וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ הכי שערורייתי, ו"שולחן המריבה" גם: טאיזו חוגגת עשור. אלה הסודות שלה

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 7:26

כי במונחים של בני אדם זה אולי מעט, אבל למסעדה בישראל זה נצח של פיקנטריה

טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה/טאיזו

חגיגות העשור - כן, עשור של מסעדנות ישראלית משגשגת, שזה הרבה יותר שנים במונחי בני אנוש, ולמעשה המקבילה הקולינרית המקומית למאובן פרה-היסטורי, אם המאובן הזה עדיין היה חי ובועט ונושך וטעים, כמובן - של מסעדת טאיזו צפויות להיפתח הערב (יום שני) בדרך הטבעית ביותר שבה יובל בן נריה יודע - עוד עבודה קשה כמובן, ואגף מסקרן נוסף בתפריט.

ההבטחה כאן היא חזרה לבסיס, שהוא מחקר מסוקרן שנועד לספק לקהל הישראלי הצצה למטבח שעדיין לא התבסס פה, או במילים אחרות - תפריט מיוחד של ארוחה אינדונזית מלאה (460 שקלים לסועד, אבל גם כמנות מתוכו שיהיו זמינות באופן אינדבידואלי וליברלי יותר).

טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה. אסף קרלה,
תפריט טעימות מודולרי. חגיגות העשור של טאיזו/אסף קרלה
החצר המקורה של המסעדה קיבלה לכבוד המאורע ריהוט נמוך, בדרכה להפוך לשטח אינדונזי כבוש, אך למעשה הכי משוחרר שיש

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, טרטר שייטל, סלט שרימפס עם קריספי שאלוט וביצה רכה, באו טונה אדומה עם לימון כבוש, "קורמה טלה" שסוחבת להודו ופקיסטן, שיפודי סאטיי, "דניס פרפר", וגם טארט דבש לקינוח ושני קוקטיילים על בסיס שיבאס.

כל אלה, ועוד, יוגשו בחצר המקורה של המסעדה, שקיבלה לכבוד המאורע ריהוט נמוך, בדרכה להפוך לשטח אינדונזי כבוש, אך למעשה הכי משוחרר שיש.

כשהכול יסתיים, סביר להניח שחלק מהלהיטים האינדונזיים האלה ימצאו דרכם לתפריט בצורה כזו או אחרת, והספינה היציבה של טאיזו תמשיך הלאה לנמל הבא, עם מטען נוסף של ידע, וזכרונות.

ובדיוק בגלל זה, בחרנו לעצור בנקודה הסמלית והעגולה הזאת, וללקט מאנשי הצוות שלה מידע מודיעיני פיקנטי במיוחד, שמסכם בדרך הכי מעניינת שיש את העשור הראשון לחייה. אלו תוצאות החקירה:

בית השגריר

חוש הטעם של יובל בן נריה

לכתבה המלאה
מסעדת טאיזו, תל אביב. איליה מלניקוב,
"מספקים אסקפיזם". טאיזו/איליה מלניקוב

מספר לא מבוטל של אורחים קבועים מגיעים למסעדה בתדירות גבוהה, וגם מקפידים לחגוג בה כל אירוע משמח. "יש אורחים שהיה לנו הכבוד ללוות אותם ולראות את הילדים שלהם גדלים, להיות עדים להצעות נישואים וגם לספק להם אסקפיזם בימים רגילים", הוסבר, "ובבראנץ' של יום שישי יש כמה פרלמנטים עם הזמנה קבועה במחשב, שמתבטלת רק לעתים נדירות".

הפרטים הללו הובילו באופן טבעי לאינספור אירועים משמחים במסעדה, או "הכול מהכול", כהגדרתה, לרבות הצעות נישואים, חתונות של ממש והמון שמחות פרטיות שנחגגו בה.

טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה. אסף קרלה,
תוצאות המחקר. חגיגות העשור של טאיזו/אסף קרלה
טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה. אסף קרלה,
ימשיך הלאה? חגיגות העשור של טאיזו/אסף קרלה

המקום הכי מבוקש במסעדה הוא, באופן בלתי רשמי אבל רשמי מאוד ומבוסס דאטה, השולחן העגול בחלל המרכזי שלה.

הפלייליסט מורכב ממוזיקה אלקטרונית-אתנית, צ'יל אאוט, וגם הודי, בימי ראשון כמובן (לרבות הלהיט הבלתי מעורער "Super Girl From China").

המנה הכי מוזמנת? דמפלינג שנחנזי וטרטר טאיזו, שכל אחת מהן יוצאת מדי ערב לשולחנות במספרים תלת-ספרתיים. מלבדן, ניתן לציין גם את הלברק השלם והבאטר צ'יקן - שתי מנות שאי אפשר יהיה להוציא מהתפריט, גם אם ינסו.

כדי להוריד את כל זה, שני הקוקטיילים המבוקשים ביותר הם ג'ינג'ר ג'ין וגרין טאי (סטולי לימון, ליצ'י, קוקוס, סירופ מלפפון, כוסברה, ליים).

צוות מסעדת טאיזו. ג'ניפר פרגוסון,
מכירים 90210? צוות מסעדת טאיזו/ג'ניפר פרגוסון
הטיפ הכי גבוה שנרשם פה האמיר ל-8,000 שקלים. כן, 8,000

הטיפ הכי גבוה שנרשם פה האמיר ל-8,000 שקלים. כן, 8,000. הוא ניתן (בנדיבות) על ידי אורחים קבועים מחו"ל, שמבקרים במסעדה בכל פעם שהם מגיעים ארצה. "באופן כללי, צוות המלצרים והבר עושים ממוצע גבוה לשעה, מהגבוהים בעיר", הוסבר, "ולכן גם בתקופות של מחסור בעובדים, אנחנו מצליחים לגייס צוות איכותי".

צוות המטבח הבכיר של טאיזו מורכב ברובו מעובדים עם ותק ממוצע של שמונה שנים, והיחסים בין העובדים הוגדרו - אחרי ששאלנו בחוצפה, כן? - כגירסה טעימה יותר של בברלי הילס 90210. כלומר, "המון זוגות, שחלק שרדו וחלק לא. בסך הכול ההיצע גדול וזה ללא ספק מקום מעולה להכיר בו".

טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה. אסף קרלה,
הלאה, לנמל הבא. חגיגות העשור של טאיזו/אסף קרלה
טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה. אסף קרלה,
ניפגש בעשרים. חגיגות העשור של טאיזו/אסף קרלה

ארוחות הצוות הפופולריות ביותר יהיו אלה שמציעות עוף עם הוט סוס, והפינוקים לעובדים יכולים לנוע בין בקבוקי יין ואלכוהול במתנה, ושוברים למסעדות (גם ל-a בתוך הקבוצה וגם למתחרות אך קוליגיאליות).

כשהארוחה מסתיימת (או כשהמתנות לא מספיקות), אפשר לחפש, ולמצוא, את העובדים במקום המועדף עליהם להפסקת סיגריה - "הפטיו" של רחוב טיומקין, שכיכב גם בדוקו על פתיחת מסעדת a. יקומים מקבילים, עולמות מתנגשים, מזל טוב!

חגיגות העשור של טאיזו, שני-רביעי (06-08 במרץ), דרך בגין 23, תל אביב, 03-5225005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully