וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הראשית מציגה: קנס של 2000 שקלים למסעדה שפרסמה לחמניות כשרות לפסח

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 21:17

המסעדה הטבעונית "גודנס" פרסמה לקראת פסח כי יימכרו במקום לחמניות כשרות לפסח, זאת על אף שהמקום אינו כשר, הרבנות הראשית קנסה אותם ב-2000 שקלים, על "הונאת הציבור", ולנו נגמרו המילים

לחמניות כשרות לפסח מקמח מצה. ShutterStock
לחמניות כשרות לפסח, מסתבר שלא לכולם מותר למכור/ShutterStock

זה לא סוד שהרבנות בישראל, מערימה קשיים רבים על עסקי המזון בארץ. גם עבור מי שבוחר לשחק לפי חוקי המשחק, ולהוציא תעודת כשרות (שכרוכה בלא מעט הוצאות של תשלום חודשי למשגיח, זאת בלשון המעטה), אבל גם עבור מי שלא מוכן להשתתף במשחק, אבל מעז להתשמש במושג "כשר" עליה כמובן, יש לרבנות מונופול.

מי שלמדה זאת על בשרה הפעם, היא איליאל יהב, בעלת המסעדה הטבעונית גודנס, ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב. בפוסט שהעלתה לפני זמן קצר בפייסבוק, היא מתארת את השתלשלות העניינים, שכנראה שוברת כמה שיאים של חוצפה מצד הרבנות.

כך היא כותבת "הפוסט התמים שעלה לנו 2,000 שקלים! יש עוולות שלעיתים גורמות לי למרוט שיערות. ואני כבר בת 44 ובאמת שחבל. אז מה קרה אתם שואלים?

יש לי מסעדה במעוז החילוניות הישראלית - רחוב קינג ג'ורג' בת"א. רצה הבורא והמסעדה לא כשרה. לא רק שהיא לא כשרה, מעולם לא טענו שהיא כזאת. ובכל זאת החליטה הרבנות הראשית לקנוס אותי ב-2,000 שקלים על "הונאה בכשרות". על הקיר שלנו לא מופיעה תעודת כשרות של הרבנות, לא כשרות של צהר, ארגון כלשהו ואפילו לא כשרות עצמית כזאת. בכל מקום שהעובדים נשאלים הם מסבירים שאנחנו לא כשרים. אנחנו פתוחים בשבת. נכון שאנחנו טבעונים, אין לנו בשר, חלב או ביצים אבל הוצאת כשרות היא עולם שלם של נהלים, דקויות, הקפדות מסוימות וכמובן כוללת תשלום נכבד בכסף לגוף הזה - הרבנות הראשית. ואת זה אנחנו לא עושים".

הפוסט של גודנס. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של גודנס/צילום מסך, פייסבוק

ואז היא ממשיכה "מישהו ברבנות מאד התרגז שאנחנו לא משלמים עבור משגיח והחליט לגבות את הכסף בדרך אחרת. התכבד הפקח שנתן את הדו"ח, נכנס לפייסבוק של המסעדה והחליט שאנחנו מטעים את הציבור בכך שכתבנו שיש לנו גם לחמניות כשרות לפסח. תביטו בבקשה על הפוסט הזה ותגידו לי האם מישהו מכם יכול להסיק ממנו שאנחנו כשרים? מתברר שבמסגרת ה"חוק להונאה בכשרות" הרבנות הראשית אוסרת על עסק לכתוב שמוצר ספציפי בו כשר (גם אם הוא כשר) מחשש להטעיה שהמסעדה עצמה כשרה".

ועוד היא ממשיכה "אילו הייתי מסעדה כשרה - האם היה צורך לכתוב שהלחמניות כשרות? הרי ברור כשמש שבעסק כשר הלחמניות בו כשרות! האם בעסק כשר תתקיים מכירת חמץ כפי שכתוב בפוסט?
מיותר לציין שאמת דיברתי. אכן הלחמניות שלנו היו גם כשרות לפסח במפעל עם כשרות (שמשלם למשגיח!!). עד לאן גבולות ההזייה של הגוף הזה יכולות להגיע? בקיצור, הגשנו בקשה לביטול הדוח. תחזיקו לנו אצבעות ותתפללו שהיושרה וההיגיון יהיו נר לרגליהם כשם שהלכות צער בעלי חיים הינם נר לרגלינו".

עוד בוואלה!

נורי: בשוק הכרמל היה חסר רק דבר אחד. עד עכשיו

לכתבה המלאה
פיש אנד צ'יפס של גודנס. גודנס,
פיש אנד צ'יפס טבעוני של גודנס/גודנס

איליאיל וגודנס הם כמובן לא היחידים, ישנם עשרות, אם לא מאות עסקים בארץ, שאינם כשרים, אך מגישים בפסח לחמניות כשרות לפסח (ואף מצהירים על כך), האם גם הם הולכים לחטוף כעת את הקנס המופרך?

זוהי לא הפעם הראשונה, שעסקי אוכל נופלים לגחמות של הרבנות, בפעם הקודמת היה זה פלאפל התאומים שחטף מהם, אחרי שבחרו להפסיק לשלם לרבנות (וקם על הרגליים בגדול) אך הפעם מדובר בעסק שמעולם לא התיימר להיות כשר, אלא רק ציין כי מוצר שנמכר בו כשר. כנראה שגם זה אסור בישראל של 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully