וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתכון הטוב בעולם: שף חשף מרכיב סודי להכנת תפוחי אדמה קריספיים בתנור

15.12.2022 / 23:52

השף הולי בנרדון טוען שיש בידו את המתכון המושלם להכנת תפוחי האדמה בתנור הטובים ביותר בעולם - וזה הצליל הקריספי של הביס שלו שישכנע אתכם להכינם

שיטה להכנת תפוחי אדמה בתנור/@theptchef/

מתברר שתוספת של מרכיב אחד בלבד עשוי להפוך את תפוחי האדמה בתנור שלכם לקראנצ'ים מבחוץ ואווריריים מבפנים. השף אולי ברנדון, שמשתף את סרטוני הבישול שלו בטיקטוק תחת שם המשתמש @theptchef, הרים את הכפפה כשחשף כיצד הוא מכין את "תפוחי האדמה בתנור הטובים ביותר בעולם". השף גילה שהנוסחה שלו לתפוחי אדמה קריספיים מבחוץ ונימוחים מבפנים כוללת הוספת של... כפית סודה לשתייה במהלך הבישול.

בסרטון שפורסם בדף הטיקטוק שלו, השף נגס באחד מתפוחי האדמה הקריספיים שלו והם השמיעו קול ניפוץ מספק למדי. הוא תיאר את הסאונד כ"צליל תפוחי האדמה הצלויים הטובים ביותר שאכלתם". המתכון זכה להצלחה ברשתות החברתיות, עם יותר מחצי מיליון לייקים ומאה אלף שיתופים.

הוא עובר על שלבי ההכנה שלב אחד אחד ומסביר: "שימו כפית אחת של סודה לשתייה ומלח במים רותחים, בשלו את תפוחי האדמה שלכם עד שהם נהיים רכים , אך לא מתפרקים". כשמוסיפים אותם בשלב הזה, הסודה לשתייה מפרקת את העמילן בתפוחי אדמה (הנקרא פקטין) ומעבירה אותו אל פני השטח. זה עוזר ליצור שכבה קריספית ומעניק לתפוחי האדמה גוון חום זהבהב מהמם.

כלומר - אבקת הסודה המסיסה במים הופכת את מי הבישול לסביבה אלקלית עבור תפוחי האדמה. והתוצאה היא שינוי מבנה תפוח האדמה על ידי פירוק הפקטין, דבר שיוצר שטח מרובד יותר, כך ששכבות הקריספיות מגיעות עד לעומק כל חתיכת תפוח אדמה.

לאחר שתפוחי האדמה רכים (בודקים בעזרת מזלג), מסננים ומנערים אותם. הולי הוסיף: "לאחר מכן, קוצצים דק רוזמרין ושום ומוסיפים למחבת עם הרבה שמן זית. קולים אותם עד להזהבה קלה ואז מסננים את השמן תוך כדי פיזור שלו על כל תפוחי האדמה." אתם תישארו עם פירורי רוזמרין ושום פריכים, אבל השף מבהיר: "אל תזרקו אותם, אנחנו נשתמש בהם מאוחר יותר". בעזרת השמן הטרי, הולי מורח ציפוי על גבי תפוחי האדמה לפני שהם נאפים בתנור. "הקפידו לפזר את השמן הזה על כל תפוחי האדמה, להוסיף מלח ופלפל ואז לאפות אותם ב-180 מעלות צלזיוס למשך 20 דקות", אמר, "הפכו אותם ואפו אותם למשך 20 עד 30 דקות נוספות או עד שהם סופר קריספיים".

לבסוף, העבירו את תפוחי האדמה הצלויים שלכם לקערה והוסיפו מעל את השום הקלוי ופירורי הרוזמרין. הולי ממליץ להוסיף קורט מלח גם בשלב זה, לפני ערבוב כל המרכיבים יחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
@theptchef

If you're making roast potatoes at Christmas, these are good

♬ original sound - Oli Brandon

יש לנו עוד כמה סודות להכנת תפוחי אדמה בתנור
השפיות חושפות את המרכיב הסודי שלהן להכנת תפוחי אדמה מושלמים בתנור
הסוד לתפוחי אדמה מושלמים בתנור - כפי שחשף המלך צ'ארלס


הצופים הגיבו לסרטון וסיפרו שהם "משתוקקים" למנה לאחר ששמעו את קול הנגיסה של הולי בתפוחי האדמה הפריכים שלו. משתמשת הטיקטוק אמילי כתבה: "השעה 23:00 וגרמת לי לרצות תפוחי אדמה בתנור". משתמשת אחר ששמה ליבי הוסיפה: "מעולם לא השתוקקתי למשהו ככה בחיי".

גם חובבי בישול שניסו את המתכון בעצמם החוו את דעתם. המשתמשת אלינה כתבה: "הכנתי אותם היום וכל מה שאני יכולה לומר הוא שאלה תפוחי האדמה הצלויים הטובים ביותר שאכלתי בחיי ואני בהחלט ממליצה". משתמש אנונימי אפילו הרחיק לכת ואמר שתפוחי האדמה יצאו טעימים יותר מאלה שמכינה אמו: "הכנתי את המנה הזאת לפני כמה ימים והיא יצאה ממש טוב, יותר טוב משל אמא שלי וזה אומר הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully