וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שהצ'יפס מאתמול ישאר קריספי וטעים גם היום? זו השיטה הנכונה לחמם אותו

8.5.2022 / 0:01

כל צ'יפס שתחממו ביום למחרת לא יהיה טעים וקריספי כמו במקור, אבל זוכת המקום השני בפרסי הפיש אנד צ'יפס הלאומי לשנת 2018 טוענת שגילתה את הסוד לחימום חוזר של צ'יפס המונעת ממנו לצאת ספוגי ולח

שיטה לחימום שאריות צ'יפס במיקרוגל/ponyo

בעוד שמשאריות פיצה אפשר ליהנות גם כשהן קרות וגם אם מחממים אותן ביום למחרת, שאריות של צ'יפס מיועדות בדרך כלל לזריקה - בעיקר כי חימום במיקרוגל גורם להן לצאת ספוגיות ולחות ולאבד את טעמן המקורי. למזלנו, טוב שיש לנו את זוכת המקום השני של פרסי הפיש אנד צ'יפס הלאומי לשנת 2018 שתלמד אותנו איך לחמם מחדש צ'יפס מאתמול ולהשאירו יבש, קריספי וטעים.

מומחית הצ'יפס מגדה גאנאה, מ- The Real Food Cafe שבסטירלינגשייר שבאנגליה, יודעת על מה היא מדברת כשזה מגיע לחימום חוזר של צ'יפס. בשיחה עם Metro.co.uk אמרה מגדה: "הסיבה העיקרית לכך שהצ'יפס יוצא ספוגי בחימום חוזר היא לחות. תפוחי אדמה מלאים בלחות שמשתחררת כאשר מחממים אותם מחדש, במיוחד במיקרוגל או בתנור שבהם האדים לא יכולים לברוח". השפית טוענת שניתן לחמם שאריות צ'יפס מאתמול מבלי לאבד את המרקם והטעם שלהן - כל עוד משקיעים בזה קצת זמן. יש לכם זמן?

תחילה, מיד לאחר שסיימתם לאכול מהצ'יפס, מגדה ממליצה לקרר את השאריות בהקדם האפשרי ולהכניס אותן למקרר עם "כיסוי רופף", שכן איטום מלא עלול לגרום לצמיחת חיידקים. לאחר מכן, כשמגיע הזמן לחמם מחדש, הקפידו לייבש את הצ'יפס בנייר סופג או להשתמש במלח כדי להוציא ממנו עודפי לחות. לדברי מגדה, חשוב שהצ'יפס שלכם יהיה יבש לפני שאתם ניגשים לחמם אותו מחדש.

צ'יפס וקטשופ. ShutterStock
נשאר לכם צ'יפס? שלא תעזו להכניס למיקרו/ShutterStock

חכו רגע עם המיקרוגל. מגדה מציעה שיטה אחרת: "יש לחמם את הצ'יפס כך שהמים יוכלו לברוח. הדרך המושלמת לחמם מחדש צ'יפס היא לטגן אותו בשמן עמוק, אבל טיגון במחבת יכול לעבוד באותה המידה. השתמשו במחבת חמה מאוד עם מעט שמן. לחלופין אפשר לצלות את הצ'יפס על אש גבוהה, אבל להזיז אותו באופן קבוע כדי שלא ישרף".

והנה עוד אופציה:

גורו האוכל מתעקשת שיש להימנע בכל מחיר מחימום במיקרוגל כשזה מגיע לצ'יפס, גם אם אין ברירה אלא "לאכול את כל הצ'יפס בפעם הראשונה". היא סיכמה: "אם אתם מתכוונים לחמם את שאריות הצ'יפס, תתחילו בלייבש ותעברו לבישול על אש גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully