הקודמת בפירנצה ולא השתנה מאז. יש גירסאות מתוחכמות יותר או מתחכמות יותר, אבל כאן הקלאסיקה לא דורשת ניעור, והבקבוק החדש מבית קמפרי דורש עוד פחות מזה.

מדובר במהדורה מוגבלת ומבוקבקת של הקוקטייל (99 שקלים), רדי-טו-דרינק ומצפה להשתדך רק עם כוס נמוכה וקרח (ועם קליפת תפוז אם אתם בעניין של בירמון ביתי קל). התוצאה ראויה, טעימה מאוד ומצדיקה את השם.

בניגוד ללא מעט קוקטיילים אחרים, עירבוב נגרוני בבית לא מצריך מלכתחילה יותר מדי כישורים, אבל בקבוק מהסוג הזה, מוכן למזיגה ולא מחלטר עם המרכיבים, יקצר לכם את הדרך באופן משמעותי, ויאפשר לכם לעשות את מה שאתם אוהבים בלי להכאיב בראש - לא לפני, לא במהלך, וגם לא אחרי הדרינק. ככה זה עם קלאסיקות.

גלמורנג'י. יח"צ,
גלמורנג'י/יח"צ

Glenmorangie

המזקקה הסקוטית הוותיקה חיבקה את החורף בשנה שעברה, ראתה כי טוב, והשיקה מהדורה מוגבלת חדשה לעונה הקרה. מדובר ב-Glenmorangie - A Tale of Winter, גירסת הקמין הבוער שמשווקת בישראל על ידי IBBLS, ומציעה 810 בקבוקים מקומיים בלבד (269 שקלים).

ההצהרות המוקדמות מתמקדות בחמימות הטבעית של הוויסקי ומחברות אותו לצניחת הטמפרטורות, עם הבטחות לפירות, דבש, טופי ואגוזי ברזיל, ש"סרוגים יחד עם קינמון, גינ'גר וציפורן". בפועל, מדובר בלגימה חורפית בהחלט, מחממת איברים ומשחררת ראש. הוויסקי המוצלח בשגרה התיישן פעם נוספת, הפעם בחביות שאירחו קודם לכן יין מרסלה, התעטף מיתוגית וקנספטואלית בבגדים מתאימים ונשלח לחנויות. התוצאה עמוקה מאוד, פירותית ומלהיטה, או במילים אחרות - משקה חורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully