וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפיות חושפות את המרכיב הסודי שלהן להכנת תפוחי אדמה מושלמים בתנור

5.4.2021 / 6:00

השפית מרי ברי, כמו גם מחברת ספרי הבישול נייג'לה לוסון, אוהבות להשתמש במרכיב אחד נוסף כשהן מכינות מנה של תפוחי אדמה צלויים בתנור. השתיים מבטיחות שתפוחי האדמה יצאו קריספיים מבחוץ ורכים מבפנים

טריק להכנת תפוחי אדמה צלויים מושלמים/TIKTOK

תפוחי אדמה בתנור היא אולי המנה המבוקשת ביותר במטבח הביתי, אך רבים מאיתנו עדיין מתקשים להגיע לתוצאה המושלמת, כלומר לתפוחי אדמה קריספיים מבחוץ ורכים-אווריריים מבפנים. או שאנחנו לא מבשלים אותם מספיק והם לא מקבלים את הקראנצ'יות החלומית הזאת שאנחנו כל כך רוצים, או שהם מתבשלים יתר על המידה והופכים קשים כאבן.

אם גם אתם מתקשים להגיע לתוצאה המושלמת, בוודאי תשמחו לשמוע על טריק הבישול המוכח של השפית הבריטית וכוכבת הטלוויזיה מרי ברי. לדבריה, היא משתמשת במרכיב סודי שמסייע לה להגיע לתפוחי האדמה המושלמים.

השפית המפורסמת טוענת שהסוד שלה הוא הוספת סולת מחיטה קשה (סמולינה) לתפוחי האדמה. לדבריה זה יעניק להם את הגימור הקריספי המושלם. סולת או קמח סמולינה מופקים מחיטה קשה מאוד ומיועדים בעיקר להכנת פסטה בתעשייה וגם במסעדות ובבית. לפעמים משתמשים בהם גם לצורך הסמכת רטבים, ייצוב מליות או כציפוי מונע הידבקות לתבנית בעת אפיית פיצות, לחמים ומאפים.

בפרק של תכנית הריאליטי "הטבח הביתי הטוב ביותר של בריטניה" אמרה מרי: "אני אוהבת להרתיח אותם רק קצת בהתחלה ואז לעטוף אותם בסמולינה כדי שיצאו קריספיים. אז יש לשים אותם בתבנית רותחת עם שומן אווז (שמאלץ)".

כמובן שאת שומן האווז אפשר להחליף בשמן צמחי או אפילו בחמאה, אולם התוצאה העסיסית ביותר לדבריה יוצאת עם שימוש בשמאלץ.

תפוחי אדמה בתנור של מרי ברי. maryberry.co.uk, אתר רשמי
ככה נראים תפוחי האדמה בתנור של מרי ברי/אתר רשמי, maryberry.co.uk

השיטה של מרי דומה מאוד לזו של מחברת ספרי הבישול ומגישת הטלוויזיה נייג'לה לוסון. שתי השפיות מרתיחות את תפוחי האדמה שלהן לפני שהן מכניסות אותן לתבנית עם שומן אווז (שמאלץ) חם עד צריבה. נייג'לה מוסיפה רק מעט סמולינה מעל - כדי להשיג תוצאה פריכה יותר.

ככה תעשו את בעצמכם תפוחי אדמה בתנור עם סמולינה

באתר שלה, לוסון כתבה: "ישנם שלושה דברים מכריעים שלדעתי עושים את ההבדל. הראשון הוא חום השומן - אם הוא לא חם ברמה של צריבה, אין לכם סיכוי. השני הוא הגודל של תפוחי האדמה - הם צריכים להיות קטנים יחסית, כך שהיחס בין הפריכות שבחוץ לרכות האוורירית שבפנים יהיה מותאם. לבסוף, אני חושבת שלזרות את תפוחי האדמה - וזה סוד משפחתי שעבר אליי בירושה מאמא - בסמולינה ולא בקמח לאחר הבישול החלקי הוא עדיף. אז כדאי לשקשק את התבנית היטב כדי שתפוחי האדמה יטבלו היטב בשומן החם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully