וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאים לנו: היינות שיריצו אתכם למטבח

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 11:07

כשהיא בונה תפריט לארוחת שישי, היא בוחרת קודם כל את היינות. טליה לוין מכינה ארוחת קיץ, עם שני יינות חדשים מהסדרה שתעזור לכם להתאים אוכל ויין

תמיד אהבתי לחבר בין יין ואוכל, קצת כמו אקססוריז שמשלימים את השמלה שהשקעת בה. אף פעם אני לא יודעת אם התכשיטים המשלימים הם אלה שעושים את כל הלוק או השמלה עצמה, ומה בא קודם הביצה או התרנגולת? ולפעמים אני מודה שככה אני מרגישה גם עם יין וקולינריה. אני עובדת על תפריט אירוח מושלם, ותפריט יינות מתאים, כדי שאף אחד לא יאפיל על השני אבל השילוב יהיה מנצח.

לאחרונה חזרתי לארח. זו בדיוק העונה שעושה לי חשק לעמוד במטבח ולנסות מתכונים חדשים. אבל מכיוון שאני לא מתיימרת להבין יותר מידי באוכל, בואו נודה על האמת - אני מבינה יותר ביין, אני תמיד מחליטה לעשות עבור האורחים שלי את ההיפך. להחליט על תפריט יינות ומשם לגזור את התפריט. הפעם החלטתי לבנות תפריט קיצי מובהק לארוחת שישי שאנחנו עושים מידי פעם על הגג. תפריט שמתבסס על רוזה ויין קינוח לבן.

עוף ביין במסעדת אחוזת בית 3. דרור עינב
מה בא קודם היין או התרנגולת/דרור עינב

היין שהריץ אותי למטבח

מתוך ארסנל היינות הרבים שיש לי במקרר, החלטתי הפעם לבחור שני יינות מהסדרה החדשה של יקב בנימינה, סדרת WINE & שכוללת 7 יינות מעניינים שמטרתם להתחבר לקולינריה, מעין שילוב של שף ויינן אם תרצו. והשף הוא אתם. נחשפתי לסדרה בשבוע שעבר וכמובן שלא התאפקתי ונכנסתי מיד למטבח.

עוד בוואלה!

מתאים לנו: סדרת היינות שמתמקדת בקשר בין יין לאוכל

לכתבה המלאה

אחת שתיים שלוש - דג מלוח

היין: בנימינה & Wine רוזה (90% גרנאש, 10% סירה). המנות: קרפצ'יו, סלטים וסלמון. רוזה הוא הכוכב של העונה, בפרט כשהוא מורכב מגרנאש וסירה, זנים קולינריים, דומיננטיים אבל לא בועטים מידי, הטעם מורגש בפה ועושה חשק לנשנוש מנות דגים בצד להשלמת החוויה הקולינרית.

אני חושבת שזו הפעם הראשונה ששמתי לב שרוזה מהסוג הזה מתאים יותר עם מנות דגים מאשר יינות לבנים. אולי כי אנחנו מחובבי הסלמון והמלוחים למיניהם ומשהו בשילוב הטעמים (חמיצות ומתקתקות יחדיו) מקפיץ גם את הארוחה וגם את הטעם העשיר של היין. לא חובה, וזו רק המלצה אישית שלי - זרקתי במהלך הערב קוביית קרח קטנה לכוס שגם אווררה את הדומיננטיות של התבלינים, וגם פתחה לי את החך.

סלמון עם שעועית ירוקה ועגבניות שרי בתבנית אחת. אלון מסיקה
מתאים לו רוזה/אלון מסיקה

סיי צ'יז

אני מודה שקשה לשכנע אותי להגיש יינות חצי יבשים. כדי שאמליץ לכם כאן על יין חצי יבש שהוא בהגדרה מעין יין לקינוח הוא יצטרך להיות ללא טעמי לוואי מתקתקים. ליינות חצי יבשים אני אמנם מגיעה תמיד סקפטית אבל לשמחתי הרבה בזמן האחרון אני מבינה שזו סטיגמה, ושאני צריכה לפתוח את הראש לטעמים חדשים.

הבלנד הלבן בסדרה מורכב מחמישים אחוזי גוורצטרמינר, שלושים סוביניון בלאן, ועשרים אחוז מוסקט קנלי. זה מסקרן לכשעצמו לברר איך המתיקות והארומטיות של הגוורצ והמוסקט ישתלבו עם החמיצות של הסוביניון בלאן. ספויילר: זה משתלב נפלא.

ניו יורק צ'יז קייק. ShutterStock
ניו יורק צ'יז קייק. מתכון אצל טליה בפרטי/ShutterStock

אחרי טעימה ראשונית לבד לא יכולתי לנחש שמדובר ביין חצי יבש, ומיד ציוותתי אותו לקינוח. ומכיוון שהוא לא מאד מתוק, אפשר בהחלט לשתות אותו לצד גלידות או לצורך העניין, הקינוח האהוב עליי: ניו יורק צ'יז קייק. הבלנד הנהדר הזה משתלב יופי גם עם הקרייב האישי החדש שלי: יין וקוביות שוקולד אגוזים. כמובן שגם מאפים ילכו עם היין הזה באופן מושלם, וסוגר פינה. מה שכל ארוחה צריכה.

את יינות הסדרה ניתן להשיג בחנויות ובאתר רשת "יין בעיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully