וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפים בוורוד: יינות רוזה לראש השנה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 20:05

ראש השנה ממשיך להתקרב ומירה איתן ממשיכה לתת עבודה ולהמליץ על יינות שיהפכו את החג לעוד יותר שמח. שתהיה לכולנו שנה וורודה

בתקופת החגים, כולם קונים יין. גם אלו שלא נוהגים לצרוך יין באופן קבוע בשאר ימי השנה. לקראת חגי תשרי משתחררים הרבה יינות מקומיים למדפי חנויות היין ורשתות השיווק. המבחר הולך וגדל משנה לשנה והיינות המקומיים רק הולכים ומשתפרים. בחודש האחרון טעמתי הרבה יינות טובים, מיקבים גדולים ועד לקטנים, כאלה שיתאימו לחובבי יין מתחילים ולסקרנים, גם כאלה שיסבו הנאה לאניני טעם מיומנים ומתוחכמים, וגם למי שמחפשים יינות נגישים ובעיקר טעימים. והפעם יינות רוזה.

עד לפני עשור או שנים נחשבו יינות הרוזה ליינות נחותים, מעין תוצר לוואי של היינות האדומים. בשנים האחרונות, אולי בגלל ההתחממות הגלובלית שמעבירה את כולם ליינות מצוננים ומרעננים, ואולי בגלל איכותם הטובה של יינות הרוזה, הם תופסים מקום של כבוד בעולם היין המודרני, ולעתים המחירים בהתאם.

יין רוזה נמזג לכוס. ShutterStock
וורוד זה לא רק צבע/ShutterStock

יקב בנימינה &Wine רוזה גרנאש וסירה

מתוך ההבנה שיין ואוכל נועדו ללכת יחדיו יצרו ביקב בנימינה סדרה שמתעתדת למצות את ההנאה שמקורה במפגש בין שף ליינן, בין מנות מסוימות המתחברות ליינות שונים. הרוזה היבש שודך לדגים. ענבי גרנאש וסירה שיצרו יין ארומטי ורענן עם ניחוחות פרי אדום וחמיצות מרעננת בפה. המחיר: 60 שקלים.

יקב בנימינה Wine & כל הבקבוקים. יח"צ,
הסדרה הקולינארית של יקב בנימינה/יח"צ

יקב רקנאטי, רוזה 2021

הרוזה של יקב רקנאטי, שהעתיק את מקומו לאזור הגליל העליון, בסמוך למרבית כרמיו, מורכב מענבי סירה ופטיט סירה מכרמים ברמת הגולן. התוצאה יין הרמוני עם ניחוחות שופעים של תותים, דובדבנים ושזיפים, המלווים בחמיצות רעננה ואיזון טעמים נעים. מהנה גם כאפריטיף וגם עם אוכל. המחיר: 79 שקלים.

יקב רקנאטי רוזה. יח"צ,
גם כאפריטיף וגם עם אוכל/יח"צ

יקב יתיר, הר עמשא, רוזה 2021

כמו כל יינות יקב יתיר, גם הרוזה לא מנסה להתחרות ביינות רוזה אחרים ומציג אופי ברור משל עצמו. רוזה יבש מענבי גרנאש ומורבדר ממספר חלקות ביער יתיר, שלאחר התסיסה הושאר במכל עץ גדול לעוד חצי שנה. יין רענן ומינרלי, ניחוחות תותים והדרים ובפה שפע פרי וחמיצות נעימה. לגמרי רוזה לאוכל ים תיכוני. המחיר: 105 שקלים.

יקב יתיר, הר עמשא רוזה. איל קרן,
אופי ברור משלו/איל קרן

יקב רזיאל, רוזה 2021

רוזה יבש מבית רזיאל, יקב הבן של קסטל, שמפליא לעשות ביין האדום וכאן גם ברוזה. ענבי מורבדר, גרנאש וסירה שהתפתחו שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות. ניחוחות פירותיים בולטים ורעננות בולטת. בפה שפע טעמים, עשירים ומאוזנים, חמיצות נהדרת וסיומת ארוכה ורכה. נהדר לאוכל. המחיר: 139 שקלים.

יקב רזיאל רוזה. יח"צ,
נהדר לאוכל/יח"צ

רוזה מיראבל פרובנס כשר

אל היינות המקומיים מצטרף השנה רוזה בגרסה כשרה מבית מיראבל, אחד היצרנים שתרמו רבות לפריחת יינות הרוזה מפרובנס. היין, שהחל כפרי שיתוף הפעולה בין בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי לבין משפחת היין פרין, הוא רוזה שהתבגר בחלקו על שמריו מענבי סינסאו, גרנאש, סירה ומעט רולה.

מיראבל רוזה פרובאנס כשר. יח"צ,
אופי פרובאנס קלאסי/יח"צ

רוזה בעל אופי פרובנס קלאסי, רענן ומורכב, ניחוחות עדינים של תותים ופרחוניות עדינה, ומרקם חלקלק נעים בפה. המחיר: 119 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully