וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראסיף 33: מסעדה חדשה לחמודי עוקלה בחיפה

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 13:17

השף חמודי עוקלה חוזר לעיר הנמל עם האוכל שאנחנו הכי אוהבים בעולם

טרטר ים ופלאפל יוגורט לימון. אפיק גבאי,
טרטר ים ופלאפל יוגורט בראסיף 33/אפיק גבאי

סצנת האוכל המקומי קולטת אליה מדי שנה אין ספור פליטי תכניות ריאלטי אוכל. מדובר אולי בתואר מעט מעליב, שכן בניגוד לתכניות ריאלטי דוגמת האח הגדול, הישרדות וכיו"ב, כאן מדובר (בדרך-כלל) באנשים עם כישרון בבישול, שהציגו יכולות מרשימות, עם נגיעה לעולם האוכל, חלקם אף עבדו בתחום עוד קודם, אך גם הם, במידה מסוימת נפלטים לעולם הגדול, בתחושה שהשמיים הם הגבול, עד שהמציאות האכזרית טופחת על פניהם.

מעטים מכל אותם מאות, מצליחים להותיר חותם בתחום, להישאר רלוונטים (ולא רק באינסטגרם), לעמוד בראשה של מסעדה מצליחה, ואז עוד אחת. לאחד מאותם יחידי סגולה קוראים חמודי עוקלה. 8 שנים עברו מאז השתתף עוקלה בעונה הראשונה של "משחקי השף". הוא אפילו לא הגיע לגמר או לחמישייה האחרונה, אלא דווקא למקום ה-9.

כל זה כמובן לא משנה היום.

חמודי. אפיק גבאי,
חמודי עוקלה, התברג גבוה גבוה בתעשייה/אפיק גבאי

את השם של עוקלה קשה היה לפספס בשנים האחרונות. את דרכו המקצועית לאחר התכנית החל חמודי במסעדת מגדלנה. בראש המסעדה עמד אמנם השף יוסף (זוזו) חנא, אך היה זה חמודי שקיבל אל ידיו את המושכות, ונתן לה את הטוויסט של המטבח הערבי המודרני, שכל כך ייחד אותה.

לאחר מכן פנה עוקלה לדרך חדשה, ועמד בראשה של מסעדת איטליאנו דה לה קוסטה החיפאית, כשזו נפתחה. את החיבור האיטלקי-ערבי, שלא מעט הרימו גבה לגביו, צלח חמודי בחן האופייני לו.

לפני כשנה, עזב חמודי את איטליאנו, והצטרף כשף לבר הקולינרי סמא, בעכו. החיבור של עוקלה, לאחים ברגוט, מסעדנים בני העיר עכו, נחל הצלחה גדולה וקצר שבחים רבים, והוא גם מונה לעמוד בראשה של מסעדת אל מרסא, השייכת גם היא לצמד האחים. כעת חוזר חמודי, יחד איתם, אל חיפה, ויחד הם פתחו השבוע בר אוכל בהובלתו.

עוד בוואלה!

6 המלצות חיפאיות לפודיז עם ילדים

לכתבה המלאה
סיגר שוק טלה. אפיק גבאי,
סיגר שוק טלה בראסיף 33/אפיק גבאי

'ראסיף 33' זה שמו של המקום החדש. שמו (רציף בערבית), כבר מרמז על המיקום שבחרו עבורו - מול נמל חיפה, במרכז העיר התחתית (שהפכה בשנתיים האחרונות לאחד האיזורים הכי שווים בארץ מבחינה קולינרית). במטבח של ראסיף 33 מנסה עוקלה לתת ביטוי לכור ההיתוך הקולינארי ולשווקים של חיפה.

התוצאה היא תפריט של מנות שמבטאות את פרשנותו האישית לפסיפס הצבעוני של העיר, עם מנות מהמטבח הערבי-גלילי שמושפע מואדי ניסנס והאזור בשלל טכניקות בישול וחומרי הגלם טריים של הדרוזים והערבים. בין המנות בתפריט תמצאו למשל טונה נייה פריקה עשבי בר קצוצים ווינגרט עגבניות צלויות בטאבון (72 שקלים), דג קצוץ בעלי חסה, אריסה, בורגול, צ'יפס כרישה וכמון נענע מיובשת (64 שקלים) סיגר שוק טלה ציזיקי קישואים עמבה מעודן וגרגירי נחלים (69 שקלים) ספיחה בטאבון גרגיר כבש טחון בצלים סומק וצנוברים (67 שקלים) ועוד.

ראסיף 33 - תמונת מסעדה. אפיק גבאי,
ראסיף 33, שילוב של ישן וחדש/אפיק גבאי

החלל של ראסיף 33 גבוה ומרווח, סמוך לקו הים, על העיצוב הופקד סטודיו SalehAliKhalil שדאג לתת כבוד למראה הגולמי של המבנה, תוך מטרה לחשוף את עברו ולשמר את זיכרונותיו, לצד עיצוב עדכני. לאורך כל חלל המסעדה נבנה מטבח פתוח, שצידו החיצוני הוא בר ישיבה והוא משתלב בחלקים המעט סדוקים ומקולפים המהווים את סיפורו הראשוני של החלל.

לדברי עוקלה: "לחיפה המון פנים עם מורשת קולינארית ענפה ומסקרנת. בכל פניה בעיר נחשפים למגוון קולינרי עשיר שנתן לי המון השראה בבניית התפריט בראסיף ואפשר לי לתת רבדים נוספים למטבח הערבי שמהווה את עמוד השדרה של הסיפור הקולינרי האישי שלי שנטוע עמוק בגליל. אל הסיפור הזה נוסף עכשיו פרק חדש שגורם לי להתרגש".

ראסיף, רחוב העצמאות 33, חיפה, 04-6638072 , שעות פעילות בתקופת ההרצה: ראשון -שבת החל מהשעה 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully