וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשרה, אבל לוהטת: מסעדת דגים חדשה מול חוף הים של תל אביב

13.7.2022 / 10:30

דרינק במזגן מול השקיעה, לצד כמה מנות קטנות של דגים טריים, ירקות איכותיים ופסטה טרייה. מסעדת מנרה החדשה נשמעת לנו כמו בילוי הקיץ המושלם

מנרה. אסף קרלה,
מנרה. מסעדת דגים לבנטינית כשרה/אסף קרלה

אל רשימת המסעדות השוות עם נוף לים, שפרסמנו כאן רק בסוף השבוע האחרון, יש כעת מצטרפת חדשה, מנרה שמה. נכון, היא אמנם חדשה מהניילונים, נפתחת ממש היום לקהל הרחב, אבל נתוני הפתיחה שלה (כן, גם הנוף, אבל לא רק, מבטיחים במיוחד).

מנרה ("מגדלור" בערבית) היא מסעדת דגים לבנטינית השואבת השראה ממדינות הים התיכון. מאחורי המסעדה עומדת קבוצת tyo והיא שוכנת בקומת הכניסה של מלון שרתון המתחדש. מהחלונות הגדולים, כאמור, ניבט נוף פנורמי מרהיב של הים, ובאנסמבל מושלם ומתבקש, תפריט המסעדה מתבסס בעיקר על דגים.

מי שנבחר לעמוד בראש המסעדה, הוא השף נמרוד הדס, שאמנם אינו שם מוכר בסצנה המקומית, אך ברזומה שלו נמצאות 15 שנות ניסיון, בהן עבד כטבח, סו-שף ומנהל מטבח בכמה מהמסעדות הנחשבות בארץ - טוטו, רפאל וטורקיז. כעת, בגיל 36 הוא עובר לקדמת הבמה ולוקח את המושכות לידיו.

מנרה. אסף קרלה,
דגים בצלחת, נוף לים. אנסמבל מושלם/אסף קרלה

התפריט של מנרה מבוסס על דגה מקומית טרייה, והדס מעיד כי הוא לא מחפש להמציא את הגלגל, אלא "לעשות אוכל טעים, לא מתחכם ונטול מניירות, כזה שלא שם יותר מדי מרכיבים על הצלחת ומפנה את הבמה לחומר הגלם".

איך זה בא לידי ביטוי בפועל? התפריט מורכב מ-3 חלקים: Island - מנות פתיחה - צלחות קטנות שפותחות את התיאבון ושבאות טוב עם כוס יין או קוקטייל; ביניהן למשל לקרדה טורקית, צלחת שרקוטרי מהים, סרדינים טריים בכבישה עדינה על ברוסקטה, סלט ביצים, לאבנה מעושנת, פלפל שושקה באש חיה מוגש לצד גבינת המאירי, לחם טאבון שטוח עם קרעי דג לבן ופוקצ'ה שיצרו במסעדה בשיתוף עם אדון שיפון (132-28 שקלים למנה).

חלקו השני של התפריט, Land, מורכב ממנות שעושות כבוד לירקות, סלטים וכיסוני פסטה טרייה. בין המנות: סלט עשבים ירוקים, חציל שרוף, כיסוני גבינות, רביולי בשר חצילים ובושה, טורטליני ארטישוק ירושלמי, בשר בטטה לבנה חרוכה, אספרגוס צלוי בג'וספר ועוד (78-56 שקלים למנה).

חלקו השלישי והאחרון של התפריט - Sea, מורכב ממנות של דגים נאים, ומנות עיקריות של דגים בטכניקות עשייה שונות. בין המנות: מוחאמה, קרפצ'ו דג ים/טונה אדומה, טרטר יוזו, פוקאצ'ה דג, דניס מטוגן/דגי ים מטוגנים, פילה דג ים ופסטה פיצ'י אליו אוליו, קבב לוקוס, לברק שלם בטאבון, שיפוד לוקוס בתנור פחמים ועוד (184-84 שקלים למנה).

עוד בוואלה!

לא השגתם קראנץ' פיסטוק? ככה תעשו את זה

לכתבה המלאה
מנרה. אסף קרלה,
מנרה. נותנים לחומר הגלם לדבר/אסף קרלה

"אני רוצה שאנשים ירגישו בנוח לבוא לכאן גם לבילוי ולארוחה פחות מחייבת כזאת שמתחילה עם כמה צלחות קטנות ודרינק, עוברת למנת ביניים של ירק וחצי מנה פסטה ומסתיימת בדג נא - ממש לא חייבים להגיע למנה העיקרית, למרות שיש כאן לא מעט מנות עיקריות" אומר השף נמרוד הדס, ולנו זה נשמע כמו בילוי הקיץ האולטימטיבי מול השקיעה.

מנרה, מלון שרתון תל אביב, ראשון-חמישי, 18:00-24:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully