וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהגעתי גיליתי שעבדו עלי. וטוב שכך

24.1.2023 / 6:00

חבר שהמליץ על שווארמה בון בון בהוד השרון השמיט פרט אחד חשוב. אחרי שדוד רוזנטל שם את רגשות הטינה בצד, הוא נחשף לצד הטוב של הרמאות

הטאבון בון בון. דוד רוזנטל
זה לא מערכון. בון בון/דוד רוזנטל

לפני מספר שבועות הגעתי להוד השרון. זה היה ביקור ערב, אחד מני כמה שערכתי שם בשנים האחרונות. היה אז גשום ולא מאוד נהניתי מהאווירה ומהמנה. מדוע בכלל שבתי לזירה הזאת, תשאלו? בעקבות המלצה של חבר, נקרא לו ע' (השם שמור במערכת), שקרא על הביקור הקודם ונתן טיפ: "רוצה שווארמה טובה? לך לטאבון בון בון".

נותנים לך - תיקח. אז נסעתי.

השם הזה, טאבון בון בון, נשמע כאילו יצא ממערכון ישן של הגשש החיוור. הדוכן ממוקם באזור הכי מרכזי - כמעט נקודת האמצע של דרך רמתיים. להפתעתי, התברר לי שכבר שנים, מאז ימי הילדות הלא מסעירה שלי, לא זכיתי לראות אותה באור היום. כשהגעתי לשם בשעת צהריים היא פתאום נראתה לי העיר מפעם, זו שגדודי אוטובוסים מאספים, איטיים להחריד ומלאים בנוסעים עייפים בדרכם לאבן יהודה, עתלית וחיפה, חוצים אותה בשיירה צורמנית ומעיקה.

טאבון בון בון. דוד רוזנטל
יפה, גדוש, טעים. בון בון/דוד רוזנטל
יש מנהג מוזר לשווארמיות האלה מהשרון - הן מפנקות

הטאבון בון בון משתלבת היטב בנוף של דאון טאון הוד השרון, זה שכמו כל עיר שמכבדת את עצמה גדוש בבטונדות של עבודות כביש ומנסה להמציא את עצמו מחדש, וכי מדוע לא? המזללה הזאת נוסדה ב-1990, מוסד עם ותק של 33 שנה ששורד היטב את המעבר מהישן אל המודרני. בעצם, "שורד" זה אנדרסטייטמנט, משום שאת בון בון מכירים לא רק הוד השרונים ויודעי דבר מכפר סבא. גם בתל אביב מצאתי כאלה שמכירים ומשבחים. ויש כמובן את ע' שהמליץ, מה יכול להיות רע?

פסעתי בהתרגשות פנימה. עבורי לטעום שווארמה חדשה זה כמו לעלות בפעם הראשונה על מתקן בדיסנילנד. עוד לפני שהזמנתי, המקום בישר טובות מבחינת הקישוטים שמסביב. יש מנהג מוזר לשווארמיות האלה מהשרון - הן מפנקות. בכל מקום שתביטו מסביב סלטים, חצילים מטוגנים, צ'יפס, חמוצים והכול כיד המלך.

אבל יש רק גלגל אחד, והוא מהודו. פרט קטן שערן (השם המלא של האיש המשוקץ הזה כבר לא שמור במערכת) לא מסר לי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טאבון בון בון. דוד רוזנטל
מה, יש רק הודו? נו, שוין. בון בון/דוד רוזנטל
משפט ידוע אומר שאם אינך יכול לנצח אותם, דפוק בהם ביס

באופן כללי, עיתונאי אמור לחקור את כל הפרטים, ולכן האחריות לכך שלא ביצעתי עבודת שטח מקיפה ולא שאלתי את השאלות המתאימות היא עלי, ועדיין - לא יכולתי שלא לחוש את הבגידה הצורבת. בזמן שהדונרייה פורחת בכל רחבי הארץ שולחים אותי לטעום שווארמה הודו? והרי אין עלבון גדול מזה. מצד שני, לו ידעתי שיש פה רק שווארמה הודו, מי אמר שהייתי מגיע?

זמן להתעשת. אתה כבר פה, אמרתי לעצמי בקול פנימי משכנע, אין לך ברירה אלא להתמסר. כפי שאומר משפט ידוע, אם אינך יכול לנצח אותם, דפוק בהם ביס. הזמנתי לעצמי מנה בפיתה (45 שקלים) והתפללתי שזה יהיה לכל הפחות ראוי. לקחתי גם לאפה עמוסה בכל טוב (50 שקל) לחבר ויצאתי לדרך - אל הנגיסה הראשונה.

הטאבון בון בון. דוד רוזנטל
גם פה - נדיבות אין קץ. בון בון/דוד רוזנטל
השתעשעתי במחשבה שאקח, כמיטב המסורת בעת האחרונה, עוד חצי מנה עד מנה, אבל לא היה צורך - לקראת הנגיסה האחרונה התחלתי לחוש במלאות מבורכת

נעזוב לרגע את עניין הכבש/עגל בצד ונתייחס לשווארמה כהווייתה: מדובר בבשר מצוין, איכותי, טעים ומתובל היטב בתוך פיתה רכה ונימוחה. אהבתי את העושר של המנה, גם מבחינת התיבול, גם מבחינת הטריות וגם בשל גודל המנה. לרגע השתעשעתי במחשבה שאקח, כמיטב המסורת בעת האחרונה, עוד חצי מנה עד מנה, אבל לא היה צורך - לקראת הנגיסה האחרונה התחלתי לחוש במלאות מבורכת.

אם אצלי זה היה פחות מורכב - בשר, חציל מטוגן וזהו, מה לגבי האתגר הגדול יותר, הלאפה הגדושה של החבר, זו שגם הייתה צריכה לצלוח חצי שעת נסיעה? להלן חוות הדעת, כלשונו: "הלאפה עצמה חלומית, התיבול של הבשר עדין וטוב (רק חסר קצת מלח, לי לפחות) ובעיקר אהבתי את הדרך שבה הרכיבו את המנה. המינונים מושלמים - הבשר לעומת החומוס והצ'יפס".

אז כמ"א יצא?

עזבתי את הטאבון בון בון (די, נו, קשה להגיד את זה בלי שקולו של שייקה לוי יבקע מהגרון) שמח, טוב לב וסלחני בהרבה כלפי אותו ערן בוגדני, שהשמיט ממני פרט כה חשוב כמו חסרונו של הדונר.

במדד כמ"א (כמות-מחיר איכות מ-1 עד 10), הכול עמד בסטנדרט. הבשר היה טעים, הכמות הייתה מכובדת והמחיר, 45 שקל לפיתה, לא שונה מזה של השווארמות בתל אביב. זה גם המקום להדגיש - יש עדיין מקומות לא רחוקים שלוקחים פחות מ-40 שקל למנה, מה שמוריד חצי נקודה מהציון הכללי. עוד חצי נקודה יורדת בגלל ההיצע של גלגל אחד בלבד, ובשורה התחתונה הוא מקבל ציון 8.

אפשר בהחלט להבין את ההמלצה על בון בון, במיוחד אם אתם חובבים של שווארמה הודו, ויש לא מעט אנשים מוזרים כמוכם בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully