וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב-קומות של בשר ובשר ובשר ועוד בשר: המקום החדש של רחל בן אלול

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 18:00

פורים עדיין לא נגמר, האביב עוד מעט מתחיל וזה לא הכול: החדשות הטעימות של ישראל

טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה/טאיזו

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - פורים עדיין לא נגמר והאביב כבר די מתחיל. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

רחל 5, ירושלים

רחל בן אלול, רחל 5, ירושלים. אסף קרלה,
רחל בן אלול/אסף קרלה
רחל 5, ירושלים. אסף קרלה,
רחל 5 בירושלים/אסף קרלה

הפלא הוקלינרי שהוא רחל בן אלול לא עוצר, וטוב שכך. והפעם - דוכן כריכים חדש, בשרי במהותו, על אותו רחוב שבו עשתה את שמה הסנדביצ'אי המוצדק, וגם מעדנייה שבה ניתן יהיה לקנות את האכול המוכן שלה, ובר יין שיתחיל למזוג עם התרככות השמש.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "רחלוקה" מבוסס אסאדו בפאנקו שחור, "בריסקט ספרדי" עם קונפי שום, צ'ימיצ'ורי ביתי ועלי חרדל, וגם מנות מבושלות לשבת (כמו ביף וולינגטון, לדוגמה) בכלים יפים ורב-שימושיים, ממרחים, חמוצים ומה לא.

פרטים נוספים כאן

חדשות האוכל

סטייק גדול, גבעת צ'יפס, עודף מ-100 שקל. זאת כנראה המסיבה המועדפת עלינו

לכתבה המלאה

אפטר יום האישה, קפה אירופה

קפה אירופה. נמרוד סונדרס
קפה אירופה/נמרוד סונדרס

הבר-מסעדה התל-אביבי בהובלת ירדן שי משתף פעולה עם דנה לי ברמן לכדי תפריט ערב מיוחד, דו-פעמי ותו לא.

הארוחות יתקיימו בימים שני ושלישי (13-14 במרץ), ומבטיחות "משתה מפואר" שעדיין מתכתב עם אווירת פורים וחודש אדר, המתבסס על תפריט אביב חמוץ-מתוק, "שנועד לחגוג אחווה ויצירה נשית".

פרטים נוספים כאן

יריד שמני הזית של ישראל, רמת הנדיב

יריד שמני הזית של ישראל, רמת הנדיב. ענת חרמוני,
עץ זית ברמת הנדיב/ענת חרמוני

עונת המסיק המקומית מתקרבת לסיומה באקורד מרשים ופסטיבלי של ענף הזית, ארגון הגג של מגדלי הזיתים ובתי הבד של ישראל.

האירוע יתקיים ביום שישי (17 במרץ) ברמת הנדיב), ובו תוכלו למצוא, בין היתר, שמנים ממצפה רמון, תוצרים נדירים ומעוטרים, בקבוקים שהופקו בטכניקות מסורתיות ועשרות דוכני יצרנים, יין מאפים, לחם, תותים ופירות יער טריים, גבינות ומעדנים, פיצה נפוליטנית, פרחים, ואת הילה אלפרט בכבודה ובעצמה.

פרטים נוספים כאן

פופ-אפ בראנץ' אנד מרקט, DNA ונטע סלונים

פופ-אפ בראנץ', DNA ונטע סלונים. עוז חיון,
הבראנץ' של נטע סלונים/עוז חיון

שיתוף פעולה בין מתחם הפוד-טראקס המצוין בקניון עזריאלי בתל אביב ובין בלוגרית האוכל המצוינת לא פחות נטע סלונים הוליד את מיזם בראנץ' & מרקט.

מדובר בפופ-אפ (כמובן) שיציע בשלושת ימי שישי הבאים (17, 24 ו-31 במרץ) קומבינציה משמחת של תפריט בוקר ושוק אוכל.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מנות קטנות אך גלובליות דוגמת פנקייק מלוח עם מקושקשת ומחית כמהין, אגז בנדיקט ואבוקדו טוסט, ספיישל של יוסי שטרית, וקוקטייל שפריץ על בסיס סלקט, במחיר מעודד מזיגה. מחיר: 99-119 שקלים, כולל עיקרית אחת ושלוש מנות פתיחה קטנות, סלט, קפה ואת אותו שפריץ.

במקביל, יציע השוק את תוצרתם של בעלי עסקים מעניינים, לרבות קרואסונים של דוד מוס, פחזניות וקראק פאי של מאיה קייקס, חלות טבעוניות של עומר חורב, עוגיות שוקולד צ'יפס של צ'אנקי קוקיז, ספוליאטלה של פיצה קאנוטו, גבינות ודליקטסים מחנן הגבן, וגם כלים יפים, ופרחים יפים עוד יותר.

פרטים נוספים כאן

פסטיבל האוכל של מטה יהודה וחגיגת "טאבולה ראסה" של בית הגלגלים

פסטיבל טאבולה ראסה 2023. אופיר שטיינבאום,
פסטיבל טאבולה ראסה/אופיר שטיינבאום

המועצה האזורית מטה יהודה מוציאה לדרך (בפעם ה-23!) את פסטיבל האוכל האזורי שלה, עם עשרות בשלנים ואינספור פיתויים טעימים.

האירוע (9 במרץ עד 1 באפריל) יתקיים ברחבי המועצה ויובל על ידי מחלקת התיירות שלה, ואפרת אליאסף גורפינקל. תוכלו למצוא במסגרתו אופים ואופות, ארוחות שף, אוכל טבעוני, מנות ללא גלוטן, הרבה מאוד בשר וקינוחים, סדנאות בישול ואפייה, טעימות יין ושנאפס, סיורים קולינריים וחיוכים כמובן.

במהלך הפסטיבל, תתקיים בפעם הרביעית גם חגיגה קולינרית-חברתית בבית "טאבולה ראסה" של עמותת בית הגלגלים. האירוע, חלק מפסטיבל האוכל הגדול, יתקיים ביום שלישי (24 במרץ), ויאחד תחת קורת גג אחת את מאכלי המקום ומנותיהם של שפים רבים נוספים, יוציא מדלתותיו סיורים לכרם יקב פלם, וינעל הכול בהופעה חיה ושמחה של שי צברי, ובדי ג'יי כמובן. מחיר: 300 שקלים.

פרטים נוספים כאן, או כאן

יריד זמן יין, עמותת זמן גליל מערבי

יריד זמן יין, עמותת זמן גליל מערבי. גלעד רשף,
יריד זמן יין/גלעד רשף

לוח השנה ועוצמתה של הפריחה מסמנים גם את בואו (בפעם התשיעית) של יריד היין והאוכל המשמח בצפון.

האירוע, שיתקיים בשבת (18 במרץ) באלון הגליל, יציע ארבעה יקבי בוטיק גליליים - יקב משק אופיר, יקב שטרן, יקב כישור ויקב ג'וליה - על עשרות היינות שלהם, לרבות השקות וטעימה חופשית, וגם אוכל דרוזי של מסעדת נור וכריכי בשר מפורק מהמעשנה של "פיקניק בנחלה", מוזיקה חיה ותחושה כללית של חופש. מחיר: 70 שקלים, 20 שקלים עד גיל 18 (אך ללא יין כמובן).

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully