וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקטשופ ועד דבש: אלה המאכלים שאסור לכם לאחסן במקרר

23.12.2022 / 0:51

בדרך כלל קירור מזון מסייע לו להחזיק לאורך זמן - אך מומחי מזון טוענים שיש כמה מוצרים שאנחנו לא צריכים לאחסן במקרר - על אף שעד היום בהחלט חשבנו שכן ואפילו כתוב עליהם את זה. הנה הם

איפה צריך לשמור את בקבוק הקטשופ?/@selfmagazine

אז נכון, כמעט כל פריט מזון ניתן לאחסון במקרר - אך יש הבדל גדול בין "ניתן" ל"צריך". מומחי מזון טוענים שבהרבה מקרים אנחנו מאחסנים בקירור מוצרי מזון שבכלל אין צורך לקרר אותם - גם אחרי שנפתחו. כעת הם רוצים לעשות סדר בבלגן ולאפשר לכם לפנות מקום במקרר לדברים שבאמת חשוב שיהיו שם.

סקר של Which? גילה שרק אחד מכל חמישה אנשים בודק את התווית של המוצר כדי לראות היכן כדאי לאחסן אותו לפני ואחרי השימוש הראשוני. לקמפיין Love Food Hate Waste יש באתר רשימה מא' עד ת' של מוצרי מזון ומיקום האיחסון המיועד להם.

לפי האתר, את הביצים בהחלט עדיף לשמור במקרר. בננות ואננס לא מבושלים צריכים להישאר בקערת הפירות, אולם את רוב הפירות והירקות הטריים האחרים מומלץ מאוד לשים במקרר כדי להאריך את חיי המדף שלהם. רק הקפידו - מציעים המומחים - להחזירם לטמפרטורת החדר לפני הבישול או האכילה כדי להגביר את הטעם.

בננות. ShutterStock
את הבננות תשאירו בחוץ/ShutterStock

את תפוחי האדמה והבצל יש לשמור במקום נעים וחשוך כמו מגירת ירקות בארון, באופן אידיאלי בשקית בד (למעט בצל ירוק, שאותו יש לאחסן במקרר). ניתן גם לאחסן רוטב סויה, קטשופ, חרדל, שמן זית וחמוצים בארון הרחק מאור השמש, גם אם התווית ממליצה לקרר לאחר הפתיחה, כך טוענים ב-Which?.

"אחסון במקום הנכון שומר על טריות המזון למשך זמן רב יותר - וזה יחסוך לכם כסף", אומרת הלן ווייט, יועצת ב-Love Food Hate Waste, "אם אתם שומרים לחם במקרר, הוא יתיישן מהר יותר. הוא צריך להיות בארון או בקופסת לחם. אם תשמרו את התפוחים שלכם בקערת הפירות, הם יהפכו קמחיים מהר יותר. אחסנו תפוחים במקרר - תתפלאו כמה זמן הם מחזיקים מעמד שם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

למרות שכתוב עליו - את הקטשופ ממש לא צריך לקרר

נראה שהמסר הרחב הוא שאחסון פריטי מזון במקרר יכול לשמור עליהם טוב יותר לאורך זמן ובכך לגרום לפחות בזבוז מזון. פסטו, מיונז, אבוקדו, חמאה ומטבלים יחזיקו מעמד זמן רב יותר במקרר מאשר בארון, אולם כשזה מגיע לדבש, לחם, מאפים, דגנים, אגוזים, עוגות ובייגלס - ארון קריר וחשוך עם מיכלים אטומים היטב יהוו פתרון יעיל יותר.

דילמת הקטשופ מתרחבת

@ladbibleireland We went out with Chef Ketchup on the streets of Dublin to ask people about the age-old fridge or press ketchup debate. Where do you keep yours? ?? #fyp #ketchup #debate #vote #poll #interview #ireland #irish #dublin #voxpop ♬ original sound - LADbible Ireland

מכל המוצרים, נושא הקטשופ הכי מעורר מחלוקת - הרי על התווית עצמה כתוב שיש לשמור אותו בקירור ומסתבר שהדעות לגבי המיקום הנכון שבו יש לאחסן אותו חלוקות. בעוד שהמומחים שציינו כאן משוכנעים שרצוי לשמור אותו מחוץ למקרר ולמרות שבמסעדות רבות ניתן לראות בקבוקי קטשופ שיושבים בחוץ במשך יום שלם ללא קירור- כדאי שתדעו שניקול קולוויקי, מנהלת המותג של קטשופ היינץ, אומרת שהמוצר אינו זקוק לקירור - עד לאחר פתיחתו. "בגלל החומציות הטבעית שלו, קטשופ היינץ ניתן לשמירה על המדף. עם זאת, היציבות שלו לאחר הפתיחה יכולה להיות מושפעת מתנאי האחסון. אנו ממליצים לשמור אותו בקירור לאחר הפתיחה כדי לשמור על איכות המוצר הטובה ביותר".

אם אתם תוהים מדוע נראה שמסעדות מחזיקות בקבוקי קטשופ פתוחים על השולחנות שלהם כל היום והלילה, במגזין reader's digest טוענים שזו בעצם תרמית - המסעדנים זורקים את תכולת הבקבוק, בין אם זה קטשופ תוצרת בית או מותגים פופולריים, לאשפה בכל לילה. "אנחנו מודדים כמה הזמנות של קטשופ יוגשו באותו היום", מסביר השף לוק ונר ממסעדת אלם בניו כנען, קונטיקט. "אנחנו תמיד מחזירים את המיכל הגדול מיד בחזרה למקרר. כל המנות שלא היו בשימוש נזרקות בתום המשמרת".

פסק הדין שלהם: דווקא כן צריך לאחסן מיכלי קטשופ פתוחים במקרר.אנחנו כבר מבולבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully